Rätt svar: 1 15-20%
Vi skulle behöva en grovdammsugare till sommarstugan. Vi har väntat på snickare i 9 månader och därför renoverat en del själva, men är inte färdiga... Mycket byggdamm blir det!
Tack, hälsningar Karin
 
Hej!

Svar: 1.
Motivering:
Vår 14 åring har köpt för egna pengar moped, en Beta rr 50 enduro som han kämpar med att renovera. Det är mer att göra på mopeden än vad han och vi någonsin kunde tro. Men nu är den nedplockad i alla beståndsdelar som kan tänkas. Han slipar, sprayar och slipar igen för att ta bort rost och ojämnheter och för att sedan tillslut få lacka den och få den riktigt fin. Det blir naturligtvis damm i mängder som inte får virvla upp i det som senare ska komma: den slutliga lacken.
Så på min sons vägnar hoppas jag att vi vinner denna grovdammsugare
 
Svar 1: 15-20%

Jag renoverar rum efter rum. Möjlighet att koppla på en dammsugare på excenterslipen, vore helt fantastisk! Jämfört med nu, när jag glider runt i dimman och dammet med munskydd och slipdamm precis över allt..
 
10 - 15 %
Min vän som också snickrar lånar min dammsugare... funkar inte i längden :)
 
P
Alternativ 1.

Är en 60+ tant som blivit med mitt första hus. Stort och charmigt från 1952 med massor av jobb att göra. En del fint bevarat men massor av fulrenoveringar genom årens lopp som behöver åtgärdas. Börjar från noll i maskinparken då jag idag bor i hyreslägenhet så jag vore sååå tacksam om dammsugaren fick flytta in hos mig och hunden.
 
D09
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
svar: 1

En rejäl dammsugare till garaget ( bilen ) hade varit trevligt :)
 
Svar: 10-15%
Motivering: Har byggt mig en altan 130kvm och
Nu när hösten kom så björkens frö vill bosätta sig här...
Riva en övervåning så här en bil fisk behövs
Som allra bäst


Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
 
Hösten kom och med den all björkfrö som landa på min nybyggda altan på 130kvm så nilfisk får gärna komma på besök och suga frön..sen kan den simma smidigt upp till övervåningen som ska rivas
 
Rätt svar: Alternativ 1

Jag gör gärna och ofta olika typer av projekt hemma, med allt ifrån renoveringar till mindre byggprojekt, och eftersom jag (även om forumet mest handlar om hus) bor i lägenhet blir det extra viktigt att hålla rent och snyggt kring sig, så vore en riktig dammsugare en dröm.
 
Rätt svar: 1, 15-20%

Motivering: Min 70-tals Hugin har tjänat mig väl men efter decennier av gipsdamm, grus, hästhår och annat har den förtjänat att få gå i pension.
 
Svar; 1) 10-15%

Ska slipa ett golv snart, då lär den komma till väldigt god nytta! :)
 
Svar 1: 15-20%

Jag var så korkad att jag köpte en billig skräpdamsugare för något år sedan. Den var helt värdelös. Nu varje gång jag vill köpa en ny säger min fru "sådana fungerar ju inte" så det blir inte någon ny... En vinst kan hon inte säga något om...
 
1,

Är i behov av en ny dammsugare då jag ska börja renovera, min gamla har gått sönder
 
Svar: 1) 15-20%

En grovdammsugare står på listan att införskaffa. Kul om man kunde vinna en här!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.