Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J
Snailman Snailman skrev:
Jag bara vänder mig mot den som påstod att Ivermektin var typ verkningslöst, du påstår att det är oprövat vilket är ännu mer felaktigt, de har gett 3,5 miljoner doser och typ 4000 rapporter om biverkningar har rapporterats in, detta register verkar de dessutom hålla i Uppsala.

När ni ska försvara att man ska ta vaccin så ljuger ni typ ohämmat om de alternativ som finns för de ovaccinerade, tycker ni inte det är kontraproduktivt, eller ni kanske tror att hela landets befolkning är idoter eller något sånt?

Ni verkar typ glädja er åt ju större andel ovaccinerade som dör i covid, det är rent vidrigt!

Som jag sagt tidigare jag borde låta bli att läsa den här tråden, när man så ofta får läsa ren idioti.
Ivermectin betraktas inte som obeprövat i allmänhet, men otillräckligt studerat i covid19-sammanhang. Det är verkligen lågkvalitativa studier som publicerats. Visar det sig ha effekt i större, välutförda studier så är det en annan femma.
 
  • Gilla
remrag och 6 till
  • Laddar…
P
Snailman Snailman skrev:
Jag bara vänder mig mot den som påstod att Ivermektin var typ verkningslöst, du påstår att det är oprövat vilket är ännu mer felaktigt, de har gett 3,5 miljoner doser och typ 4000 rapporter om biverkningar har rapporterats in, detta register verkar de dessutom hålla i Uppsala.
Var hittar vi dessa siffror?
Observera att bara för att en massa doser av ett medel har använts så är inte medlet automatiskt utprovat. För att man ska kunna lita på att medlet är utprovat krävs en vetenskaplig studie.
När ni ska försvara att man ska ta vaccin så ljuger ni typ ohämmat om de alternativ som finns för de ovaccinerade, tycker ni inte det är kontraproduktivt, eller ni kanske tror att hela landets befolkning är idoter eller något sånt?
Att påstå att jag ljuger (dessutom ohämmat; jag är mycket hämmad i mitt ljugande :) ) är en anklagelse jag tar på stort allvar. Jag kräver en ursäkt eller en duell i gryningen.
Ni verkar typ glädja er åt ju större andel ovaccinerade som dör i covid, det är rent vidrigt!
Ja, det är inte trevligt. Räkna inte in mig bland dem som gör så, tack.
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
Snailman
P pmd skrev:
Var hittar vi dessa siffror?
Observera att bara för att en massa doser av ett medel har använts så är inte medlet automatiskt utprovat. För att man ska kunna lita på att medlet är utprovat krävs en vetenskaplig studie.

Att påstå att jag ljuger (dessutom ohämmat; jag är mycket hämmad i mitt ljugande :) ) är en anklagelse jag tar på stort allvar. Jag kräver en ursäkt eller en duell i gryningen.

Ja, det är inte trevligt. Räkna inte in mig bland dem som gör så, tack.
Titta på videon jag länkade till, har tyvärr ännu bara sett halva.

Jag citerade dit inlägg, men mina ord riktade sig mest till övriga i tråden.

Han säger ju i filmen att Ivermektin har godkänts av FDA in Vitro för coroars cov 2, alltså för experimentell användning. Alltså inte allmän användning.

Bara de första 20 montrarna av de 30 handlade om de två preparaten, sista minuterna hänvisades det till något tyskt dokument där de inte kommit till några slutsatser vare sig positiva eller negativa.

Han ger länkar till själva studierna, ska se på dem senare. Gissar att Ivermektin studierna sker mer i fattigare länder med liten tillgång till vaccin, Ivermektin är ju billigt. Det andra preparatet fattar jag det som att det är godkänt för allmän användning, men det är ganska dyrt typ 7000 kr för 10 tabletter.
 
Redigerat:
BirgitS
Snailman Snailman skrev:
Ni verkar typ glädja er åt ju större andel ovaccinerade som dör i covid, det är rent vidrigt!
Nej, så är det verkligen inte. Varje dödsfall är sorgligt oavsett orsak men visst är det bra att vaccinet har effekt så att färre dör.

För jag antar att man inte ska tolka din mening som att du skulle vara gladare om fler dog, vilket ju skulle ske om färre hade vaccinerat sig.

Snailman Snailman skrev:
När ni ska försvara att man ska ta vaccin så ljuger ni typ ohämmat om de alternativ som finns för de ovaccinerade, tycker ni inte det är kontraproduktivt, eller ni kanske tror att hela landets befolkning är idoter eller något sånt?
Ivermektin är ingen mirakelmedicin när det gäller covid, det visar ju de studier som har gjorts. Åtminstone har jag inte sett dig länka till någon väl utförd studie som visar det. Däremot så får ju de som behöver sjukhusvård mediciner för att förbättra sina chanser.

