B
För att väg aupp mot lite andra synpunkter så startar jag alltid med att kolla genom Bevakningar, Deltagit använder jag i princip aldrig.
Uppskattar uppdelningen där oläst kommer överst (y)

Men...
En sak jag noterar som jag inte gillar, och som jag trodde försvunnit (diskuterades för ett tag sedan) är att under bevakade forum så måste man nu klicka på rubriken för att komma in på den forum-delen, klickar jag på texten under så kommer jag direkt till den tråden. Vet inte om jag kommer till första olästa i tråden eller senaste inlägget. Ingen stor grej, kommer absolut att vänja mig om det kommer vara så här :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad hände nu?
Jag växlar ofta mellan att kika under Deltagit samt Senaste.
Att behöver klicka in sig under bevakningar och sedan Deltagit är rätt mycket omständligare.
Klarar mig utan Kolla, Bilder och Populärt...
E elmont skrev:
Jag håller fullständigt med föregående, jag saknar Deltagit väldigt mycket. Hoppas att det snarast kommer tillbaka.
@13th Marine @elmont @ClasseClas @Trunk @ådal @Mikael_L @Alfredo @Nötegårdsgubben @richardtenggren @nino @Jocke Best @perojonsson @BirgitS @Dheri @breakman @Peter2400 @heimlaga @InsidersUnited @nybyggarn3 @Krilleman @AndersMalmgren @ullberg @TeroM @cnils @Marlen Eskilsson
Nu är deltagit tillbaka där det var tidigare. Eller till och med på en ännu bättre plats än tidigare. Trevlig helg! :)
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
En sak som jag inte gillar i bevakade forum så måste man nu klicka på rubriken för att komma in på den forum-delen, klickar jag på texten under så kommer jag direkt till den tråden. Vet inte om jag kommer till första olästa i tråden eller senaste inlägget. Ingen stor grej, kommer absolut att vänja mig om det kommer vara så här :)
Vi har försökt förbättra även under Bevakade forum. Vi har lagt till metadata och länk till det allra senaste i just det forumet, något som inte tidigare fanns där.

Skärmdump av ett diskussionsforums bevakade ämnen med trådar om byggprojekt och renoveringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klickar du på ”rubriken” (Hustillverkare i mitt exempel ovan) så kommer du till forumet. Klickar du på ”yonna svarade i Byggherrekostnader” så kommer du till yonnas inlägg i tråden Byggherrekostnader.
Och klickar du på ”Ändra” så kan du ändra hur notiserna ska fungera för just det forumet direkt i listan.

Vi har även lagt till så att du enklare kan se om du har något oläst i de olika forumen som du bevakar.

Hoppas vi tänkt rätt.
 
Redigerat:
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@13th Marine @elmont @ClasseClas @Trunk @ådal @Mikael_L @Alfredo @Nötegårdsgubben @richardtenggren @nino @Jocke Best @perojonsson @BirgitS @Dheri @breakman @Peter2400 @heimlaga @InsidersUnited @nybyggarn3 @Krilleman @AndersMalmgren @ullberg @TeroM @cnils @Marlen Eskilsson
Nu är deltagit tillbaka där det var tidigare. Eller till och med på en ännu bättre plats än tidigare. Trevlig helg! :)
Som jag sade i andra tråden hade en lösning där den kommit ihåg valet under bevakningar varit snyggt :)
 
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
@Mikael_L föreslog samma sak. Jag håller med er men nu växlar vi återigen över på att försöka förbättra sökfunktionen. En grej som vi bara hann påbörja innan vi fastnade med bevakningar och andra saker.
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@Mikael_L föreslog samma sak. Jag håller med er men nu växlar vi återigen över på att försöka förbättra sökfunktionen. En grej som vi bara hann påbörja innan vi fastnade med bevakningar och andra saker.
Per går det att samla alla gilla till en notis i den röda bubblan?
Man blir ju jätteglad när det är 5 där sen är det "bara" 5 gilla... Det är ju så klart kul det med men..
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Jag vill ofta hitta tillbaka till senaste trådarna man har varit aktiv i när man försöker hjälpa personer med saker. Eller när man ställer frågor. Jag skulle behöva bevaka alla trådar jag skriver i för att kunna deltagit.
Defaultinställningen är väl att trådar man skriver i hamnar på bevakningar?
 
