Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
K
Tror det är någon som glömt och ta sin medicin här !
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Det var du som tog upp area 51, jag lyssnar gärna om du vill berätta mer om det.
Jag tog upp det som ett exempel på ytterligare en falsk konspirationsteori. Jag tänker inte berätta något för det finns inget att berätta. Du verkar gå på allt som sägs eller skrivs så länge det inte går att verifiera eller så länge informationen kommer från någon som är totalt okunnig i området.
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Hade han fått lyssna på lite goda råd från t.ex den eminente Lars Bern skulle han kanske levt idag.
Den "eminente"... Vad är det som gör att just den personen har kunskaper om en massa saker som han inte har vare utbildning eller erfarenehet av? Han tar några fakta, som han inte förstår, tolkar det fel, blandar in en slev av "de försöker lura oss", hittar på en massa och så tror folk att han är kunnig.
Det är som exemplet jag gav till Staffan, att byta ut oljan i bilen mot is. Rent logiskt ser det ju ut att fungera. Oljan har 3 uppgifter, se till att delarna glider med så låg friktion som möjligt, kyla, och motverka korrosion. Att is är halt och att de kyler är ju något alla vet. Problemet med korrosion är mycket mindre nu när motorer är mer tillverkade av aluminium. Allt stämmer? Ändå är det uppenbart dumt att byta ut oljan mot is. Skulle den "eminenta "Lars Bern dock framföra det, men lite tankar om "de försöker lura oss" så skulle nog många tror på det tyvärr.
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Skurkar brukar göra saker för att tjäna pengar på det. Jag kan se miljarder i förtjänst på vacciner och deras följdskador på immunsystemet. Men vad tjänade Wakefield? Ingenting, för han gjorde bara en god gärning.
Han gjorde inte en god gärning. Han var en skurk som förfalskade sin "data", av ett skäl, för att tjäna pengar!
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Wakefield varnade för vacciner mot mässlingen, påssjuka och röda hund.
FEL! Han varnade för kombinarade vacciner, han förespråkade att man skulle ta vaccination mot de tre sjukdomarna, men var för sig.
Från DN:
I samband med publiceringen av studien höll Andrew Wakefield också en presskonferens, där han varnade föräldrar för trippelvaccinet och uppmanade dem att istället vaccinera sina barn med enkelvaccin mot de tre barnsjukdomarna.
Observera det fetade!

Från DN: – Jag kunde visa att Wakefield hade fått patent på ett eget enkelvaccin mot mässling åtta månader innan Lancetstudien publicerades, och dessutom att hans eget laboratorium hade bevis för att hans påståenden var falska. De hade testat hypotesen med det numera välkända pcr-testet, och funnit att påståenden inte kunde styrkas.
Observera det fetade! Hur man kan tycka det den skurken var bra är obegripligt, men man har kanske inte förstått vad han faktiskt gjorde.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det är som exemplet jag gav till Staffan, att byta ut oljan i bilen mot is. Rent logiskt ser det ju ut att fungera. Oljan har 3 uppgifter, se till att delarna glider med så låg friktion som möjligt, kyla, och motverka korrosion. Att is är halt och att de kyler är ju något alla vet. Problemet med korrosion är mycket mindre nu när motorer är mer tillverkade av aluminium. Allt stämmer? Ändå är det uppenbart dumt att byta ut oljan mot is.
Is? Var det inte bananskal? Att is inte funkar begriper väl varenda kotte - det smälter ju när motorn blir varm! :p
 
A
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Hade det inte funnits vanligt folk som går utanför sjukvårdens dogmer så hade läkarna fortfarande förbjudit C-vitamin som behandling mot skörbjugg.

Det var en 53årig kille som hade corona för ett halvår sen. Han gick till vården och blev hemskickad två gånger utan åtgärd, nästa dag var han död. Hjärtat hade stannat. Det skadar inte att kunna hjälpa sej själv när systemet inte fungerar. För mer illa kunde det ju knappast gå för honom. Hade han fått lyssna på lite goda råd från t.ex den eminente Lars Bern skulle han kanske levt idag.
En av de som som tjänar pengar på din övertygelse är Joseph Mercola. Han är enligt sina egna uppgifter god för över 100 miljoner dollar. Han säljer bland annat C-vitamin, hälsokost och böcker som propagerar med nästan exakt samma ord som du använder. Och han är inte den enda. Ingen läkare eller forskare tjänar så mycket pengar.

https://www.washingtonpost.com/inve...c01078-c29c-11e9-b5e4-54aa56d5b7ce_story.html

Jag förstår att du kanske är ensam och kanske till och med mår mycket dåligt. Men du är också grundlurad. Det är lätt att köpa enkla förklaringar när världen är stor och otäck, tyvärr är det charlataner som gärna erbjuder dessa förklaringar och skrattar hela vägen till banken.
 
