j.f.s
Snälla ta bort autoplay (ljud) på annonserna.
Använder iPhone med senaste versionen av appen.
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Jag förstår inte hur ni gör. Ni måste klicka i mitten på videoannonserna (på playknappen) för att starta ljudet. Eller gör ni på något annat sätt?
 
j.f.s
Bara scrollar och helt plötsligt så startar annonsen, dvs hela uppspelningen. Kan inte säga att jag sett något mönster med specifika annonser eller hur eller var jag trycker på skärmen.

För mig är det bara annonserna som dyker upp mitt i trådar som beter sig så här.
 
Samma för mig.
 
Min gissning är att man råkar vidröra denna reklamruta då man swipe-scrollar, men det ska ju inte tolkas som ett ”klick”
 
I
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag förstår inte hur ni gör. Ni måste klicka i mitten på videoannonserna (på playknappen) för att starta ljudet. Eller gör ni på något annat sätt?
Ljudet startar av sig själv precis när annonsen försvinner från skärmen. Alltså när man redan scrollat förbi. Behövs inte något tryck på play.
 
  • Gilla
Riemann och 1 till
  • Laddar…
I
I Ingolainen skrev:
Ljudet startar av sig själv precis när annonsen försvinner från skärmen. Alltså när man redan scrollat förbi. Behövs inte något tryck på play.
Tänkte spela in scenariot men smart som man är så kommentera ja först så nu ser jag inga annonser. Gör ett försök när jag ser annonser igen.
 
Jag aktar mig väldigt noga från att klicka på annonser och åker i stort sett aldrig dit på ofrivilliga klick när jag surfar runt här, så jag har svårt att tro att det är det i mitt fall.
 
j.f.s
Samma här, noga med att inte vidröra någon yta som annonserna tar upp.
 
Vi har nu rapporterat detta vidare till leverantören. Vi lyckas inte själva reproducera att ljudet startar (eller att filmen öppnas upp i ett fönster ovan) om vi inte själva klickar på (eller i närheten av) play-knappen.

Berätta gärna i vilken annons (t ex Volvo), webbläsare (t ex Safari) och app (t ex Android) som ni upplever att detta inträffar och om ni är inloggade eller ej när det inträffar.
 
Inga problem med automatiskt ljud på iphone alla fall. Måste ju klicka på reklamen så den går igång. Stäng reklamen sen med krysset så slutar det. Fattar inte hur folk gör.
 
Osäker om jag råkar trycka play när jag scrollar. Idag och kanske igår är det en annons för Samsung.

iPhone 8 iOS 14.7.1, Safari, inloggad.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
7ender 7ender skrev:
Osäker om jag råkar trycka play när jag scrollar. Idag och kanske igår är det en annons för Samsung.

iPhone 8 iOS 14.7.1, Safari, inloggad.
Sorry, fick hjärnsläpp. Kör ju appen, inte Safari.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
j.f.s
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.