Mikael_L
Jag känner mig dock inte speciellt missnöjd.
Förutom att jag kan fixa det med ett extra klick på "ämnen" (vilket dock inte var helt intuitivt, utan behövde förklaras) så kan jag också välja "deltagit" istället för "bevakningar" iom att nästan alla mina bevakningar är ämnen där jag deltagit. Dvs jag låter helt automatiskt det jag skriver i bli en bevakning. Trådar jag bevakar utan att skrivit i är endast en handfull.
Men det är jag det.

Bokmärken och favoriter etc, som Nötegårdsgubben skriver om är nog inget som funkar bra för mig. Dvs inget jag skulle vara duktig på att använda.

Nåja, jag ville bara meddela att för mig åtminstone fungerar det helt OK som nu.


En sak, om det skulle gå att implementera, som jag tror skulle göra många nöjda, är att ifall man väljer "olästa" eller "ämnen" eller "forum" en gång, så blir det den inställningen som gäller default när man besöker "bevakningar" fram tills man väljer något annat, som då blir default.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag har min landningssida på BH just på bevakningar.
Men om det är ett bokmärke i webbläsaren kan du väl själv byta ut det mot ett som pekar ”rätt”. Det är ju olika url för Ämnen och Olästa.
 
tommib
Jo, absolut. Det har jag redan gjort. Ibland så vill jag klicka tillbaka till bevakningar och då gör jag det gärna på själva sidan (typexemplet är när man läser en tråd och byter sida, då är det klunsigt att trycka bakåt för att komma tillbaka till bevakningarna). Detta är än mer irriterande på telefonen.

På samma sätt är den nya fliken "Kolla" väldigt irriterande, den lägger sig mellan senaste och bevakningar och gör att det inte är alls lika lätt, på telefonen då, att klicka på bevakningar.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
På samma sätt är den nya fliken "Kolla" väldigt irriterande, den lägger sig mellan senaste och bevakningar och gör att det inte är alls lika lätt, på telefonen då, att klicka på bevakningar.
+1 på den.
 
Ja, som appanvändare är jag inte ”drabbad” än och de få gånger jag använder datorn skulle jag nog reflexmässigt klicka alt+vänsterpil för att backa en sida, men kan i alla fall sympatisera med synen på ”kolla”.

Vore intressant att höra om kolla faktiskt används i någon omfattning, men jag är nog oavsett inte målgrupp, så det kan ju vara en succé utan att det påverkar mig närmare.
 
tommib tommib skrev:
Augh! Som Mikael_L så använder jag bevakningar för att hitta tillbaka till trådar där jag varit aktiv även om inget nytt skrivits (t.ex när jag ska posta nya bilder i min källartråd). Man kan tycka att det är en rätt liten grej att behöva trycka på "Ämnen" för att komma dit men det är irriterande för mig, speciellt på telefonen. Jag har min landningssida på BH just på bevakningar.

Går det att göra konfigurerbart? Det skulle göra alla glada. Jag säger som Gru om förändringen: "Jag gillar det inte".
@tommib @mexitegel @TeroM @ullberg @Nötegårdsgubben @Dalbotös @Mikael_L
Jag kan tänka mig testa att vi tar bort uppercase (stora bokstäver i den horisontella menyn) så att ett alternativ till syns på skärmen samtidigt i mobilen.

Jag kan även tänka mig att vi byter plats på Kolla och Bevakningar så att bevakningar syns först.

Slutligen vill jag undersöka om vi kan visa upp "Olästa" först och därefter "Allt annat" på samma sida, ungefär som jag själv brukar ha det i Gmail i desktop.

Sist hade det varit bra om vi även visar upp en ”markera allt som läst”-ikon (helst endast alla bevakningar om det går) högst upp i listan.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Skulle det vara möjligt att byta plats på den nya Play-knappen och Bock-knappen? Med normalstora fingrar har det hänt alldeles för många gånger i webläsaren på plattan att jag får upp bilderna när jag ville markera underforumet som läst.

Sen är jag kanske gammal, men jag förstår inte varför man skulle vilja se alla bilder från alla inlägg i ett underforum...
 
N Nyikåk skrev:
Skulle det vara möjligt att byta plats på den nya Play-knappen och Bock-knappen? Med normalstora fingrar har det hänt alldeles för många gånger i webläsaren på plattan att jag får upp bilderna när jag ville markera underforumet som läst.

Sen är jag kanske gammal, men jag förstår inte varför man skulle vilja se alla bilder från alla inlägg i ett underforum...
Det går säkert att ordna. Jag skriver upp. Play-knappen ska också bytas ut mot en annan symbol på dessa platser, en bildsymbol.

Jag tänker mig att funktionen kan vara användbar i vissa forum men kanske inte i alla. Tanken är att man ska kunna hitta information på ett annorlunda sätt än genom att scrolla igenom rubriker.
Jag tänker först och främst på lite mer nischade forum som möbelsnickeri, växthus, säljes & skänkes och 3d-skrivare.
 
tommib tommib skrev:
Augh! Som Mikael_L så använder jag bevakningar för att hitta tillbaka till trådar där jag varit aktiv även om inget nytt skrivits
Det gör jag med, ibland... Absolut oftast vill jag dock enbart se vad som är nytt i mina bevakade trådar så jag konstaterar glatt att Byggahus nu ändrat "bevakningslänken" till att fungera på samma sätt som mitt eget bokmärke gjort i många år.

Tvärtemot en del andra är jag uppenbart väldigt förändringsbenägen (hmm) och gillar ändringen. De relativt få gångerna man vill se bevakade trådar utan nya inlägg är dessa bara ett klick bort!
 
  • Haha
  • Gilla
tveksamt och 3 till
  • Laddar…
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Skulle det vara möjligt att byta plats på den nya Play-knappen och Bock-knappen? Med normalstora fingrar har det hänt alldeles för många gånger i webläsaren på plattan att jag får upp bilderna när jag ville markera underforumet som läst.

Sen är jag kanske gammal, men jag förstår inte varför man skulle vilja se alla bilder från alla inlägg i ett underforum...
Nu har vi bytt plats på knapparna.

Skärmdump av forum med markerade knappar för att starta ny tråd och bevaka ämnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Tack så mycket.
Förstår syftet också med funktionen i vissa forum efter att du förklarade.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
ullberg
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Slutligen vill jag undersöka om vi kan visa upp "Olästa" först och därefter "Allt annat" på samma sida, ungefär som jag själv brukar ha det i Gmail i desktop.
Nu verkar detta vara implementerat - tack! Därmed har ni gjort mig väldigt glad!

Uppskattar också att kolla flyttats bort från mellan bevakningar och senaste sen ett par dagar. Jag har själv svårt att förstå varför jag tryckt fel så väldigt många gånger, antar att det är någon form av muskelminne som spökar, hur som helst ett icke-problem numer.

/U
 
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Ja, det där blev riktigt, riktigt bra. Bra jobbat (y):D.
 
tommib
Ja, den nya ändringen av bevakningar är riktigt bra! Nu fungera det som tidigare, med en lite snyggare design.

Jag gillar också att kolla, som jag verkligen inte förstår poängen med, har flyttat ett hack till höger i länklisten.

Snyggt jobbat!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.