Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
M mickef skrev:
Vilken ålder är det frågan om i det här fallet?
Fråga Staffans kusins fasters italienska kompis (eller vad det nu var). Men det förändrar ju oavsett inte det jag sa. Att hög ålder är en större dödsorsak än vaccinet.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
De var alla nyligen vaccinerade
K Krux skrev:
Och vad är skillnaden mot dem exempel du tog innan med bekantar i Italien?
Jag citerar en mycket vis man. Mig själv :D.

Så bara i hennes relativt lilla bekantskapskrets har fyra oväntat dött på kort tid efter vaccineringen. Farsan oräknad.

Nissens jobbarkompis var ovaccinerad när han blev sjuk.

Enligt Nissens teori, är det fyra gånger så riskabelt att vara vaccinerad.:D

Nogon frågade var de dött av. Jobbarkompisarna fick "blödningar och hjärtfel", medans de två släktingarna fick jag inget svar, annat än att även de var normalt friska medelålders personer som dog efter vaccineringen.

Staffans
 
E EPG skrev:
Jo men ursäkta ordvalet då, om jag istället byter ut termen "fakta" mot "statistik" är du nöjd då?
Det videon presenterar är att det finns ett samband mellan länder där man flitigt använder ivermectin i andra syften än just för att bota covid jämfört med länder där man inte gör det som har med smittpridningen att göra. Och samma samband råkar av en ren händelse även överensstämma i länder där man har använt ivermectin i syfte att just bekämpa covid (Indien i detta fallet).

Jag tror inte heller på allt som skrivs angående konspirationer hit och dit men samtidigt så är det svårt att hitta någon förklaring som skulle stämma bättre många gånger. För att förstå C måste man först ha fattat B och för att förstå B så måste man först ha förstått A. Att sen komma och försöka övertyga någon oinsatt om att D är det som egentligen händer i världen är omöjligt och personen kommer att stå och titta på en som om man vore från en annan planet. Vad däremot de flesta förstår är "follow the money" så om man ska försöka övertala någon så är det det kortet man ska använda.

Och PS. Hur vet du att det inte presenteras någon fakta som har vetenskapligt stöd?
Klippet är 43:21 minuter långt, jag postade inlägget vid 20:05 och du kommenterade mitt inlägg för första gången vid 20:37 (alltså efter 32 minuter). Är du Chuck Norris eller?
Har du någonsin hört uttrycket ”korrelation betyder inte kausalitet”?
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
De var alla nyligen vaccinerade

Jag citerar en mycket vis man. Mig själv :D.

Så bara i hennes relativt lilla bekantskapskrets har fyra oväntat dött på kort tid efter vaccineringen. Farsan oräknad.

Nissens jobbarkompis var ovaccinerad när han blev sjuk.

Enligt Nissens teori, är det fyra gånger så riskabelt att vara vaccinerad.:D

Nogon frågade var de dött av. Jobbarkompisarna fick "blödningar och hjärtfel", medans de två släktingarna fick jag inget svar, annat än att även de var normalt friska medelålders personer som dog efter vaccineringen.

Staffans
Hur nyligen vaccinerade?
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Risken ökar om du är överansträng och belastar kroppen och fler studier visar att många som efter en covid 19 sjukdom börjar träna för tidigt fast dom känner sig inte sjuka längre.Det är det jag skrivet tidigare att detta virus letar upp dina svaga sidor och därför viktigt att inte gå ut om man har symtom eller infektion.
Vilka är dessa fler studier som visar detta? (Blev nyfiken).
 
Staffans2000
timmelstad timmelstad skrev:
Fråga Staffans kusins fasters italienska kompis (eller vad det nu var). Men det förändrar ju oavsett inte det jag sa. Att hög ålder är en större dödsorsak än vaccinet.
Du kan hoppa över både kusinen och fastern:D.

Staffans
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
De var alla nyligen vaccinerade

Jag citerar en mycket vis man. Mig själv :D.

Så bara i hennes relativt lilla bekantskapskrets har fyra oväntat dött på kort tid efter vaccineringen. Farsan oräknad.

Nissens jobbarkompis var ovaccinerad när han blev sjuk.

Enligt Nissens teori, är det fyra gånger så riskabelt att vara vaccinerad.:D

Nogon frågade var de dött av. Jobbarkompisarna fick "blödningar och hjärtfel", medans de två släktingarna fick jag inget svar, annat än att även de var normalt friska medelålders personer som dog efter vaccineringen.

Staffans
Vad snackar du om???
Jag har över huvud taget ingen teori om detta, jag går på fakta som kompetenta människor tagit fram. Utöver det egna erfarenheter. Jag undviker hörsägen.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Du kan hoppa över både kusinen och fastern:D.

Staffans
Finns det någon anledning till att du inte nämner deras ålder?
 
K
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
De var alla nyligen vaccinerade

Jag citerar en mycket vis man. Mig själv :D.

Så bara i hennes relativt lilla bekantskapskrets har fyra oväntat dött på kort tid efter vaccineringen. Farsan oräknad.

Nissens jobbarkompis var ovaccinerad när han blev sjuk.

Enligt Nissens teori, är det fyra gånger så riskabelt att vara vaccinerad.:D

Nogon frågade var de dött av. Jobbarkompisarna fick "blödningar och hjärtfel", medans de två släktingarna fick jag inget svar, annat än att även de var normalt friska medelålders personer som dog efter vaccineringen.

Staffans
Ser ingen skillnad där. Du tar ett exempel precis som nissens . Finns inga källor på detta inget bevis bara händelserna och era egna uppfattningar ( och nej jag säger inte att någon ljuger jag bara konstaterar likheter) Så innan du kallar det någon skriver för dumt ska du nog ta en funderare på vad du själv skrivit först .
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
timmelstad timmelstad skrev:
Finns det någon anledning till att du inte nämner deras ålder?
Det har jag gjort. Flera gånger, till och med :D.
"Medelålders". Betyder samma i Italien som här.

Staffans
 
P
M mickef skrev:
Om de har dött utan infektion och det enda ovanliga är vaccineringen väcks väl misstankar om att det är den som är "boven". Det behöver inte vara vaccinet utan själva vaccineringen som har felat.
Möjligen, men hur har de dött?
 
P
harry73 harry73 skrev:
Ja i många fall handlar det om en gissning, en kvalificerad gissning i för sig, men fortfarande en gissning
Varifrån kommer påståendet om att läkarna ofta gissar?
 
P
harry73 harry73 skrev:
De flesta patienter litar ju fortfarande på läkare
Det verkar nästan som att du tycker att det är dåligt.
 
P
harry73 harry73 skrev:
Jag är inte emot vaccin, men jag är inte heller rädd för att bli sjuk.
Om man tycker att det är kul att bli sjuk så förstår jag det resonemanget, men jag gillar inte att vara sjuk och när all statistik visar att risken för att bli allvarligt sjuk om jag blir infekterad är mycket större än allvarliga biverkningar av en vaccination så är valet självklart. Jag väljer det minst dåliga alla gånger.

Vi är nu inne på nittonde (eller kanske tjugonde) månaden av den här pandemin, så vi har rätt gott om data för att göra riskanalyser.

"Data is king" – Nån djuping
 
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Överlag blir min inställning att avvakta och se, bara starkare ju mer jag läser vaccinförespråkarargumenten.
Ju mer jag tar del av vaccinvägrarnas inställning till covid-19-vaccin desto mer benägen blir jag att ge mitt stöd till obligatorisk vaccinationskontroll (vaccinbevis) i ganska stor omfattning. Riktigt så rabiat har jag dock inte blivit än.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.