Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Äh, alla äldre än Alfons pappa får kalla sig gubbe. Hur gammal han var? Jättegammal! Kanske 36-42 år.
Ålder är bara en siffra eg. Man är inte äldre än vad man gör sig. ;)
 
Putten Putten skrev:
Ålder är bara en siffra eg. Man är inte äldre än vad man gör sig. ;)
Absolut.
Person i röd keps håller i en skateboard och poserar för att se ungdomlig ut med texten "HOW DO YOU DO, FELLOW KIDS?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Isakare Isakare skrev:
Nu pratar vi bil på riktigt :)
Var lyckades du hitta den där pärlan, den kan inte varit gratis ?? Å andra sidan kan man nog se den som en investering.
Grattis till en klassisk sjukt snygg bil.
Tack, jag köpte den i Kalmar och den verkar vara i väldigt bra skick. Entusiasterna i E30-ligan observerade att den hade nåt extradyrt fotstöd värt tusentals kronor. Jag som är van att ansätta parkeringsbromsen med vänsterfoten häpnar
160' kostade den, som vanligt så borde man handlat "några år tidigare"

Putten skrev:
Du är förlåten Haagbard ;)

E30 är enligt mig samma status på som x124 :)
/Mercafreaket
Tack Freaket
 
Huyndai i30 som nyss passerat 25000 mil och en v50 t5 AWD som gått 24000. Har alltid kört alla bilar mer än 10 år tills de är slut. V70 t5, 306 cabriolet, escort cabriolet, 850 t5, har inte blivit så många på 30 år.
 
Storsockret
Ungefär ett år sen jag gjorde mig av med min S60 nu, då det var onödigt med både den och V60
5CqmmEl.jpg

wuOUcEB.jpg

I april gick vi över från Volvo till Volkswagen i form av en Passat Alltrack, när vi skaffade en till hund och Volvo inte längre erbjuder något vettigt bagagemässigt i en rimlig prisklass om man vill ha nåt nyare än V70. Lite tråkigt kan jag tycka då jag uppskattar Volvo. Men Passaten är helt OK den också.

x38sFcu.jpg

AmPbDJs.jpg

Där och då hade vi inte några planer på hus och valde därför bort plugin-hybrid då vår hyresvärd inte erbjöd någon laddmöjlighet, nu nio månader senare så sitter vi helt plötsligt med ett hus och överväger ett byte till en GTE eftersom Alltracken fortfarande har ett ganska högt inbytesvärde. Men vi får se. Ska jag genomföra ett till bilbyte så snart så vill jag hitta rätt exemplar, och det är inte lätt. Elstolar lyser med sin frånvaro i varenda GTE..
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
33.704kr extra åkte jag på.... ska försöka överklaga det beslutet om det nu är möjligt...

[bild]
Härligt med gamla pickisar (y) Här har man hämtat 4 meters takplåt
Ps tog av markeringen för utskjutande last före fotot. Har kollat efter
en skattebefriad -88 -92 en tid nu.

Flak av en pickup med långa takplåtar säkrade med spännband, utan lastmarkering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
RoTe och 3 till
  • Laddar…
K
H Haagbard skrev:
Tack, jag köpte den i Kalmar och den verkar vara i väldigt bra skick. Entusiasterna i E30-ligan observerade att den hade nåt extradyrt fotstöd värt tusentals kronor. Jag som är van att ansätta parkeringsbromsen med vänsterfoten häpnar
160' kostade den, som vanligt så borde man handlat "några år tidigare"



Tack Freaket
Det är helt galet, jag sålde min 2012 för 12000 kr. Då hade den redan dubblat värdet på de 6 år jag ägde den. Idag finns det inte på kartan att kunna köpa tillbaka den...
 
