13th Marine 13th Marine skrev:
@Per Eskilsson Får man efterfråga en tomte-emoji såhär lagom till jul?
Var sak har sin tid. ;) Vi kan väl börja med en luciaemoji. :crysmile:
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Det var mysigt på sweclockers mins jag innan jag blev bannad där. De bytte ut alla emojs mot juleemojs i december
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
Får detta på kontoret

Skärmdump som visar ett SSL-certifikatfelmeddelande från FORTINET Webfilter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Får detta på kontoret
Inga problem för mig med vad jag antar är samma cert:

Skärmdump av ett SSL-certifikat för www.byggahus.se med detaljer som utfärdare och giltighetstider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gör den där "FORTINET Webfilter" det den ska?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Inga problem för mig med vad jag antar är samma cert:

[bild]

Gör den där "FORTINET Webfilter" det den ska?
NU funkar det. Kanske var fuckup hos fornite!
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Rent teoretiskt kan det vara olika Cert om de kör med lastbalanserare och de har olika Cert
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Får detta på kontoret

[bild]
Med tanke på de presenterade datumen 3 oct '21 - 1 jan '22 tillsammans med angiven felorsak cert. expired förefaller du ha en felaktig klocka någonstans.
 
Det är väl som pass... De måste vara giltiga nån månad efter inresan.
 
useless useless skrev:
Det är väl som pass... De måste vara giltiga nån månad efter inresan.
Nej, bara vid tillfället.
 
redarn redarn skrev:
Nej, bara vid tillfället.
Vilket tillfälle?
 
Alfredo Alfredo skrev:
OT så det skriker men det beror helt på i vilket land inresan sker. Ofta gäller sex månader:

[bild]
[länk]
Jag kanske missförstod, jag menade att SSL certifikat bara behöver vara giltiga vid tillfället då certifikatet kontrolleras, inte en tid efter detta.

Vänligen påminn mig inte om pass för resa, jag får psykosomatisk värk i handen av alla klareringsminnen.
 
I Kina är det ingen rekommendation:
"Observera att passet måste ha längre giltighetstid än 6 månader även vid transit. Myndigheterna ser mycket hårt på inresebestämmelserna och sänder tillbaka passagerare med vändande plan om passet har kortare giltighetstid."

Inte heller i Egypten. Där ska det dessutom vara giltigt 6 månader + resanas längd.:
"För inresa till Egypten krävs pass i original med en giltighet på minst sex månader vid hemresan. "



Min kommentar om att SSL-valideringen funkade som pass var ironisk...
 
redarn redarn skrev:
Jag kanske missförstod, jag menade att SSL certifikat bara behöver vara giltiga vid tillfället då certifikatet kontrolleras, inte en tid efter detta.
Ha, ha. Ja OK. Jag tror dock (vet kan jag nog säga) att @useless skämtade med passliknelsen...
 
useless useless skrev:
I Kina är det ingen rekommendation:
"Observera att passet måste ha längre giltighetstid än 6 månader även vid transit. Myndigheterna ser mycket hårt på inresebestämmelserna och sänder tillbaka passagerare med vändande plan om passet har kortare giltighetstid."

Inte heller i Egypten. Där ska det dessutom vara giltigt 6 månader + resanas längd.:
"För inresa till Egypten krävs pass i original med en giltighet på minst sex månader vid hemresan. "



Min kommentar om att SSL-valideringen funkade som pass var ironisk...
Då bjuder på det missförståndet av mig och hämtar en till öl i stället för att leta fram rätt standard för certifikatvalidering.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.