Person använder Nilfisk Multi II grovdammsugare utomhus.
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Mikael_bygg och 4 till
  • Laddar…
Svar; 1) 10-15%

Krypgrunden och garaget ska ryddas upp/få sig en uppgradering. För båda uppdragen saknas grovdammsugare, både under arbetsgången och efter arbetet är klart.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling vinner den som har koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare
Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?
1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
Svaret är 1, 15 -20%
Jag bör absolut vinna! Efter att ha renoverat övre halvan av huset och sopat mig genom dessa otaliga högar med slipdamm och annat bråte borde jag få möjlighet att slippa det framöver. Och då kan även barnen hjälpa till, vilket vore fantastiskt bra!
 
Svar 1

Min noname grovdammsugare suger fantastiskt dåligt. Nilfisken skulle bli ett stort lyft i renoveringsarbetet.
 
Svar 1: 15-20%

Jag renoverar rum efter rum. Möjlighet att koppla på en dammsugare på excenterslipen, vore helt fantastisk! Jämfört med nu, när jag glider runt i dimman och dammet med munskydd och slipdamm precis över allt.
 
Svar: 15-20%

Motivering:
Ska bila ut 75 kvm källargolv från 40-talet för stambyte och golvsänkning. Det känns som att en fin Nilfiskmaskin kan vara till mycket stor hjälp!
 
Svar: 1) 10-15%

De andra alternativen är orimliga.

Motivering:
En grovdammsugare jag har.
Den har börjat krångla på äldre dar.
Man kan nog säga att den suger.
Med konstgjord andning den knappt duger.

Den är från dackefejdens tid.
Med stora tryckknappar och vrid.
Reservdelar är bara att glömma.
En fungerande grovis är att drömma.

Jag minns den tid som var en fröjd.
Sandiga problem som blev undanröjd.
Att köpa något nytt är förstås tanken.
Det är inte så prioriterat säger banken.

Men även om det vore en dröm.
Att smidigt suga smuts från en söm.
Tänk om man då en Nilfisk skulle vinna.
Då skulle många problem försvinna.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
F
Knepig fråga...

Rätt svar är naturligtvis 1

Sanningen är nog dessvärre att många elektriker och rörmokare kör på X från sitt nettopris efter rabatter och kanske tom drömmer om alternativ 2.

Nån mer motivering än "se mitt garage" är överflödig.
 
G
Tycker frågan är fel ställd. Hantverkaren ska hålla sig något sånär uppdaterad ang vad artiklarna kostar på flera ställen över tid och inte förlita sig en leverantör för länge. Procenten beror på mängden artiklar särskilt till samma kund, även på vad artikeln kostade från början. 10% påslag på en väldigt dyr artikel är för mycket men 10% på en billig men tex "krånglig att få tag på" är för lite.
 
Det eftersökta svaret är 1. 15-20%

Eftersom en av sonens roligaste lekar för tillfället är att plocka upp stenar i varierande storlek och tycka att dessa nya kompisar måste få åka med hem i bilen ser den därmed också ut därefter.
Den behöver med andra ord städas en del för att hålla efter. Min gamla ”findammsugare” som får göra jobbet invändigt har börjar låta lite mystiskt och lukta konstigt så jag tror livskraften i den snart är ett minne blott. Behöver helt enkelt lite ny arbetskraft för att tillåta sonens leklust att få fortsätta.
 
Svaret på frågan är 1. (15-20%)

Har just skaffat en plan/rikthyvel, en riktig sådan gjutjärnspjäs vet ni?
Den är underbar, men skapar en oredlig mängd spån och damm, vilket efter gång på gång börjar bli omänskligt att ta med sop och skyffel, därför tänker jag att en bra grovdammsugare skulle tillåta mig lite mer sinnesro!
 
Svar: 15-20%
Motivering: Under bygget av en utvidgning av vardagsrummet har jag försökt hålla någorlunda rent för att undvika att dammet sprider sig till resten av huset. Påsen i vår annars utmärkta Miele-dammsugare får bytas när den bara innehåller en gnutta gips-damm och skräp eftersom den slutat suga. En riktigt bra grovdammsugare vore toppen för oss!
 
Svar: 1, 15 -20%

motivering:
Det börjar bli dags att städa upp allt byggdamm efter renoveringen av garaget och befarar att vår vanliga dammsugare havererar om jag bara funderar på att försöka med den.
 
P
Svar: 15-20%

Hade behövt en bra dammsugare nu när källaren skall få sig ett lyft!
 
Svar: 1.

Nyss påbörjat Kök renovering och men två barn och snart en katt så gäller de att hålla golven rena så dom inte mumsar gips eller värre!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.