Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Fairlane Fairlane skrev:
Tycker du?
Jag tycker det verkar som att "experten" inte har koll. Att förvänta sig att något sker, något som inte sker normalt, tycker inte jag tyder på att man har koll.
Jag vet inte om det är skumläsningen eller något annat du syftar till, men om hon har ljugit om något eller om du känner att hon far med nåt kan du väl delge tråden om det. Titelstrulet som nån har missförstått kan du släppa.
 
M mickef skrev:
Nej, även om Ts tycker att jag är för kortfattad.
Svara gärna kort, men inte för kort (y) ;)
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
Man undrar vad FHM pysslar med när man inte följer WHO rekommendationer.Titta vad som har hänt i Örebro när 13 lärare har blivit sjuka i covid 19 och alla var vaccinerade.När fullvavaccinerade inte behöver testa sig efter 1/11 om man har symtom. Hur ska vi nu kunna smittspåra?Känns som hamnar på ruta 1 igen.[länk]
Hur vet man att lärarna har covid om de inte har testats?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hur vet man att lärarna har covid om de inte har testats?
För dom har testat dom och dom är förkylda och har feber.
 
Redigerat:
V växelventil skrev:
För dom har testat dom och dom är förkylda och har feber.
Men inte Covid-19 alltså, utan bara förkylning och feber???
 
B b8q skrev:
Men inte Covid-19 alltså, utan bara förkylning och feber???
Nope dom är testade och positivt resultat.
 
Fairlane
Utbrottet på Rudbeckgymnasiet på en icke-betal-sida: https://sverigesradio.se/artikel/co...e-pa-rudbecksgymnasiet-smittades-pa-konferens

Det jag funderar lite på är om det är ett så stort problem. De som har symptom stannar givetvis hemma, även om de inte testar sig. Kvarstår då de som inte får symptom. De kan smitta andra, men risken är lägre och de som löper störst risk att bli smittade då är de ovaccinerade (som inte varit sjuka innan). De har i de flesta fall själva valt att inte vaccinera sig eftersom de bedömer risken för allvarlig sjukdom som låg. Vi får väl hoppas att de gjort en korrekt bedömning.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Utbrottet på Rudbeckgymnasiet på en icke-betal-sida: [länk]

Det jag funderar lite på är om det är ett så stort problem. De som har symptom stannar givetvis hemma, även om de inte testar sig. Kvarstår då de som inte får symptom. De kan smitta andra, men risken är lägre och de som löper störst risk att bli smittade då är de ovaccinerade (som inte varit sjuka innan). De har i de flesta fall själva valt att inte vaccinera sig eftersom de bedömer risken för allvarlig sjukdom som låg. Vi får väl hoppas att de gjort en korrekt bedömning.
Det positiva är ingen är svårt sjuka men det negativa är att FHM infört att man inte behöver testa sig om exempel har luftvägsinfektioner och måste bli problem att själv avgöra om man bara har halsont eller är sjuk och varför man inte behöver testa sig är märkligt när WHO säger att varje misstänkt fall ska testas och hoppas dom ändrar sig.
 
P
V växelventil skrev:
Så du menar att det är normalt att bli mer sjuk av biverkning av sprutan än av själva sjukdomen?
Nej, givetvis inte. Varför ställer du den frågan?

Mitt resonemang handlade om hur man gör riskbedömningar.
 
P
P pegr skrev:
Det är inhumant att påtvinga vaccin på dear av befolkningen som inte riskerar att bli svårt sjuka, barn och ungdomar.
Att vaccinera sig är frivilligt.

När det gäller barn så är det vårdnadshavaren som beslutar. Som vanligt.
 
P
C Chrillechrill skrev:
Att snabbt avfärda något och skriva om sin snabba slutsats utan att läsa artikeln ger att konspirationsteoretiker får mera vatten på sin kvarn. Och det kanske man inte vill bidra till?
Jag har läst massor av texter som konspirationsteoretikerna hävisar till så jag har byggt upp ett bra filter som gör att jag slipper läsa de värsta avarterna i fortsättningen. Termen "big pharma" triggar det filtret. Den som vill få mig att läsa något bör undvika att använda den termen.
 
  • Gilla
Guzzi och 7 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Nu är ju inte antal dödsfall det större problemet. Det är i första hand belastningen på vården som ställer till det, vilket i och för sig kan orsaka onödiga dödsfall, men då i helt andra åkommor…
Att många skulle dö av en strategi att uppnå flockimmunitet genom smittspridning hjälper knappast till, dock.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
P
J JBa skrev:
Jag hoppas man isf blir lite mer nyanserad och inte kräver vaccination utan ser till "förmodat skydd mot svår sjukdom". Dvs inkluderar alla oss som dessvärre har gått igenom en Covid-19-infektion. Jag har likvärdigt förmodat skydd mot svår sjukdom som de som bara har vaccinerat sig. DET bör vara det intressanta för samhället.
Titta här:
https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/

Det är förmodligen vad ett eventuellt vaccinpass skulle vara baserat på.
 
P
R Richard08 skrev:
Även fast man är fullvaccinerad så kan man bli smittad av viruset och även sprida viruset vidare till andra, oavsett om dom i sin tur är vaccinerade eller ej!
Och det gör man precis lika mycket som en ovaccinerad…
Nej, så är det inte.
 
P
V växelventil skrev:
Men blir du sjuk i covid 19 så sprider du smitta oavsätt du är vaccinerad eller inte så det är inget konstigt men därför blir man lite förvånad att FHM tycker att man inte behöver testa sig om man är fullvaccinerad om man har en [länk].
Nej, inte oavsett. Risken för att den ovaccinerade sprider smitta är större än risken för att den vaccinerade gör det.

Jag tycker också att det är tråkigt att FOHM inte rekommenderar testning för alla som har covid-19-symtom. Ovaccinerade kanske inte fattar att de bör göra det när rekommendationen inte kvarstår för vaccinerade.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.