Jag anser inte att ovaccinerade är mer idioter än vad många ovaccinerade tycks anse om vaccinerade enligt den här tråden.
 
  • Gilla
RoAd och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Snailman Snailman skrev:
Han säger ju i filmen att Ivermektin har godkänts av FDA in Vitro för coroars cov 2, alltså för experimentell användning. Alltså inte allmän användning.
I stället för att bara tro på vad någon säger att FDA har gjort kan du ju läsa själv vad FDA tycker: https://www.fda.gov/consumers/consu...-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19
The FDA has not authorized or approved ivermectin for use in preventing or treating COVID-19 in humans or animals. Ivermectin is approved for human use to treat infections caused by some parasitic worms and head lice and skin conditions like rosacea.
Currently available data do not show ivermectin is effective against COVID-19. Clinical trials assessing ivermectin tablets for the prevention or treatment of COVID-19 in people are ongoing.
 
  • Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Snailman
BirgitS BirgitS skrev:
I stället för att bara tro på vad någon säger att FDA har gjort kan du ju läsa själv vad FDA tycker: [länk]
Exakt det säger han i videon, har redigerat mitt inlägg tidigare innan jag läste detta (har dig på ignore)

Annars vore det ju spännande om du menar att John på något sätt skulle ljuga eller inte hänvisa till vilka källor han har ;)

Han är sjuksköterska som har doktorerat och vad jag förstått har han hjälpt till väldigt mycket med att vaccinera folk (även före covid)

Jag tror inte jag sett någon annan person överhuvudtaget som är så noga med att länka till sina källor;)
 
Redigerat:
BirgitS
Snailman Snailman skrev:
Exakt det säger han i videon, har redigerat mitt inlägg tidigare innan jag läste detta (har dig på ignore)

Annars vore det ju spännande om du menar att John på något sätt skulle ljuga eller inte hänvisa till vilka källor han har ;)

Han är sjuksköterska som har doktorerat och vad jag förstått har han hjälpt till väldigt mycket med att vaccinera folk (även före covid)

Jag tror inte jag sett någon annan person överhuvudtaget som är så noga med att länka till sina källor;)
Jag föredrar att läsa källorna alltid oavsett vem som säger något (källkritik).

Så varför anser du att ivermektin är en bra behandling för ovaccinerade?
Eller har jag missförstått dig?
 
  • Gilla
remrag och 4 till
  • Laddar…
P
Snailman Snailman skrev:
Titta på videon jag länkade till, har tyvärr ännu bara sett halva.
Du kanske kan tipsa om var i videon man hittar siffrorna?
Jag citerade dit inlägg, men mina ord riktade sig mest till övriga i tråden.
Om du inte riktade till mig var det kanske lite dumt att citera mig, men eftersom du skriver "mest till övriga" så inkluderade du väl mig. I så fall kräver jag fortfarande en ursäkt eller en duell i gryningen.
Han säger ju i filmen att Ivermektin har godkänts av FDA in Vitro för coroars cov 2, alltså för experimentell användning. Alltså inte allmän användning.
Jag antar att FDA menar för användning i kliniska försök. Samma som EMA, i så fall. Se tidigare hänvisning till Läkemedelsverket och EMA
Han ger länkar till själva studierna, ska se på dem senare. Gissar att Ivermektin studierna sker mer i fattigare länder med liten tillgång till vaccin, Ivermektin är ju billigt. Det andra preparatet fattar jag det som att det är godkänt för allmän användning, men det är ganska dyrt typ 7000 kr för 10 tabletter.
Det kanske är remdesivir? Det är godkänt av EMA, men ger inte så stor effekt. Cirka 10-20 % förkortad sjukdomstid för en del, men ingen effekt alls för andra. Se Läkemedelsverkets webplats som jag har hänvisat till tidigare.
 
  • Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
Snailman
P pmd skrev:
Du kanske kan tipsa om var i videon man hittar siffrorna?

Om du inte riktade till mig var det kanske lite dumt att citera mig, men eftersom du skriver "mest till övriga" så inkluderade du väl mig. I så fall kräver jag fortfarande en ursäkt eller en duell i gryningen.

Jag antar att FDA menar för användning i kliniska försök. Samma som EMA, i så fall. Se tidigare hänvisning till Läkemedelsverket och EMA

Det kanske är remdesivir? Det är godkänt av EMA, men ger inte så stor effekt. Cirka 10-20 % förkortad sjukdomstid för en del, men ingen effekt alls för andra. Se Läkemedelsverkets webplats som jag har hänvisat till tidigare.
Jag riktade det du skrev om obeprövat, eller vad det var till dig, skrev i svaret vad det var. Typ att då de gett 3,5 (billion) doser så är det ju inte oanvänt typ, men det är gissningsvis inte mot covid dessa för getts.

