A Anderscurl skrev:
Det är en Aduro 14 som jag klätt in med armeringsnät och sprängsten.
Är du nöjd med kvaliten?
Tittar på en Aduro 15 till vår stora renovering :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Är du nöjd med kvaliten?
Tittar på en Aduro 15 till vår stora renovering :)
Vi är nöjda överlag. Den känns gedigen och stadig. Gjutjärns lucka, resten är plåt. Ingen konstig doft vid eldning. Inga tendenser till att ryka in. Lätt att elda i. Både små mysbrasor och att elda hårdare hela dagen för värme. (Värmde huset en helg när vi bytte bergvärmepump i början på april.) En nackdel är att vårt handtag blir så varmt att luckan inte går att öppna utan vante. Samma med spjäll justeringen. Men den automatiska tilluftsspjället upplever jag sköter sig smidigt själv.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
nikasp
Hann måla en timme idag. Bara lite finlir på och kring foder kvar. Demidekk Ultimate ska gå bra ned till +5 som lägst och det var 10 grader nu. Lite enklare att efterdra nu än när det var som varmast i skuggan i somras :)
 
ullberg
nikasp nikasp skrev:
Hann måla en timme idag. Bara lite finlir på och kring foder kvar. Demidekk Ultimate ska gå bra ned till +5 som lägst och det var 10 grader nu. Lite enklare att efterdra nu än när det var som varmast i skuggan i somras :)
hoppas det gick bra för dig även under torktiden, när jag åkte till jobbet imorse var det mellan 0 och 4 grader (norrort men mer ost/nordost om din position stämmer)

/U
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
ullberg ullberg skrev:
hoppas det gick bra för dig även under torktiden, när jag åkte till jobbet imorse var det mellan 0 och 4 grader (norrort men mer ost/nordost om din position stämmer)

/U
Det gick apdåligt, gick att efterdra färgen kl 07 på morgonen :) Hade missat prognosen och blev helt överraskad när jag klev ut och möttes av 2 plus sent igår. Skönt nog bara första strykningen på foder runt en dörr. Får göra klart någon förmiddag när det är torrt och mellan 13-15 grader som utlovas nu.
 
Mera pärlspont.

Tog ned den igen.

Nu får det räcka.
 
  • En hög med demonterad pärlspont och byggmaterial på ett trägolv med öppna bjälklag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Appendix
  • Laddar…
tommib
Lite underhåll. Bytt rotorrem i FTX-aggregatet eftersom det larmade mycket i våras om problem med återvinnaren. Funderade på om motorn hade kassa lager eftersom den liksom klickade sig fram men det var lite för regelbundet så jag misstänker att det var något annat jag kände. Själva rembytet var lite pyssligt men gick till slut bra. Nu snurrar det så fint så. Jämförde också gamla och nya remmen och visst var den gamla rejält uttänjd om man jämförde med den nya.
 
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Satt upp första skivan fibergips i källaren ikväll. Dom väger sjukt mycket så tyvärr måste man vara två. Så nästa ryck blir i helgen. Hoppas på att kunna få upp det ganska snart så elementen kan komma upp igen.
Installation av första fibergipsskivan på källarväggen, osanerat golv och trästege syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Att få tag på containrar i Gävle är tydligen svårt, men tydligen hade vi tur och fick tag på en ny som är isolerad :)
Isolerad container levereras på lastbil i Gävle medan en person i västarbetskläder observerar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person i reflexjacka står bredvid en ny, svart container som är isolerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Att få tag på containrar i Gävle är tydligen svårt,
Kanske onormal efterfrågan på grund av "flytstädning". :cry::worried::(
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske onormal efterfrågan på grund av "flytstädning". :cry::worried::(
Jo precis, många drabbade!
Vi ska rensa ur källaren i helgen och försöka boka in rivningsfirman så snart som möjligt.
Vi har i alla fall fått tag på hantverkare som det ser ut nu så! :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo precis, många drabbade!
Ja det såg f-n inte kul ut. Lider med er/ni/de som drabbats!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Att få tag på containrar i Gävle är tydligen svårt, men tydligen hade vi tur och fick tag på en ny som är isolerad :)
[bild] [bild]
Har ni bygglov för den ;)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Har ni bygglov för den ;)
Situationen nu är väl att betrakta som forcemajeure och då krånglar man inte med tillstånd utan löser den uppkomma situationen på bästa sätt.
 
  • Gilla
F.Taleman
  • Laddar…
Hann inte ta någon förebild men idag följde gallersläpet med hem från jobbet för lite skräpkörning. Hann köra en omgång och lasta inför morgondagens resa.

Lastat gallersläp med skräp inför bortforsling, parkerat i grönt område.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt uterum med trägolv och grönmålade fönster och dörr. Sparkcykel och några objekt i ena hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skönt när skräphörnet är tomt igen.
 
  • Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.