richardtenggren
Frustrator Frustrator skrev:
Jag som ska tacka som får plats i min verkstad :)
(Och stackars @Ola C som äntligen lyckats cadda in den på ritningen)
En 3D-scanner skulle kanske vara på sin plats med tanke på alla maskiner och för att underlätta det hela för @Ola C :)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag har konstaterat att Wyrth och CRC har bättre rostlösare än WD40.
Fast du smörjer antagligen mer än du tar loss fastrostade bultar.
Min verktygsvård kan ibland vara litet brutal.......... när det handlar om bultar som ingen har rört sedan före kriget.......
Tycker wd40 är sådär som rostlösare men den smörjer och gör rent bra. Liquimolly är den absolut bästa rostlösare jag testat. Slår alla jag provat rejält den är tyvärr svår att hitta i Finland.

Har en bekant som har bilverkstad och han använder bara motorolja.
 
U
N Niq skrev:
Tycker wd40 är sådär som rostlösare men den smörjer och gör rent bra. Liquimolly är den absolut bästa rostlösare jag testat. Slår alla jag provat rejält den är tyvärr svår att hitta i Finland.

Har en bekant som har bilverkstad och han använder bara motorolja.
Medveten rejäl utsvävning från Toppic, men jag tycker T-sprit funkar bra till skruv i rostigt gjutjärn.
 
T
Idag anlände den här skönheten .
DCN680.

En DeWalt DCN680 spikpistol med batteri framför sin förpackning på ett köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gud_ och 12 till
  • Laddar…
Lite smått och gott. Nya Bi-metal blad, från ny leverantör i Tyskland. En 0.5 tons dornpress som ska moddas lite till nitpress. Och en liten mässingshammare, som också ska moddas.
Dornpress, nya Bi-metal sågblad och mässingshammare på ett skärbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 6 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Lite smått och gott. Nya Bi-metal blad, från ny leverantör i Tyskland. En 0.5 tons dornpress som ska moddas lite till nitpress. Och en liten mässingshammare, som också ska moddas.
[bild]
Skynda, det blå plastskaftet skär i ögonen! :seenoevil:
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Skynda, det blå plastskaftet skär i ögonen! :seenoevil:
Äh, det är ju en läcker färgkombo gul&blå!
Dessutom matchar den min gamla rikthammare också, mycket viktig aspekt.
Gammal rikthammare med guldfärgad metall och blått handtag hållen i en hand, mot en verkstadsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inget köp kanske, men idag kom vinsten i tävlingen här på BH :)
 
  • En Nilfisk Multi II 30 T INOX VSC våt- och torrdammsugare i sin kartong som mottagits som vinst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
vanpire och 18 till
  • Laddar…
Trådlösa Isotunes Free hörselskyddsproppar i svart och limegrönt designade för byggmiljöer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vet inte om det är ett verktyg direkt, men de bor i garaget och hjälper mig att bygga saker, så de kanske duger. Ett par Isotunes Free för 1400 spänn. Otroligt skönt att inte trassla in sig i sladdar, hörselkåpor, glasögon och mask. Jag hade trott att jag skulle behöva ha ett par "riktigta" skydd utanpå när jag körde de slamrigaste maskinerna, men det behövs inte alls så länge jag inte står och jobbar hela dagarna. De dämpar tillräckligt för att skydda hörseln, är sköna att ha på sig och ger bra ljud både med musik och att prata i telefon med. Otroligt nöjd!

Jo, en sak är direkt uselt. Man måste komma ihåg att sätta på dem innan man sätter dem i öronen, för de skriker "POWER ON" och strax efter "CONNECTED" med en så hög volym att man hade behövt hörselskydd. Fast, vänta det har man ju. Eller...
 
  • Gilla
  • Haha
Beskow93 och 10 till
  • Laddar…
Efter 11h på jobbet kom man hem till de här två Två böcker om träarbete, "WOODEN PUZZLES" och "The Complete Illustrated Guide to Joinery", på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
LoweW och 15 till
  • Laddar…
En ny lampa (efter tips här på Byggahus) och stämjärn som var ordentligt nedsatta i pris.
Förpackade Bahco stämjärn och en Makita DML815 lampa på ett bord, nyköpta efter rekommendationer och på rea.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 6 till
  • Laddar…
Triss i tyskar.

Cobran mest för att den gör sig bra i fickan.
Weran för att jag inte har någon bra bitshållare.
Pumpen för provtryckning (duh!).
 
  • Wera bitshållare och Knipex Cobra XS vattenpumpstång på ett mönstrat tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gul REMS Push handdriven provtryckningspump på mönstrat tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Nytt verktyg ;)
 
  • Smartphone på ett skrivbord med fötter speglade i skärmen, tangentbord i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mitt nya köksverktyg från lidl
Kontaktgrill med stängt lock på ett köksgolv, närbild med fokus på reglagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Förpackningskartong med VEIKO-logotyp och bild av ett verktyg, tänkt för arbetsbänksprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsbänksklemmor och fästelement i en kartong, nyligen uppackade för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såg någon som länkade till dessa för ett tag sen o efter lite funderande så köpte jag dem från Banggood. Planen är att bygga en arbetsbänk i vinter, får se om det blir en projekttråd eller inte :rolleyes:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.