Jag har skrivit att det börjar vid 16 minuter och är slut vid 20 minuter tidigare också, där redovisas procenttalen på förbättringar om man använde medlen.
 
P
Campbell är inte en knäppskalle, men jag har sett ett par videor med honom förut och han tenderar att vara lite långrandig. Han brukar ha en sammanfattning av sin video i textform nedanför video och det hade han i det här fallet också. Slutklämmen är:
"We don't know whether ivermectin leads to more or fewer deaths compared with no drug".
 
  • Gilla
remrag och 4 till
  • Laddar…
Snailman
P pmd skrev:
Campbell är inte en knäppskalle, men jag har sett ett par videor med honom förut och han tenderar att vara lite långrandig. Han brukar ha en sammanfattning av sin video i textform nedanför video och det hade han i det här fallet också. Slutklämmen är:
"We don't know whether ivermectin leads to more or fewer deaths compared with no drug".
Han hänvisar ju till två olika papper, det första visar på förbättringar och det andra visar inget, det andra är tyskt.

Så det verkar en lite konstig sammanfattning då?

Jag har inte själv läst någon av dem, och den tyska vore ju att slösa bort sin tid..

Ska försöka med den första senare och dess källor.
 
P
Snailman Snailman skrev:
Jag riktade det du skrev om obeprövat, eller vad det var till dig, skrev i svaret vad det var.
De få kliniska försök jag har sett refereras har sammantagna inte gett ett resultat som ger vid handen att ivermektin fungerar bra som medicin mot covid-19.
"Beprövat" brukar betyda att något är provat med gott resultat. Det betyder inte samma sak som "prövat".

Ska vi ta duellen bakom Uppsala domkyrka?
Jag har skrivit att det börjar vid 16 minuter och är slut vid 20 minuter tidigare också, där redovisas procenttalen på förbättringar om man använde medlen.
OK, tack. Jag ska ta en titt.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Snailman
P pmd skrev:
De få kliniska försök jag har sett refereras har sammantagna inte gett ett resultat som ger vid handen att ivermektin fungerar bra som medicin mot covid-19.
"Beprövat" brukar betyda att något är provat med gott resultat. Det betyder inte samma sak som "prövat".

Ska vi ta duellen bakom Uppsala domkyrka?

OK, tack. Jag ska ta en titt.
Det han skrivit sist i sina kommentarer är den tyska studien som inte visade något, före den står studien som visade förbättringar.

Så det är inte en sammanfattning av båda studierna utan bara den ena (som jag förstår saken)
 
J
Snailman Snailman skrev:
Han hänvisar ju till två olika papper, det första visar på förbättringar och det andra visar inget, det andra är tyskt.

Så det verkar en lite konstig sammanfattning då?

Jag har inte själv läst någon av dem, och den tyska vore ju att slösa bort sin tid..

Ska försöka med den första senare och dess källor.
Det är ett ytterst märkligt sätt att resonera att den tyska studien ej är värd tiden för att den inte visar något. Det är ju det som är själva kruxet, brist på välgjorda och trovärdiga studier som påvisat positiv effekt av Ivetmektin.

Du får gärna länka om du får tag i dem. Jag ögnar gärna igenom vetenskapliga artiklar, men jag har varken tid eller ork att sitta på titta 30-60 minuter långa filmklipp varje dag...

Jag tycker själv att John Campbell är rätt tveksam, men klart vettigare än de flesta som den "skeptiska sidan" brukar hänvisa till.
 
  • Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
Snailman
J Jonobe skrev:
Det är ett ytterst märkligt sätt att resonera att den tyska studien ej är värd tiden för att den inte visar något. Det är ju det som är själva kruxet, brist på välgjorda och trovärdiga studier som påvisat positiv effekt av Ivetmektin.

Du får gärna länka om du får tag i dem. Jag ögnar gärna igenom vetenskapliga artiklar, men jag har varken tid eller ork att sitta på titta 30-60 minuter långa filmklipp varje dag...

Jag tycker själv att John Campbell är rätt tveksam, men klart vettigare än de flesta som den "skeptiska sidan" brukar hänvisa till.
;) Om jag trodde att den tyska studien medvetet försökt få fel resultat skulle jag nog kolla den mer i detalj.

Han hänvisar till två dokument, det andra är tyskt, var de studier gjorts som dokumenten stödjer sig på vet jag inte, får kolla senare i kväll, ska isolera en vägg nu(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.