HOBBY ARCHITECT
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
You can't buy taste... Coolt men vad är grejen med "DREAM" i trädgården?

[länk]
Oj oj oj! Har aldrig sett nåt så lyxigt i Sverige. Smaklöst, men jag gillar det avlånga vardagsrummet i glas, det var udda. Och dream-texten var ju hur fånigt som helst. Säkert nån som hatar jantelagen.
 
  • Gilla
Andrearosengren och 1 till
  • Laddar…
En dröm att få leka arkitekturfotgraf där, men oavsett hur coolt det ser ut så är det rätt mycket som ska till för att det ska bli ett hem och inte bara ett långfinger mot grannar och alla andra som inte har råd.

Det som gör mig lite nyfiken är ett hus med 18 rum varav 6 eller 7 är sovrum. Bara att komma på namn att skriva i ritningen för alla rum är en utmaning i sig.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 2 till
  • Laddar…
synd att utsikten förstördes av helikopterbryggan.. sen 150 miljoner, kan en bostad vara värd det??
 
K krukan skrev:
150 miljoner, kan en bostad vara värd det??
Kanske - om man ser det som en "tvättstuga"
 
  • Haha
  • Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
K krukan skrev:
synd att utsikten förstördes av helikopterbryggan.. sen 150 miljoner, kan en bostad vara värd det??
Förstördes?? Det var ju det coolaste på hela fastigheten!
 
  • Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
K krukan skrev:
. sen 150 miljoner, kan en bostad vara värd det??
Jag tror att det blir svårt att få igen investeringen med tanke på att husen i området med sjötomt säljs för 20-30 miljoner. Fastigheten köptes för 22 msek förra våren enligt https://www.mitti.se/nyheter/villa-i-taby-till-salu-for-150-miljoner/repujC!byreps@DjJXmUPxkr4385Q/

Jag har åkt förbi huset både på vägen och till sjöss och undrat vem som bygger containerhus. Det ser häftigare ut på bild än i verklighet. Tomten ligger vid inloppet till Viggbyholms hamn med ca 1000 båtar enligt klubben. Intill båthamnen mynnar hela Täbys dagvatten.

För 150 miljoner finns trevliga hus i Djursholm.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
vem är byggherren ?
 
K krukan skrev:
synd att utsikten förstördes av helikopterbryggan.. sen 150 miljoner, kan en bostad vara värd det??
Kanske, men knappast DEN bostaden. Ska bli intressant att se om den blir såld.
 
  • Gilla
Ferd
  • Laddar…
måste vara väldigt få som vill skylta med att kunna köpa sveriges dyraste hus eller hur`?
 
B b8q skrev:
Kanske, men knappast DEN bostaden. Ska bli intressant att se om den blir såld.
Med tanke på alla artiklar i media om huset tror jag att de mest söker marknadsföring av arkitekten. Priset är minst 100 miljoner för högt för området.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
arneri68 arneri68 skrev:
Med tanke på alla artiklar i media om huset tror jag att de mest söker marknadsföring av arkitekten. Priset är minst 100 miljoner för högt för området.
Vem är arkitekten då? I mäklarannonsen står det bara att det är ett arkitektoniskt mästerverk (kan man ha olika uppfattning om) men inte vem eller vilka som har ritat det.

Inteckningar om 7,5 mille, måste vara någon som varit stadd vid kassa som uppfört det.
 
Be*****n Westling är en gissning. Han dyker upp som ägare på hitta.se och har ritat liknande hus.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.