  • Gilla
kashieda och 15 till
  • Laddar…
Fairlane
B b8q skrev:
Is? Var det inte bananskal? Att is inte funkar begriper väl varenda kotte - det smälter ju när motorn blir varm! :p
Jag har gett båda. När isen smälter blir det ju en vattenhinna på isen och det är ju ännu halare!
 
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Namnet på mobilindustrins organisation är CTIA vilket numera står för Cellular Telecommunications and Internet Association. CTIA bildades 1984 och som du ser är även Nokia och Eriksson med. Men de tillkom möjligen på senare tid.

[länk]
[länk]

George Carlo var alltså forskningschef där och eftersom han satt med i alla möten finns förstås gott om material över vad som förekom. Den som vill ta del av hela historien bör skaffa hans bok:

[länk]

Som alltid, när det gäller visselblåsare, startas det en smädelsekampanj mot vederbörande. Det saknas förstås inte mot Dr Carlo heller. Något vi med ett trött leende helt enkelt bortser ifrån.
Tack för svar! (y)
Som du själv kan läsa på länken är CTIA en amerikansk handelsorganisation. Naturligtvis är ”alla” med då det är en stor och viktig marknad. Det finns dock många andra organisationer inom området med större tyngd inom forskning och utveckling globalt.
 
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Nissens
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Det är klart att det inte botade många eftersom det gjordes på fel sätt. Drar man ut en tand utan att se till att hålet läker ut och fylls med friskt ben, så kommer det finnas anaeroba bakterier i den oläkta hålan.

Det första som händer är att tandköttet läker ihop. Därefter bildas ben över hålet där tanden suttit. Då tror patienten att allt är grönt. Men det är bara ett relativt tunnt lager ben, och därunder återfinns ofta (anaeroba) bakterier som fortsätter bidra till ohälsa genom produktion av toxiner som går ut i blodbanan.

Det finns bilder på det här förloppet, och utomlands hyllmeter med läkarböcker och patientfall.

Men som sagt, använder man kärlsammandragande bedövningsmedel, jod-tamponader och vaselin i hålet där den ruttna tanden satt, då är inte chansen till förbättring stor. Och det är ju bra på ett sätt, för då kan man ju sluta hjälpa tandvårdsskadade patienter. Tandläkaren kan nöja sej med att titta enbart på tandens krona och helt nonchalera roten och käken. Det finns mycket pengar att tjäna på rotfyllningar, och sen kommer en eller flera rotspets resektioner. Därefter smaskiga dyra kronor. Som faller av med tiden och får göras om. Nä, dra ut tänder vill vi inte. Vad ska tandläkaren göra då? Och alla sköterskorna och hygienisterna?
Du uttalar dig om än den ena, än den andra diagnosen. Då undrar man ju vilken utbildning du har eftersom det krävs mycket utbildning för att uttala sig på det viset med någon trovärdighet.

Jag utgår ifrån att du gått igenom hela läkarutbildningen, men har du något specialområde också?
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Sen har vi SKÖRBJUGGS skandalen. Den pågick i 150 år. Under den tiden dog tio-tusentals människor i onödan av vitaminbrist. Blodkärlen sprack och personen dog av inre blödningar. En mycket plågsam död.

Detta var den tidens cancer och kunde inte botas då. Men så kom någon på att man blir frisk om man äter c-vitamin. Då blev läkarna vansinniga! De skällde ut alla som påstod att C-vitamin kunde bota Skörbjugg. Det skrevs i alla tidningar om hur oetiskt det var att ge de stackars skörbjuggs patienterna C-vitamin. Alla läkare som ordinerade C-vitamin förföljdes av läkarskrået blev utfrysta.

Detta pågick i 150 år tills tillräckligt många av vanligt folk fått reda på att de tillfrisknar från en säker död på blott några dagar om de äter mat med C-vitamin.

Då!! Då kom läkarna dansande in på scenen och sa: Det är VI som kommit på att man botar skörbjugg med c-vitamin. Vi! Och nu ska VI räkna ut exakt hur mycket C-vitamin alla ni andra behöver. Så man gick från NOLL till 0.06 gram. Det är det ni "ska ha" än idag.

