Med 2 procents noggrannhet.
Ska hjälpa mina föräldrar att mäta fuktigheten i deras krypgrund.
 
2% Nogrannhet, tänker att det hade varit bra att ha med sig på jobb och även mätt på trä och även andra mtrl som kan se bra ut på utsidan men kan vara fuktiga på insidan.
 
2%

Nu har jag nytt tak och delvis ny fasad på ett gammalt sekelskifteshus. Här gäller det att ha riktigt bra koll de närmaste åren och då är en Ryobi fuktmätare ett måste! :ok:
 
Svar: 2% noggrannhet.

Att kolla fukten på min ved
Så att inte tiden går ur led
När kylan kryper på utomhus
Så kommer varenda liten mus
In i vårat hus för att få vara ifred

Låt mig, med torr ved, få värma dessa små djur
Så slipper jag ha dem nära och slösa kroppstemperatur
På vinden kan de vara med dålig isolering
Där det sker regelbunden matservering
Med choklad och banan i fälla
De kommer dö utan att gnälla

För i ett varmt hus kan ingen sura
Och fuktmätaren från Ryobi kan jag få utan faktura.
 
Noggrannheten är 2%
Jag behöver en fuktmätare eftersom jag ska gjuta en platta i oktober och behöver säkerställa fuktkvoten i den innan jag lägger på övergolvet.
 
2% noggrannhet är det
Det skulle vara skönt att veta om det är en fuktskada eller bara en platta som lossnat på golvet i badrummet
 
Jag funderar på att köpa hus/lägenhet och fritidsboende. Skulle kännas tryggt att vara lite förberedd i vilken situation bostaden är i innan jag köper.
 
Jag tror att 2 % ganska rimligt noggrannhet på fuktmätningen.
 
2% procents noggrannhet på mätaren.

Som alldeles ny husägare till ett hus från väldigt tidigt 1900 tal med torpargrund och gammalt tak så vore det alldeles perfekt att kunna ha en smidig mätare för att kunna få en bättre koll på skicket i huset. Så man inte sitter och äter frukost när golvet ger vika. Som trogen användare och ägare av ryobis verktyg så skulle mätaren se till att hålla min OCD för symmetri 'in check'.
 
Hej,
Noggrannheten är 2% och jag skulle gärna vinna en då både fritidshuset och veden behöver en fuktmätning lite då och då. I mitt fall är det lite extra behövligt med ett tak på huset som gärna släpper in fukt och jag vill gärna ha koll på detta innan takbyte sker. Ryobi har visat sig fungera hos oss tidigare så att det är en Ryobi är bara ett +.
 
2%
Jag skulle behöva mäta fuktigheten i bastun.
Sen är det min favoritmärke.
 
2%
Jag har ett hus som är byggt 1851 och säkerligen är fuktskadat, i första hand på vinden. Behöver ett instrument för att se var skadorna finns om jag behöver lägga om hela taket eller bara delar.
 
Svar: 2% noggrannhet

Har länge tänkt köpa en fuktmätare. Perfekt att ha i huset, garaget och till husvagnen.
 
Svar: 2%

Motivering: Det vore bra att ha en sån här i scouterna för att mäta fuktigheten i all ved när man ska ut på en hajk eller läger.
 
Svar: 2%

Har precis haft en vattenläcka från ett akvarium i grabbens rum. Märkte att det droppade från taket i våningen under. Hade varit perfekt med denna mätare för att ta reda på hur stor skada det blivit. Vill kunna mäta utan att behöve riva allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.