Jonas Persson
Inte direkt dagens inköp, beställde 7 juli och den kom idag. Det är nästan hopplöst att få tag på dessa med fingänga (M14x1,5).

Bosch SDS-clic M14x1,5 mutter för vinkelslipar i förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Det är nästan hopplöst att få tag på dessa med fingänga (M14x1,5).
Är det något liknande denna?

Fixtec mutter M14 för byten av skiva på vinkelslip, patenterad design, visas isolerad på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Jonas Persson
Alfredo Alfredo skrev:
Är det något liknande denna?

[bild]
Nope, den har vanlig M14-gänga.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Fick paket från Rubart idag..
 
  • Nytt Festool verktygssystem med Systainer och kniv på övre låda samt cirkelsågblad på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gryttjesbo och 12 till
  • Laddar…
Någon med erfarenhet av luftrenare på förra sidan kanske kan svara, skulle det vara något om man tex. bilar puts och betong? Slipar spackel på gips? Eller är den bara tänkt för trädamm? :)
 
Funkar kanon för allt damm, men såklart mer som fastnar av lättare damm som håller sig längre i luften. Å andra sidan är ju damm som snabbt landar på golvet inget större problem.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
B
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Det stämmer alldeles utmärkt.
Jag valde mellan den och denna från Duab: [länk]
Då de är rätt snarlika fick priset fälla avgörande.

@Hep vad är det för slags packrem du har satt runt maskinen?
Hmm... var nästan så jag klickade på beställaknappen men kollade runt lite mer. De är snarlika till utseende ja, men den på Duab har ungefär dubbla prestandan, lämpliga för 155m³ resp. 300m³.

Jag har ett garage på 60m² platta vilket blir ca 130m³. Hur stort har ni övriga där ni ska använda den? @stigen @Hep
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
B breakman skrev:
Hmm... var nästan så jag klickade på beställaknappen men kollade runt lite mer. De är snarlika till utseende ja, men den på Duab har ungefär dubbla prestandan, lämpliga för 155m³ resp. 300m³.

Jag har ett garage på 60m² platta vilket blir ca 130m³. Hur stort har ni övriga där ni ska använda den? @stigen @Hep
Stigen = 36 kvadratmeter
 
Jag har den lilla och garaget är väl runt 120-140 kubik. Den gör stor skillnad men tar inte allt, så det hade nog varit effektivare med den större. Köp den stora om du känner att du har råd. Det går ju inte att få för ren luft och att den låter lite mer kan man nog stå ut med. När man dammar som mest har man ju oftast hörselskydd på sig.

Maskinen finns som sagt under många namn. En mindre och en större. Båda finns i en plattare och en mer kubisk modell. Värt att veta när man letar vem som har billigast filter.
 
A
Jag hänger lite filtermedia G-klass framför originalfiltret på luftavfuktaren i snickeriet, kan man väl göra på en sån där renare också antar jag. Det är i princip gratis och spar enormt mkt på originalfiltret.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Snart hjulbytardags.
Momentnyckel och dess förpackning på ett trägolv, intervallet 5-50 Nm synligt på nyckeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har tidigare dragit på frihand, utom i ungdomen när man bytte på föräldrarnas bil. Tror jag har god känsla då jag aldrig haft någon skruv som suttit dåligt samtidigt som det aldrig varit problem vid demontering. Men med ny bil kändes det ändå bra att äntligen göra det helt enligt boken.
Nu kom dock nästa problem, har momentnyckel 2-15 Nm sen tidigare och nu då 60-300 Nm, något högre ser jag aldrig jag kommer dra, men vore ju fint med någon mellan. Hittade en fin 5-50 Nm, så till frågan, kommer jag någon gång behöva dra något mellan 50 och 60 Nm eller är det ok att ha en lucka där? En lucka typ 15-25 känns väl avsevärt mer begränsande?
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Snart hjulbytardags.
[bild]
Har tidigare dragit på frihand, utom i ungdomen när man bytte på föräldrarnas bil. Tror jag har god känsla då jag aldrig haft någon skruv som suttit dåligt samtidigt som det aldrig varit problem vid demontering. Men med ny bil kändes det ändå bra att äntligen göra det helt enligt boken.
Nu kom dock nästa problem, har momentnyckel 2-15 Nm sen tidigare och nu då 60-300 Nm, något högre ser jag aldrig jag kommer dra, men vore ju fint med någon mellan. Hittade en fin 5-50 Nm, så till frågan, kommer jag någon gång behöva dra något mellan 50 och 60 Nm eller är det ok att ha en lucka där? En lucka typ 15-25 känns väl avsevärt mer begränsande?
vad får man ge för ett sånt där?
 
B breakman skrev:
Hmm... var nästan så jag klickade på beställaknappen men kollade runt lite mer. De är snarlika till utseende ja, men den på Duab har ungefär dubbla prestandan, lämpliga för 155m³ resp. 300m³.

Jag har ett garage på 60m² platta vilket blir ca 130m³. Hur stort har ni övriga där ni ska använda den? @stigen @Hep
Jag ska ha den medans jag renoverar huset. Kanske lite för stort för den (80kvm i taget), men förra huset körde jag utan och det känns. När renoveringen är klar så får den vara i garaget där jag brukar såga och slipa, typ 40kvm
 
R Robin Wahlman skrev:
vad får man ge för ett sånt där?
Gav knappt 1500 från Amazon inklusive frakt.
En del pengar men hoppas väl den räcker resten av livet.
 
Det brukar gå med tving o polygrip. Men nu tröttnade jag. Borde köpt för länga sen, underlättar mycket.
Ett öppet rött verktygslåda med hålsågsats inklusive centreringsborr och olika storlekar av sågklingor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Beretic och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.