Professor Linus Pauling, tvåfaldig nobelpristagare tog över 10 gram per dag. Pga läkarnas agerande har idag många subklinisk, oupptäckt, skörbjugg. (stroke, kärlsjukdomar etc)
Dina historiekunskaper verkar väldigt bristfälliga.
Ingen kände till C-vitaminer på 1600-talet, eller några andra vitaminer heller för den delen.
Vilka alla tidningar på 1600-talet?
Vanligt folk hade inte problem med skörbjugg på 1600-talet utan det var ju sjömännen som inte hade tillgång till frukt och grönsaker.
 
  • Gilla
kashieda och 9 till
  • Laddar…
BirgitS
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Det är naivt att tro att utbredd korruption helt plötsligt försvinner. Genom att blottlägga gamla synder står man bättre rustad att upptäcka de nya.

Därför kan vi nämna en av de värsta: Den svenska amalgamskandalen. 1981 skrev Docent Mats Hanson, Lunds universitet, att han kan påvisa hur kvicksilver från amalgamplomber går över i hjärnan på mödrarnas ofödda foster, samt även återfinns i modersmjölken.

Resultat: Socialstyrelsen ser till att Mats Hansson inte längre får forskningspengar. Han tvingas sluta vid universitetet.

Över två miljoner svenskar har därefter sanerat bort sina kvicksilver-deponier som tandläkarna placerat 5 centimer från hjärnan i form av "amalgamplomber". Men det är inte tack vare staten eller någon av deras "experter"
Jag skriver om att du kommer med för gammal information och då svarar du genom att ta upp något som hände för 40 år sen. Tycker du att det verkar meningsfullt?

Jo, kultur kan ändras fort när man ändrar lagar. Vad i Jonobes svar till dig om hur det fungerar idag förstod du inte?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du uttalar dig om än den ena, än den andra diagnosen. Då undrar man ju vilken utbildning du har eftersom det krävs mycket utbildning för att uttala sig på det viset med någon trovärdighet.

Jag utgår ifrån att du gått igenom hela läkarutbildningen, men har du något specialområde också?
Nu ställer du alldeles för höga krav. Jag tror just denna persons utbildning består av:

Tecknad figur framför gammal dator med Google på skärmen, texten "I'm a researcher" nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 6 till
  • Laddar…
garvin garvin skrev:
[länk]
Intressant, men..
Problemet med naturliga antikroppar är hur man får antikropparna första gången. :thinking:
Det är också lite ologiskt varför man vill ha antikroppar om man är villig att bli sjuk för att få dem? :oops:

Det fanns en förhoppning om att helvirusvacciner, tex de kinesiska, skulle skapa en bredare immunitet mer lik en infektion med viruset och som då skulle vara effektivare mot mutationer, men så blev det inte. De vaccinerna gav ett dåligt skydd mot vilda varianter (före Alfa) och ännu sämre mot muterade varianter.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Jetkokos Jetkokos skrev:
Nu ställer du alldeles för höga krav. Jag tror just denna persons utbildning består av:

[bild]
Enig.
Men jag tänkte att det skulle kunna vara underhållande att se hans egna svar på frågan. :)
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
K
Nissens Nissens skrev:
Enig.
Men jag tänkte att det skulle kunna vara underhållande att se hans egna svar på frågan. :)
Hoppas kan du ju alltid. Men finns ju flera personer här som har mycket åsikter och vet väldigt mycket men undviker frågor dem får. Jag väntar fortfarande på svar från en
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Andrew Wakefield är en av historiens största skurkar. Han har ställt till med mycket elände och har förmodligen orsakat åtskilliga dödsfall pga sitt agerande angående MPR-vaccin.
Jag tycker ändå att det mest fascinerande i historien kring Wakefield är att han fick betalt för att falsifiera resultaten i sin ”studie” och nu supportas hans teorier av människor som kritiserar bransch, myndigheter osv för att ha ekonomiska intressen.

Det är ett av de tydligaste exemplen på hur dåligt konspirationsteorier fungerar i ett logiskt sammanhang.
 
  • Gilla
kashieda och 10 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du uttalar dig om än den ena, än den andra diagnosen. Då undrar man ju vilken utbildning du har eftersom det krävs mycket utbildning för att uttala sig på det viset med någon trovärdighet.

Jag utgår ifrån att du gått igenom hela läkarutbildningen, men har du något specialområde också?
Det är bara outbildade som är så okunniga att de tror att de kan dra självklara slutsatser från ingenting.
Har man utbildning och kunskap vet man att det inte är så enkelt.
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.