E elmont skrev:
Jag använder nästan uteslutande Deltagit, nästan aldrig Bevakar eller något annat så naturligtvis blir man leden när "knappen" är borta
Och jag har aldrig nånsin använt Deltagit. Antagligen beror det på att den inte ens fanns när jag började använda Byggahus.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Så är det för mig också, jag har nog max en handfull (typ 5) trådar som jag bevakar utan att ha skrivit något i.
Ja, jag har nog också några få trådar där jag känt att "Hmm, här kan det nog bli intressant men just nu har jag inget att tillföra".

Man ser ju på vissa ställen (t.ex. FB) att folk kommenterar med "Följer" bara för att få notiser när nåt händer. I min ögon indikerar det att folk inte lärt sig funktionerna, eftersom det i de flesta fall går utmärkt att följa utan att skräpa ner med ett irrelevant inlägg.

Det jag gillar med Bevakat är ju att jag faktiskt kan välja själv vad som finns med där.

Deltagit gissar jag att det är helt omöjligt att ta bort en tråd från (har man skrivit i tråden finns den där för alltid).

Det finns trådar jag deltagit i men sen tröttnat på, då är det väldigt skönt att kunna ta bort från bevakningar och helt enkelt slippa se varje gång man loggar in.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
N Nerre skrev:
Man ser ju på vissa ställen (t.ex. FB) att folk kommenterar med "Följer" bara för att få notiser när nåt händer. I min ögon indikerar det att folk inte lärt sig funktionerna, eftersom det i de flesta fall går utmärkt att följa utan att skräpa ner med ett irrelevant inlägg.
Om vi generaliserar så är väl alla dessa 50+ och troligen har de också den fula ovanan att skräpa ner grupper med inlägg så som ”Tack för insläpp” osv… :@
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
För egen del tycker jag att den här ”knappen” fått en för undanskymd plats.
[bild]

För egen del är det enda valet jag gör att skifta mellan trådan och ämnen, och då känns det som att fingret måste ha kirurgisk precision för att träffa den lilla texten i appen.

Nu är det kanske inte så, då jag antar att knappen under är inaktiv då man redan är på bevakningar, men känslan är ändå så.

Så på tvärs med de andra som kommenterat frågan skulle jag gärna slippa Deltagit/Bilder/Följer helt och få mer fokus på Trådar/Ämnen (som är vad jag skulle kalla de två valen snarare än Ämnen/Forum).
B breakman skrev:
För att väg aupp mot lite andra synpunkter så startar jag alltid med att kolla genom Bevakningar, Deltagit använder jag i princip aldrig.
Uppskattar uppdelningen där oläst kommer överst (y)

Men...
En sak jag noterar som jag inte gillar, och som jag trodde försvunnit (diskuterades för ett tag sedan) är att under bevakade forum så måste man nu klicka på rubriken för att komma in på den forum-delen, klickar jag på texten under så kommer jag direkt till den tråden. Vet inte om jag kommer till första olästa i tråden eller senaste inlägget. Ingen stor grej, kommer absolut att vänja mig om det kommer vara så här :)
@breakman @laseryxa @Dowser4711 @Bo.Siltberg @Nötegårdsgubben
Nu har vi förbättrat bevakade forum också.

Vi har flyttat tillbaka ”Forum”-knappen och fixat så att det är enklare att komma direkt till forumen och svårare att klicka fel i mobilen.

Vi listar även de mest bevakade forumen och har gjort det enklare att bevaka ett eller flera forum. Det är bara att klicka på stjärnan.
Skärmdump av bevakade forum, visar kategorier som 'El', 'Möbelsnickeri', och andra populära forum med stjärnmarkeringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Under ”Du bevakar” och ”5 forum som många andra bevakar” listar vi ”Alla forum A-Ö”.

Skärmdump av ett forum med bevakningsfunktion, visar bevakade ämnen såsom 3D-skrivare och Altan & Uteplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Snyggt, tack för att ni tog åt er av feedbacken
 
Kan ni inte pusha ut notifieringarna med tex SignalR? Hade varit smutt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan ni inte pusha ut notifieringarna med tex SignalR? Hade varit smutt
Vi pushar redan ut notifieringarna med Firebase.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi pushar redan ut notifieringarna med Firebase.
Funkar inte för mig. Jag måste ladda om sidan för att min klocka ska bli röd och presentera nya notifieringar :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.