A
Närbild av lila dvärgsyren 'Palibin' i blom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Yikes.. TVÅ däck/fälgar :oops: maximal otur :seenoevil:

Muren blev renare än jag trodde de skulle bli, stor skillnad (y) kanske ska prova spola på våra stenar som blivit lite väl svart/dassiga.. borde funka lika bra på dem!

Har googlat på bladen .. kikat på kvistarna.. men inget har varit helt rätt än :thinking:
 
Idag har jag dragit om elen i uterummet. Nu är det hemmapulade borta, rätt färger och logiska funktioner, men framförallt kopplat bort gammal utebelysning med jordfel. Resultatet syns inte alls, men nu kan man tända utan att hela huset slocknar :crysmile:
 
  • Gilla
Smeafan och 12 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Sånt som inte syns men är ovärderligt att det funkar. Ett bra första eljobb i huset
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Sånt som inte syns men är ovärderligt att det funkar. Ett bra första eljobb i huset
Första eljobbet var faktiskt garaget. Där small säkringen direkt när man satte i den. Drog om allt så man kan följa färger ifall man ska in och pilla i framtiden :)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
KristinaRT
Menar du att flera fiskar hade överlevt igenväxningen? Imponerande tålighet måste jag säga!

Glöm för bara inte dokumentera hur du drar elen. Oumbärligt för framtiden, nya ägare eller en själv i framtiden. Visst kan man följa färger, men ännu bättre att kunna titta på ett papper….
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Menar du att flera fiskar hade överlevt igenväxningen? Imponerande tålighet måste jag säga!

Glöm för bara inte dokumentera hur du drar elen. Oumbärligt för framtiden, nya ägare eller en själv i framtiden. Visst kan man följa färger, men ännu bättre att kunna titta på ett papper….
Nej bara en överlevare men frun köpte 3st som sällskap. Nu har vi en stor röd, en liten röd, en liten svart och en liten vit.

Det kanske blir dokumenterat. Håller på att rita ritningar inför renoveringen så jag kommer ihåg allt som ska dras medans väggar och golv är öppet :)
 
  • Gilla
KristinaRT och 2 till
  • Laddar…
Idag gjorde jag ett bra klipp på spottar till fönstersmygarna. Normalt är priset ca 1800kr för ett 10-pack, eller 185kr/st.
Är det någon som behöver så passa på, det blir nog inte billigare än så här :p

(Jag blir som en 7-åring på julafton när jag gör bra klipp :crysmile:)
 
  • Skärmdump av en erbjudandesida med priser för ett 10-pack Hide-a-Lite Core Smart 45°, den bästa dealen är markerad för 1151 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Idag gjorde jag ett bra klipp på spottar till fönstersmygarna. Normalt är priset ca 1800kr för ett 10-pack, eller 185kr/st.
Är det någon som behöver så passa på, det blir nog inte billigare än så här :p

(Jag blir som en 7-åring på julafton när jag gör bra klipp :crysmile:)
Är det 220? Så man slipper trafo
 
nino nino skrev:
Är det 220? Så man slipper trafo
Nej det är 350mA. Drivs bäst mer Plejd Led-10
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nej det är 350mA. Drivs bäst mer Plejd Led-10
Ok tur jag inte gick vidare, är till hyreshuset och då blir det en jäkla massa drivdon om jag ska ha i alla fönster :confused:
 
nino nino skrev:
Ok tur jag inte gick vidare, är till hyreshuset och då blir det en jäkla massa drivdon om jag ska ha i alla fönster :confused:
Tror inte det finns så små 230v. Alla stora spottar som är 230v har ju en trafo med till varje spot
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tror inte det finns så små 230v. Alla stora spottar som är 230v har ju en trafo med till varje spot
Stämmer säkert, lite surt att behöva köpa 15 drivdon då får dom hellre ställa en lampa i fönstret :D
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Priset försvann ju rätt snabbt från deras sida men spottarna är skickade så det är skönt :)
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Är du fortfarande ute efter en ny grovdammsugare? Jula har bra rabatt på en från Stanley nu.
“Grovdammsugare från Stanley med tillbehör och priset 999 kr under en kampanj.”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.