Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Jag vet, har själv haft corona och höll på stryka med. Men det är bara om man har ett underliggande problem det blir sådär. Ta reda på och åtgärda dotterns problem så kommer coronan att ha varit till nytta för hennes framtid.

Känner inte till din dotters övriga hälsostatus, men skulle se över följande:

* Felaktig fermentering i tarmarna genom dålig flora,
* Matöverkänslighet, ofta mot gluten och komjölksprodukter
* Diverse näringsbrister, delvis orsakade av ovanstående eller felaktig kost.

För att snabbt återställa din dotter krävs experthjälp som ger råd om utrensning av tarmen och dels ett förändrat näringsintag. Från vanliga läkare finns tyvärr ingen hjälp att få.
Det är inte helt sant. Jag hade också Corona infektion sommaren 2020. Höll också på att stryka med, men var inte särskilt dålig av själva infektionen. Däremot åkte jag på en rejäl lunginflammation som skenade. Och jag varken hade eller har någon underliggande sjukdom.. hade inte varit sjukskriven på typ 25 år när detta hände…
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men vad hjälper det, när ingen tog det på allvar? Om endast en procent av alla biverkningar registreras kan det finnas hur många "narkolepsibarn" som hest, som i bästa fall upptäcks någon gång framöver.

Staffans
In your dreams…
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Du behöver inte åka till area 51. :beer: Det räcker att googla när asbesten kom upp på tapeten och hur lång tid man lät folk gå i skiten innan det blev stopp. Det går också bra att läsa i gamla tidningar vad "experterna" sa om asbest under de drygt 20 år som det tog innan de blev tillsagda att sluta ge sina farliga "lugnande besked".

Fairlane Fairlane skrev:
Ja det där var ett stort problem. Ja, inte själva skandalen i sig alltså utan man hade problem att hitta tillräckligt stora möteslokaler för att få plats med alla läkarna och dessutom hemligt...

Jag tror man löste det genom att åka med ett UFO till area 51
 
  • Haha
Tubes
  • Laddar…
A
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Jag vet, har själv haft corona och höll på stryka med. Men det är bara om man har ett underliggande problem det blir sådär. Ta reda på och åtgärda dotterns problem så kommer coronan att ha varit till nytta för hennes framtid.

Känner inte till din dotters övriga hälsostatus, men skulle se över följande:

* Felaktig fermentering i tarmarna genom dålig flora,
* Matöverkänslighet, ofta mot gluten och komjölksprodukter
* Diverse näringsbrister, delvis orsakade av ovanstående eller felaktig kost.

För att snabbt återställa din dotter krävs experthjälp som ger råd om utrensning av tarmen och dels ett förändrat näringsintag. Från vanliga läkare finns tyvärr ingen hjälp att få.
OK, det är lätt att skratta åt sånt här. Jag gör det själv. Men samtidigt är det såna som du, som sprider irrläror, som gör att en del går sjuka och äter C-vitamin och gör lavemang i stället för att söka sig till vården. Ett fruktansvärt onödigt lidande för att några enstaka ska tjäna pengar på folks misär genom att sälja hälsokost och pamfletter.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 16 till
  • Laddar…
Jo du har med nästan 100% säkerhet ett underliggande, odiagnosticerat, problem. Att du fick lunginflammation i samband med coronan beror allra troligast på att det föreligger en tyst infektion kring någon av dina tänders rotspetsar alternativt bihålor. Isåfall kan problemet ytterligare förtstärkas om nån form av förstoppning/tarmrubbning/tarmfickor föreligger.

Coronan påverkar immunsystemet så att en sådan latent infektion (härd) ströar ut saker i kroppen som den i det läget inte klarar av att ta hand om. Därför lunginflammation.

Nissens Nissens skrev:
Det är inte helt sant. Jag hade också Corona infektion sommaren 2020. Höll också på att stryka med, men var inte särskilt dålig av själva infektionen. Däremot åkte jag på en rejäl lunginflammation som skenade. Och jag varken hade eller har någon underliggande sjukdom.. hade inte varit sjukskriven på typ 25 år när detta hände…
 
  • Haha
  • Arg
Klacken och 9 till
  • Laddar…
Nissens
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Jo du har med nästan 100% säkerhet ett underliggande, odiagnosticerat, problem. Att du fick lunginflammation i samband med coronan beror allra troligast på att det föreligger en tyst infektion kring någon av dina tänders rotspetsar alternativt bihålor. Isåfall kan problemet ytterligare förtstärkas om nån form av förstoppning/tarmrubbning/tarmfickor föreligger.

