tveksamt tveksamt skrev:
Verkligen snyggt, får man fråga vad du fick pynta för kalaset?
Klart du får.

Köpte från ett rivningsprojekt säckat i bigbag för 200 kr/kvm, tot 40 kvm så 8000 kr där.
Frakt 8000 kr... :D Brutal lastbil typ långtradare med lyftkran samt att det var 6 mil enkel väg.
Läggning 50 000 kr vitt.
Grus för sättning och fogning samt markduk några tusenlappar.

Stenens pris som gjorde det möjligt annars är det ju orimligt mycket pengar.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Storsockret
Fixade dörrhandtaget till altanen som jag stört mig på sen inflytt, såklart med hjälp av detta eminenta forum. Snabbt löst med underläggsbricka.

7XOqrrC.jpg

Annars har dagen gått i byggandets tecken vilket alltid är lika spännande eftersom jag inte riktigt ser mig själv som någon som kan bygga saker :D

Mjukstartade med att sätta väggar på matskålen åt hund nummer två, funkade bra med första. Dom slafsar så förbaskat så det är köttrester över hela väggen direkt :rofl:

XX5Uyyz.jpg

Sen gick jag över på projektet att täppa igen glipan som blev när vi gick från 70 till 60cm spis. Funderade länge och väl hur jag skulle göra eftersom jag stör mig ordentligt på att inte ha spisen centrerad under fläkten.. meeeen funktion vann till slut över form så det var bara att sätta igång.

pUGZmNX.jpg
O8GnrcG.jpg

Yep8aPQ.jpg

Och såklart, av alla saker jag hade kunnat såga snett så var det frontbrädan :p Men jag tror jag kan fila till det lite och sen med lite färg på det där och en ny bänkskiva ovanpå så ska det nog bli bra. Jag är ändå nöjd med insatsen.
 
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
Börjat riva ett sovrum. Kommande badrum.
 
  • Delvis rivet sovrum med träpaneler och borttaget takmaterial, förvandling till badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
I slutet av 2018 lät vi sätta in en ny värmepump i vårt hus. Till denna drog jag en nätverkskabel tvärs genom tvättstugan där den står.
Idag klammrade jag upp den så den inte hänger från accesspunkt - gardinstång - utblås centraldammsugare - värmepump. Ett jobb som tog ca 10 min, inklusive tiden att gå ut i garaget och hitta igen klammer, som alltså blivit skjutet på i ca 3 år.

Bara den där golvlisten kvar så kan man ju fundera på om man inte ska sälja huset snart...
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
Storsockret
Fick färg på plåtvagnen!
Uq1tRKr.jpg

Nu är det bara en bänkskiva och ett handtag som ska till. Handtaget tror jag att jag ska försöka dölja längst upp under bänkskivan doc, eftersom vagnen i övrigt är som en stomme snarare än en låda. Kanske blir nåt åt det här hållet i slutändan

OnUidwX.jpg
Eller borde man sätta på ytterligare en liten bit och försöka matcha färgerna på skåpen tro :thinking:

tBuOWmt.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
abbe_ och 5 till
  • Laddar…
Påbörjat bygget av stödmur med stående stolpar

En nybyggd stödmur av vertikala trästolpar med en hög jordhög bakom i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd stödmur med vertikala trästolpar i en trädgård, omgiven av stenläggning och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Fick färg på plåtvagnen!
[bild]

Nu är det bara en bänkskiva och ett handtag som ska till. Handtaget tror jag att jag ska försöka dölja längst upp under bänkskivan doc, eftersom vagnen i övrigt är som en stomme snarare än en låda. Kanske blir nåt åt det här hållet i slutändan

[bild]
Eller borde man sätta på ytterligare en liten bit och försöka matcha färgerna på skåpen tro :thinking:

[bild]
Den sista bilden tycker jag att du skall försöka få till. Blir den klart snyggaste lösningen.
 
  • Gilla
16386 och 3 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Fick färg på plåtvagnen!
[bild]

Nu är det bara en bänkskiva och ett handtag som ska till. Handtaget tror jag att jag ska försöka dölja längst upp under bänkskivan doc, eftersom vagnen i övrigt är som en stomme snarare än en låda. Kanske blir nåt åt det här hållet i slutändan

[bild]
Eller borde man sätta på ytterligare en liten bit och försöka matcha färgerna på skåpen tro :thinking:

[bild]
Helt klart det sista alternativet, det blir betydligt bättre harmoni så än med en stor vit blaffa mitt i allt.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Lagt i lite isolering med stor möda!
 
  • Golv under konstruktion med några isoleringsplattor mellan träreglarna och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
R roli skrev:
Den sista bilden tycker jag att du skall försöka få till. Blir den klart snyggaste lösningen.
J jonko skrev:
Helt klart det sista alternativet, det blir betydligt bättre harmoni så än med en stor vit blaffa mitt i allt.
Ja, jag håller med. Ska försöka hitta någon som kan hjälpa mig hyvla ner en bit till lagom storlek.
 
Fått klart mitt renoveringsprojekt. Inköpt för 200 kr och målad med färg som blivit över.
 
  • Renoverad byrå målad i gräddvit med slitageeffekter, omgiven av diverse föremål på loppmarknad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad byrå med omålad träyta och mörkbrunt toppskiva, på en träveranda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverad byrålåda i öppet tillstånd framför en cykel, målad i överbliven beige och träfärg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad byrå i pastellgrön färg med bruna handtag och trätopp mot vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine och 12 till
  • Laddar…
Fått dit första regeln i golvet idag, vilket jäkla drygt jobb.
Var tvungen att plocka elementet tillfälligt med då det var ivägen.

Installation av första golvspåret i renoverat rum med verktyg och borttaget element på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Fått dit första regeln i golvet idag, vilket jäkla drygt jobb.
Var tvungen att plocka elementet tillfälligt med då det var ivägen.

[bild]
När jag byggde upp mitt golv så fick jag tipset att hyra en rotationslaser, det gjorde jobbet oerhört mycket lättare. Dagens tips :)
 
L lingonlingon skrev:
När jag byggde upp mitt golv så fick jag tipset att hyra en rotationslaser, det gjorde jobbet oerhört mycket lättare. Dagens tips :)

Jag använder det :D men det är drygt ändå :crysmile:
 
  • Gilla
lingonlingon
  • Laddar…
Eldstad där spacklet delvis har tagits bort, vilket blottar den ursprungliga stenen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tog bort spackel från eldstaden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.