K Kallebo skrev:
Det är helt galet, jag sålde min 2012 för 12000 kr. Då hade den redan dubblat värdet på de 6 år jag ägde den. Idag finns det inte på kartan att kunna köpa tillbaka den...
Jag hade en Mazda 323F -91 där jag köpte "nya" sommardäck på fälg.
Några år efter jag skrotat bilen tvingade farsan mig att hämta hjulen samt den utslita förra omgången, och det tog något år innan jag fick tummen ur och lägga ut en annons (på båda uppsättningarna).
Jag visste tydligen inte vad jag hade, för det fullkomligt rasslade in intressenter på den uppsättningen, killen som tillslut köpte dem kom typ sju en lördagsmorgon, och hade då kört 2h, släpade också med sig den bättre hälften.
Var ju tvungen att fråga vad jag missat, det visade sig att jag satt på en relativt sällsynt uppsättning fälgar till en 80tals BMW som började bli populär att renovera.
Fyra bilhjul på gräsmatta, sällsynt uppsättning fälgar till en 1980-tals BMW.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Kallebo och 2 till
  • Laddar…
Vit Renault Kangoo Maxi -15 skåpbil parkerad inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renault Kangoo Maxi
-15

Renault Kangoo Maxi med kraftigt sprucken framruta parkerad vid vägkanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


förra var en -16
 
  • Wow
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
K Kallebo skrev:
Det är helt galet, jag sålde min 2012 för 12000 kr. Då hade den redan dubblat värdet på de 6 år jag ägde den. Idag finns det inte på kartan att kunna köpa tillbaka den...
Finns en fyrdörrars M-Tech II på Blocket nu för 289.900 kr
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
H Haagbard skrev:
Finns en fyrdörrars M-Tech II på Blocket nu för 289.900 kr
Och vem vill ha 4 dörrar på den modellen ??
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
I ämnet värdeökning på vissa modeller.
Köpte mig en 130 M Sport .-08 med rätt utrustning i våras, bilen har gått 15.000 mil och är mycket fin.
Fick inte med några vinterdäck, och funderar på om jag ens ska köpa några, utan låta bilen stå kvar i garaget i vinter, och köpa nån annan holk att åka i.
Det är ju små BMW med stor motor som ökat i värde, så kanske ska jag spara/vårda denna ??
Frågan är ju nu om det finns bränsle att köpa om 10 år, kommer fosilbilar ha nått värde alls ??
Om jag sparat 3 av mina bilar jag haft de 15 senaste åren, skulle jag nog kunnat räkna in 4-500" värde idag.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
MultiMan
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nej, gen 2 Hemi hade hemisfäriska förbränningsrum, den tillverkades till 1971...
Sen blev det "pentroof" för hela slanten...

Hemisfäriska förbränningsrum är ju helt klart teknologi från 40-talet, så att Chrysler lyckades göra det hett, inte bara på sextiotalet, men även på gen 3 Hemi och framåt är ju imponerande ur marknadsföringssynpunkt....
Honda skröt med hemisfäriskt förbränningsrum på 1980-talet i sina enstånkor (XR600R t ex, hade en sådan bl a). Den hade iaf betydligt högre effekt än föregångaren med gammalt utförande på topplocket.

headcylinder_big12200MN1671-03_9734.jpg
 
MultiMan MultiMan skrev:
Honda skröt med hemisfäriskt förbränningsrum på 1980-talet i sina enstånkor (XR600R t ex, hade en sådan bl a). Den hade iaf betydligt högre effekt än föregångaren med gammalt utförande på topplocket.

[bild]
Ja, man undrar var gränsen mellan hemisfäriskt och pent roof går, men ju lägre "taket" är desto rimligare blir ju vinkeln mellan ventilerna...
Syftet med ett högre förbränningsrum i toppen är ju att få in större ventiler, något som säkert var bra på NA motorer då, men vilken pent roof som helst med 4 ventiler flödar bättre än alla gamla Hemi ...

Edit: var den gamla en 2 ventilare?
 
Redigerat:
richardtenggren
Ersatte traktorn(V70n) med denna i veckan :) Ny svart bil framifrån, synlig registreringsskylt, parkerad framför byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.