norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Förstår ingenting… menar du att de hade slut batteri? Sjukaste jag hört ingen motor i verktyget.
Upgrade opportunity, bör detta ses som! :ok:
Hitta möjligheterna! ;)
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Förstår ingenting… menar du att de hade slut batteri? Sjukaste jag hört ingen motor i verktyget.
Batteri, vad är det? Går det att äta?
 
Kampen mot slipdammet fortsätter. Idag fixade jag en låda att koppla spånsugen till.

Slipmaskin på en perforerad låda kopplad till en blå spånsugslang i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Linjeröjning med pannlampa...10 timmar/dag
Nattbild av skogsröjning med pannlampa som lyser på ungträd och röjsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
skoge skoge skrev:
Linjeröjning med pannlampa...10 timmar/dag
[bild]
Du kan ju stänga av lampan när det är ljust! :)
 
  • Haha
  • Gilla
tveksamt och 3 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Efter att den där fåniga såkallade bältesclipsen Milwaukee envisas med fått dragaren att dimpa i backen för den 100e gången fick jag hjärnbryt.

Utvecklade en bältesclips som man monterar runt 4ah+ Batterierna. Det kanske märks men jo man är som nöjd med sig själv ;)
Här har du verkligen förädlat en av mina favoritverktyg, en simpel BDD-variant men som jag ser det är den bättre än den borstlösa på viktiga punkter. Makalös liten maskin och det är trist att de inte fick till en vettig bältesklämma men det fixade du galant!
__

Mest använt min M12 BDD med ett litet 2 Ah-batteri och där tyckte jag den medföljade/påskruvade klämman funkade rätt ok i bältet. Balansen ändras en hel del med kralligare batterier så jag ser vad du gjoirt, bra!
 
Redigerat:
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Idag la diskmaskinen av, e09, trasig cirkulationspump/värmare. Jaja, det är väl inte värre än att beställa hem en ny för några hundra och byta tänkte jag. Tji fick jag 2891 kr med frakt, det är jag inte beredd att lägga.
Men vad dyker upp då? En begagnad fullt fungerande maskin som jag kan få för 200 kr plus 100 kr i bränsle. Tyvärr en inbyggnadsmaskin som inte matchar vårt kök, men vad gör väl det? Den har ju precis den pumpen jag behöver, så nu har jag plockat ut cirkulationspumpen, får se om jag hinner få i den i gamla maskinen imorgon.
När jag ändå var igång passade jag på att ta lite annat smått och gott också. Korgarna hade bättre layout, så dom är redan i gamla maskinen, sidoplåtarna fick jag en idé om att försöka göra en julstjärna av (vilket år det blir av återstår att se :rofl:) , resten av delarna ska jag lägga i någon låda och förhoppningsvis aldrig behöva använda.
Demonterad diskmaskin med utplockad cirkulationspump och andra delar utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
dsub och 24 till
  • Laddar…
Cheesen
Bytt drivgummi i växellådan och pinne i styret på snöslunga...
Samt service såklart.
Snöslunga med öppen servicepanel och verktyg för underhåll utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt drivgummi till växellåda på en snöslunga som ligger på en grå betongyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg och delar utspridda på ett arbetsbord under reparation av snöslunga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Här har jag plockat fram nitmutterdragaren!
Fenomenal när man önskar en rejäl gänga på ställen där man vill ha en! :cool:
Ett arbetsbord med nitmutterdragare i fokus omgiven av diverse verktyg och förankringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Då dagens golfrunda frös inne (ordagrant), tog jag det som ett tecken på att det är dags för vinterhjul på släpet. Så lätt och kul med rätta verktygen att jag bytte 2,5 gånger (kan eventuellt haft något att göra med rotationsrikning med :oops:).

[bild]

Har aldrig hänt mig :rolleyes::)
 
Felet identifierat (tror jag) och (förhoppningsvis) rätt reservdel beställd :D
Öppen Flex giraffe väggslip med synliga inre komponenter på träbord med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En Flex giraffe så jag riskerar manuell slipning av putsade tak om jag har fel… :cry:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Felet identifierat (tror jag) och (förhoppningsvis) rätt reservdel beställd :D
[bild]
En Flex giraffe så jag riskerar manuell slipning av putsade tak om jag har fel… :cry:
Det finns en sådan att låna av undertecknad i typ närområdet om du har fel.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
K
Fortsätter med däckbyte men då ville inte skit hylsan mer . Fick blir dem korta krafthylsorna från bacho istället
 
  • Sprucken hylsa hållen i en hand, skador syns tydligt där hylsan gått sönder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Lite fredagsmys i verkstaden med att fila till en kil till drivningen på pelarborren. Hittade inga färdiga kilar i rätt storlek så det slutade med att jag köpte en bit kilstål som jag fick fila ner från 10x8 till 10x6 och runda till. I brist på "pelarborr" fick det bli ett substitut till filandet.
Verkstadsbord med handfil, nyfilad kil, och en flaska på ett städigt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avslutade med att polera med smärgelduk.
En gammal och en ny polerad kil bredvid smärgelduk med en flaska alkoholfri öl i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal kil

Ny kil

Passade på att ta bort lite rost.
Före:
Verktyg i skruvstäd med nedsågad kil och fil. Utbyte av gammal kil i verkstaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Metallkil ligger på en arbetsbänk bredvid ett skjutmått och skruvmejsel, filad för användning i verktygsmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är drev och stång inpackat inför transport till smeden som ska fixa spåret.

Avslutade med lite hyvling inför morgondagen.
Verkstadsinteriör med arbetsbänk, virkesstycken och verktyg, redo för hyvling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chevaufx534 och 12 till
  • Laddar…
Satt klor på lillbilen. Det är klart enklare på en bil där hjulen går att lyfta och muttrarna är dragna med omsorg istället för idioti.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.