galento
Ja vi får se hur Biltema lampan funkar men för våra behov behöver vi nog inte några
starkare batterier . Kollade efter en lampa med "vanliga" batterier så att
möjligheten fanns för laddbara om man ville .
Justeringen av ljuskäglan var bra , om det är en "äkta" cree P50 vete tusan,
men det står tydligt att man inte ska titta i lampan eller lysa nån i ansiktet men
med detta ljuset är det nog ingen som frivilligt tittar i lampan skulle man tro.
 
Och sen prisgaranti på Hornbach så är den din för 893:- (y)
 
S Skogsmusen skrev:
Och sen prisgaranti på Hornbach så är den din för 893:- (y)
Ja, men går den nyttja på varor som inte finns i lager?
 
I Malmö finns där 22st i fysiskt butik, sen har andra i denna tråden fått igenom prisgaranti på Hornbach webb, kontakt deras kundtjänst så brukar det gå.
 
S Skogsmusen skrev:
I Malmö finns där 22st i fysiskt butik, sen har andra i denna tråden fått igenom prisgaranti på Hornbach webb, kontakt deras kundtjänst så brukar det gå.
Alltså jag menade om Hornbach invända att varan inte finns i lager hos Amazon?
 
Blir till och vänta till den 6:e november, sen är där inget dom kan säga om detta.
Har inte vetskap om hur dom ställer sig till om den finns på lager eller ej.
Frågan kan alltid ställas till deras kundtjänst eller om det är någon som vet här i tråden hur dom agerar
 
Raskus Raskus skrev:
Makita DTM51Z för ynka 992 kr
I lager 6 nov

[länk]
Nytt i lagerdatum, 11 november 2021.
 
Jag beställde och fick leveransdatum 18 november. Amazon prime
 
A ason skrev:
Letar en slip,
Har sällan använt en och aldrig varit ägare,
Ska slipa en bordsskiva och rundastavar,
Möjligen en trapp om jag blir tvingad :crysmile:
Är det här ett lämpligt verktyg för det?
Eller ska jag kolla efter något annat?
Bosch 18v plan slip naken utan låda
832kr känns om ett bra pris, billigast på prisjakt strax över 1000kr
[länk]
Jag hade nog satsat på en nätdriven, om du nu inte ofta slipar utan tillgång till ström.
 
  • Gilla
Ironside
  • Laddar…
Tackar! Nä blir inte mycket slipa,
Har dock begränsat med ström i stugan då den är off-grid med solceller + batteribank.
Känns bra med batteri maskiner då.
Men blir sällan snickra på vintern när de är dåligt med sol.
Skippar batterimaskin, Och letar vidare,
Excenter eller plan-slip är då frågan.
Eller slipmus.
 
Batterimaskiner i all ära, men man bör allt ha X antal extra batterier till hands. Saker såsom sågar och slipar drar enormt mycket ström.
Har man det så är ju batteridrivet väldigt smidigt, och själva maskinerna är ju inte så mycket dyrare än sladd-drivna. Men saknar man batterier och laddare, dvs inte är inköpt på platformen än, så kostar det ju en duktig slant extra.

Jag är rätt "såld" på batterimaskiner, det är sjukt skönt att slippa sladden, speciellt om man bara ska göra något "snabbt".
Jag kör dock fortfarande sladdrivet på vinkelslip, mest för att jag inte tagit mig råd att köpa fler batterier för att kunna använda batterivinkelslip i mer än 10min :p
 
  • Gilla
jonhed69
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.