Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
K Krux skrev:
Nu har det ändå gått lite tid sen vaccinet kom och det har inte ännu visat sig några mängder av stora eller väldigt allvarliga biverkningar. Absolut inte mer än andra typer av mediciner kan orsaka. och covid fortsätter att göra folk väldigt sjuka och extremt smittsamt och väldigt oberäkneligt om hur sjuk man kan bli av det . Oavsett ålder fysik och utan underliggande sjukdomar.
Vad har folk här för fortsatt motivering att inte vaccinera sig??
Självklart har jag full förståelse för dem som har olika medicinska hinder
Hmm nja frågar du läkare vad för människor som inte är vaccinerade så är det inte många som blir svårt sjuka som ligger på sjukhus.Ska nog vara mycket till för att du ska bli allvarligt sjuk om du inte har typ diabetes.hjärtproblem eller lungsjukdomar.
 
R
Nissens Nissens skrev:
Du har ju inte skrivit något tidigare, så det är obegripligt att du kan ha åsikter om det…

Men moderatorn har ju redan motiverat, man skall inte sprida falsk information som kan få människor att avstå vaccinationer på felaktiga grunder…

Detta är inget forum av typen kavlaner.se helt enkelt…
Om man vill se en riktig åsiktskorridor så tittar man på just kavlaners facebooksida. Om någon yppar något som anses vara vaccinpositivt så blir det avstängning. Det finns inte en chans för något annat än vaccinkritiska röster att göra sig hörda. Och samma grupp beklagar sig över att de riskerar att bli avstängda från sociala medier. Dubbelmoralen är inte helt obetydlig :)
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
R
H HenkeAls skrev:
Jag hoppar över den en stund, jag med för den är så löjligt uppenbart partiskt modererad så det blir bara de vaccinerade som kan skriva fritt i tråden VARFÖR HAR NI INTE VACCINERAT ER .Varför inte starta en tråd där bara vegetarianer lagar köttgrytor.

Over and out
Jag tycker nog båda sidor fått göra sin röst hörd här. Men ren propaganda och desinformation som exempelvis kavlaner sysslar med förstår jag om Marlene inte vill upplåta plats för.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
K
V växelventil skrev:
Hmm nja frågar du läkare vad för människor som inte är vaccinerade så är det inte många som blir svårt sjuka som ligger på sjukhus.Ska nog vara mycket till för att du ska bli allvarligt sjuk om du inte har typ diabetes.hjärtproblem eller lungsjukdomar.
Jag vet ett par stycken som aldrig varit sjuka i sina liv i väldigt bra form och utan några som helst underliggande sjukdomar. Dem blev så extremt dåliga så det såg riktigt illa ut för dem länge . Hur kan det då komma sig tror du?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
V växelventil skrev:
Hmm nja frågar du läkare vad för människor som inte är vaccinerade så är det inte många som blir svårt sjuka som ligger på sjukhus.Ska nog vara mycket till för att du ska bli allvarligt sjuk om du inte har typ diabetes.hjärtproblem eller lungsjukdomar.
Nu får du ge dig. Du hittar på. Jag är kärnfrisk och fick problem. En kollega låg på intensiven i 6 veckor och hade inga underliggande sjukdomar. Så bara för att du o din kompis inte sett det så finns det ändå…
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nu får du ge dig. Du hittar på. Jag är kärnfrisk och fick problem. En kollega låg på intensiven i 6 veckor och hade inga underliggande sjukdomar. Så bara för att du o din kompis inte sett det så finns det ändå…
Jag har absolut inte svarat någon i denna tråd. Förstår inte hur någon kunnat svara ned min signatur......Loggar omgående ut och byter lösenord!
 
M
P pennybridge skrev:
Nu är även jag chippad och förstörd för livet.

Men it is what it is. Om det är så illa så kan jag lika gärna dö eller mutera till en zombie som majoriteten. Vet inte om jag klarat vara en av få survivors. Skulle bli för mycket spänning i tillvaron för mig
Du har åtminstone gått full waxhole!
Vilket verkar vara en av de vanligaste biverkningarna...
 
R RoAd skrev:
Det gör det fortfarande. Gemensamt är att de inte har stöd i vetenskapen, varken nu eller då.

Så vad är din poäng?
Nog finns det stöd för det.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
Nog finns det stöd för det.
Då kanske vi kan få se det stödet? Är det stöd för att jorden är platt eller att vaccin inte fungerar du pratar om förresten?

Dina oneliners är rejält tröttsamma. Var det inte du som skulle skärpa dig och bli tydligare i dina inlägg? Det löftet höll du inte länge i.s.f.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
K
Nu har jag dock ingen källa på detta men någonstans läste jag för kanske någon månad sedan att den åldersgrupp som var flest av på intensiven och vårdades för covid var typ 20-25 . Kanske någon annan här som har bättre koll på källor angående detta. Så man ska o te tro att ung ålder och ingen sjukdomshistorik är någon garanti alls .
 
R RoAd skrev:
Då kanske vi kan få se det stödet? Är det stöd för att jorden är platt eller att vaccin inte fungerar du pratar om förresten?

Dina oneliners är rejält tröttsamma. Var det inte du som skulle skärpa dig och bli tydligare i dina inlägg? Det löftet höll du inte länge i.s.f.
Jag tänkte mer på stöd för att jorden kretsar runt solen.
 
R
M mickef skrev:
Jag tänkte mer på stöd för att jorden kretsar runt solen.
Något som inte ens nämnts. Som sagt (även av dig), skärp dig.
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
K Krux skrev:
Nu har jag dock ingen källa på detta men någonstans läste jag för kanske någon månad sedan att den åldersgrupp som var flest av på intensiven och vårdades för covid var typ 20-25 . Kanske någon annan här som har bättre koll på källor angående detta. Så man ska o te tro att ung ålder och ingen sjukdomshistorik är någon garanti alls .
Socialstyrelsen har statistik över åldern på de som skrivs in på IVA resp. andra vårdavdelningar.
https://www.socialstyrelsen.se/stat...stik-om-slutenvard-av-patienter-med-covid-19/
Det ser ut som att det inte stämmer med vad du minns.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
R RoAd skrev:
Något som inte ens nämnts. Som sagt (även av dig), skärp dig.
Det ser det nog ut som #6170
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Något som inte ens nämnts. Som sagt (även av dig), skärp dig.
En stolle enligt Sraffans hävdade det tydligen.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.