Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Är du fortfarande ute efter en ny grovdammsugare? Jula har bra rabatt på en från Stanley nu.
[bild]
Har du den själv?
Litar inte på dem för fem öre längre .. köpte ”lillasyster” i samma märke (SXVC25PTDE) för några år sedan och det var ett av de sämsta köp jag någonsin gjort.. den suger fasiken inte upp nått! Min vanliga hushållsdammsugare fungerar bättre :oops: (lillasyster är lite vekare).. anv den att dammsuga toalett och tvättstuga - men sopar eg hellre med kvast :thumbdown:

Har en annan grovis och den sköter sig trots sina år, men ville slippa flytta omkring den hela tiden (två snickarutrymmen där den oxå agerar sugauppspånhjälp vid vissa maskiner där spånsugen inte är, loge, tvättstuga uteplats) så när det var rea på jula köpte vi en till.. (tjusig, fin, ok munstycken.. lätt o montera osv - men sög :poop:)

Så jag säger bara en sak, prova den noga innan.. en grovdammsugare ska klara lite löv o grus!
 
K
Gällande grovdammsugare kan jag bara säga / tipsa om nilfisk är grymt nöjd med min . Haft den i kanske 3 år nu funkar klockrent
 
@Snigla Nej jag har en Festool CTL Midi.

Men dina erfarenheter låter ju inge vidare, så kanske bäst Ramnemark avstår köp. Stanley är ju inte vad det en gång har varit längre, tyvärr.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
TS har ju vunnit en alldeles nyligen här på Byggahus, så han borde väl klara sig en stund. :)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi får se när den dyker upp. Jag har inte börjat renovera än så det är ingen brådska :)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Priset försvann ju rätt snabbt från deras sida men spottarna är skickade så det är skönt :)
Var nog bara du som hann köpa för det priset…
Jag köpte ett tio-pack för 1740kr och två stycken 15 grader för 130kr/st. Födelsedagspresent till min fru. :love:
 
Tur att man har bevakningar på Prisjakt. Köpte 20st :)
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tur att man har bevakningar på Prisjakt. Köpte 20st :)
Tack för tipset, han köpa 20 för 2300kr. Levererades i fredags!:)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
S
Vad kostar de att köpa på elgrossisten?
 
Det beror på vilket humör säljaren är på. Vår förra grossist var bättre och väldigt fördelaktigt att köpa hos. Men det är den eviga diskussionen om förmån eller inte. Köper jag bara några småsaker så är ofta Elbutik.se lika billiga eller billigare. När jag ska köpa allt till renoveringen så ska jag be om en offert från alla våra grossister och från Elbutik
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Idag har jag tvättat resten av muren. Alla grannarna sa ”Den blir som ny”. Det vet jag kanske inte, men den blev finare än vad den var :p

Ren tvättad stenmur framför en röd tegelvilla med välskött trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ren tvättad stenmur framför hus i bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen tvättad stenmur längs bostadsväg med högtryckstvätt och sladdar på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyputsad stenmur framför en trädgård, ser ren ut jämfört med omgivningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Nyligen tvättad stenmur framför ett rött tegelhus vid en gata med blött trottoar från rengöringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 24 till
  • Laddar…
Jag har fått en gammal handdukstork av en kund som renoverade badrummet. Inte så vacker, men fungerar och blir bra tills vi renoverar badrummet om 3-4 år :)
 
  • En gammal silverfärgad handdukstork monterad på en kaklad badrumsvägg med ett eluttag och tvåltillbehör i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Använd handdukstork monterad på kakelvägg i ett badrum med kläder och handduk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har fått en gammal handdukstork av en kund som renoverade badrummet. Inte så vacker, men fungerar och blir bra tills vi renoverar badrummet om 3-4 år :)
Det fulaste med den är väl stickproppen. Det byter du till en med sidoutlopp så blir det hur fint som helst sedan :cool:
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det fulaste med den är väl stickproppen. Det byter du till en med sidoutlopp så blir det hur fint som helst sedan :cool:
Den duger tills renoveringen :).
Den låg ute från april till oktober så den är rostig på alla ställen där lacken är skadad. Men den fungerar och är gratis :)
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
En eldriven handdukstork är i dagsläget tveksamt gratis, möjligen som prydnadsföremål. :sweat:
 
  • Haha
  • Wow
jsoderholm47 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.