Coronan påverkar immunsystemet så att en sådan latent infektion (härd) ströar ut saker i kroppen som den i det läget inte klarar av att ta hand om. Därför lunginflammation.
Lustigt att du tror att du kan ställa en diagnos via ett chattforum. Jag blev noggrant utredd på Sahlgrenska universitetssjukhuset och de hittade ingenting underliggande över huvud taget. Alla värden i övrigt var väldigt bra dessutom.

Läkarna säger att covid infektionen sannolikt öppnade upp för lunginflammationen, det finns inget som säger något annat.

Utöver det går jag regelbundet till tandläkare i förebyggande syfte, och har väldigt bra standard på tänder och munhåla.

Som du förstår förlitar jag mig betydligt mer på läkare och tandläkare som undersökt mig än på en gök som tror att hen kan diagosticera någon på ett byggforum.

Du är bara för mycket. :crysmile:
 
Redigerat:
  • Gilla
Jotsat och 15 till
  • Laddar…
Jag håller med läkarna i det att covid'en kan öppna för lunginflammation. Men den hade nog inte kunnat göra det utan en samverkande co-faktor. Att jag pekar ut tänder/bihålor/tarm som möjliga såna co-faktorer beror på att de är av erfarenhet har en stark koppling till såna här problem. Det är litegrann som detektiven som kollar "the usual suspects" först.

Att Sahlgrenska inte hittar nåt problem hindrar inte att andra av Sahlgrenskas patienter åkt utomlands och fått vård. Och att man där fått fram och dokumenterat döda rotspetsar, cystor, gult var i käkbenet, nekrotiserande käkben med mera. Men så icke här. I Sverige. Här sker saker i det fördolda, även ohälsan.


Nissens Nissens skrev:
Lustigt att du tror att du kan ställa en diagnos via ett chattforum. Jag blev noggrant utredd på Sahlgrenska universitetssjukhuset och de hittade ingenting underliggande över huvud taget. Alla värden i övrigt var väldigt bra dessutom.

Läkarna säger att covid infektionen sannolikt öppnade upp för lunginflammationen, det finns inget som säger något annat.

Utöver det går jag regelbundet till tandläkare i förebyggande syfte, och har väldigt bra standard på tänder och munhåla.

Som du förstår förlitar jag mig betydligt mer på läkare och tandläkare som undersökt mig än på en gök som tror att hen kan diagosticera någon på ett byggforum.

Du är bara för mycket. :crysmile:
 
  • Haha
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Jösses, när jag skrev om Area 51 trodde jag att ironin var tydlig, men här har vi alltså någon som lever på alla (?) konspirationsteorier.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Det var du som tog upp area 51, jag lyssnar gärna om du vill berätta mer om det.

Fairlane Fairlane skrev:
Jösses, när jag skrev om Area 51 trodde jag att ironin var tydlig, men här har vi alltså någon som lever på alla (?) konspirationsteorier.
 
  • Haha
Tubes
  • Laddar…
Hade det inte funnits vanligt folk som går utanför sjukvårdens dogmer så hade läkarna fortfarande förbjudit C-vitamin som behandling mot skörbjugg.

Det var en 53årig kille som hade corona för ett halvår sen. Han gick till vården och blev hemskickad två gånger utan åtgärd, nästa dag var han död. Hjärtat hade stannat. Det skadar inte att kunna hjälpa sej själv när systemet inte fungerar. För mer illa kunde det ju knappast gå för honom. Hade han fått lyssna på lite goda råd från t.ex den eminente Lars Bern skulle han kanske levt idag.



