P pmd skrev:
Elektronrör, Kärnminne, Transistorminne, MOS-minne, SRAM, DRAM.
Nån annan får ta lagringsminnen.
Teflonminne... eller saker vi glömt bort att de har funnits?
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 6 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Elektronrör, Kärnminne, Transistorminne, MOS-minne, SRAM, DRAM.
Nån annan får ta lagringsminnen.
Försökte bara få er att lägga band på er, eller få någon form av ram kring tråden, men det floppade visst.
 
  • Haha
  • Gilla
Erik PS och 5 till
  • Laddar…
T tracker skrev:
Oboy blåbär, zingo choklad.
Oboy Jordgubb. Det ENDA jag saknar från min ungdom
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Alltså! Jag vet inte riktigt hur gammal man var... Kunde ha varit 10-12 år. Men Jävelbärg vad manligt goda dom var. Men, JAG HAR INTE GLÖMT BORT DOM!!!! Och man kunde handla dom på ICA hemma i byn trots att de innehöll alkohol.
[bild]
Ja, helvete... bästa godiset nånsin
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
6-pack med kola (= segt godis) för 25 öre. " Köp 6 och betala för 5 " !
"Rival kola, " Dixie kola", Tuggummi Toy i 3- och 8-bitarspack ( 15 respektive 25 öre).
Rival... bättre chokladkola har aldrig funnits o kommer aldrig att finnas
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Saknar denna automaten, en tjuga varje gång till moppen. Då kom mackägaren ut med en slurp olja och blandade i med.

[bild]
Jobbigt om mackägaren var ledig just den dagen
 
När jag körde moppe var en tia bensin från sedelautomaten lagom till en filmburk (någon som minns dem?) med olja. Ett par filmburkar fick precis plats under sadeln.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vanilj-cola. Bästa groggvirket någonsin.
 
Maria T
S skogaliten skrev:
Fullmakter var ifyllda blanketter, som var insorterade i bokstavsordning i en pärm, på kontoförande bankkontor...
När det fortfarande fanns bemannade bankkontor, som man kunde ringa till...
 
  • Gilla
  • Ledsen
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Teflonminne...
Just den där varianten kommer jag inte ihåg att jag stött på, eller så har det bara glidit ur minnet...
 
Maria T
skoge skoge skrev:
[bild]

2-mans stocksågen har nog de flesta här inne glömt
:rofl: Jag skänkte bort en björk mot nedtagning för några år sen. Han som var snabbast att ringa (detta var en liten radannons i DN om jag minns rätt, även såna snart bortglömda) anländer och har med sig fru och tre barn.
Ingen motorsåg, men väl en såg liknande den där - mannen kallade det för "norrlandskap".
Ett antal timmar senare hade mannen inte bara fällt trädet, ivrigt påhejad av barnen, utan även kapat upp det i bitar lämpligt stora att lägga på takräcke och i bagageutrymmet på bilen.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
S SpadGubbe skrev:
Jobbigt om mackägaren var ledig just den dagen
Hehe de var aldrig lediga =) Men den tiden är förbi.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Röd bok med guldtexten "SKOGSAVVERKNING" och "HERMODS KORRESPONDENSINSTITUT" på omslaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sen har vi ju denna också...står allt om filning,skränkning m.m av svans och stocksåg.
mycket arbetsteknik...motorsågen nämns med några få rader.
citat " denna har varit i bruk för kort tid för att dra några slutsatser"
 
  • Gilla
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 7 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Försökte bara få er att lägga band på er, eller få någon form av ram kring tråden, men det floppade visst.
Jag vet inte vad som vore roligast, om du medvetet använda alla ordvitsarna eller om du gjorde det omedvetet. Oavsett vilket så ger jag tummen upp.

(Jag håller också med om att det varit lite väl mycket fokus på datorer senaste sidorna.)
 
Gula tidningen, den saknar jag enormt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.