Emma242 skrev:
OK, det är lätt att skratta åt sånt här. Jag gör det själv. Men samtidigt är det såna som du, som sprider irrläror, som gör att en del går sjuka och äter C-vitamin och gör lavemang i stället för att söka sig till vården. Ett fruktansvärt onödigt lidande för att några enstaka ska tjäna pengar på folks misär genom att sälja hälsokost och pamfletter.
Emma242 skrev:
OK, det är lätt att skratta åt sånt här. Jag gör det själv. Men samtidigt är det såna som du, som sprider irrläror, som gör att en del går sjuka och äter C-vitamin och gör lavemang i stället för att söka sig till vården. Ett fruktansvärt onödigt lidande för att några enstaka ska tjäna pengar på folks misär genom att sälja hälsokost och pamfletter.
Emma242 skrev:
OK, det är lätt att skratta åt sånt här. Jag gör det själv. Men samtidigt är det såna som du, som sprider irrläror, som gör att en del går sjuka och äter C-vitamin och gör lavemang i stället för att söka sig till vården. Ett fruktansvärt onödigt lidande för att några enstaka ska tjäna pengar på folks misär genom att sälja hälsokost och pamfletter.
 
  • Arg
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Fhm, barnläkarföreningen gör att nämna några
Jag tvivlar starkt på att Barnläkarföreningen eller FOHM förespråkar tvångsvaccinering. Övertalning är en annan sak, och jag ber om ursäkt för att jag var lite för kortfattad i inlägg #4629.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Jo du har med nästan 100% säkerhet ett underliggande, odiagnosticerat, problem. Att du fick lunginflammation i samband med coronan beror allra troligast på att det föreligger en tyst infektion kring någon av dina tänders rotspetsar alternativt bihålor. Isåfall kan problemet ytterligare förtstärkas om nån form av förstoppning/tarmrubbning/tarmfickor föreligger.

Coronan påverkar immunsystemet så att en sådan latent infektion (härd) ströar ut saker i kroppen som den i det läget inte klarar av att ta hand om. Därför lunginflammation.
Är det dags att dra ut tänderna på folk igen som man gjorde med reumatiker på 50-talet?
Reumatiker kräver ersättning för utdragna tänder, https://sverigesradio.se/artikel/226355
”Det finns ett samband mellan infektioner och reumatism, enligt reumatologer. Men att dra ut alla tänder var ett misstag som inte botade någon. Orsakade skam och lidande I stället har det orsakat skam, lidande och stora kostnader för tandproteser.”
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Det är naivt att tro att utbredd korruption helt plötsligt försvinner. Genom att blottlägga gamla synder står man bättre rustad att upptäcka de nya.

Därför kan vi nämna en av de värsta: Den svenska amalgamskandalen. 1981 skrev Docent Mats Hanson, Lunds universitet, att han kan påvisa hur kvicksilver från amalgamplomber går över i hjärnan på mödrarnas ofödda foster, samt även återfinns i modersmjölken.

Resultat: Socialstyrelsen ser till att Mats Hansson inte längre får forskningspengar. Han tvingas sluta vid universitetet.

Över två miljoner svenskar har därefter sanerat bort sina kvicksilver-deponier som tandläkarna placerat 5 centimer från hjärnan i form av "amalgamplomber". Men det är inte tack vare staten eller någon av deras "experter"

BirgitS BirgitS skrev:
Det där har ju redan diskuterats i tråden och att något hände för flera årtionden sen innebär inte att det fortfarande händer eftersom man sen dess har förbjudit en massa av det.
 
  • Gilla
  • Haha
Snailman och 2 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Inget covidvaccin har någonsin varit nödgodkänt i Sverige.
Att den missuppfattningen förekommer så pass ofta tyder på att det finns rätt många som läser mer om covid-19 på amerikanska webplatser än på svenska (eller andra europeiska). Om man huvudsakligen hämtar information från USA så tror jag att det är mycket viktigt att man förstår att det man läser inte alltid går att överföra till svenska (eller europeiska) förhållanden. Det gäller förstås allting och inte bara covid-19-relaterade ämnen.
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
Hade du en ”rökfri” skolgång på rörläggarskolan och var det där du lärde dig hur man blir ett rövhål eller är det medfödd talang?
Jag kan också bli irriterad på Staffans2000, men den där sortens förolämpningar leder inte till något bra.
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.