P pmd skrev:
Den som länken visar.
stängd för icke-fb användare.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
I ichigo skrev:
där man fått till 3d-grafik och allt möjligt man inte ens tänkt på/försökt få till på den tiden.
3d-grafik i realtid var jag och min polare först med i början av 90-talet. 48k färdigräknade sinustabeller och Bresenhams linjedragningsalgoritm is the shit.
Sen kom det flera efterträdare som förädlade det hela med fyllda polygoner, skuggor, etc...
 
useless useless skrev:
3d-grafik i realtid var jag och min polare först med i början av 90-talet. 48k färdigräknade sinustabeller och Bresenhams linjedragningsalgoritm is the shit.
Sen kom det flera efterträdare som förädlade det hela med fyllda polygoner, skuggor, etc...
Jag gjorde en del simpel 3D också. QBasic för domänlogiken och ASM för grafikrutinerna. Dock kom jag aldrig så långt som texturerade polygoner.


Lite enklare idag när ett team på 2 (Jag och min bror) kan göra grafik på denna nivå utan problem :p

 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag gjorde en del simpel 3D också. QBasic för domänlogiken och ASM för grafikrutinerna. Dock kom jag aldrig så långt som texturerade polygoner.
Fast det var väl inte på en 8-bitars CPU@1MHz med 64k RAM?
 
  • Gilla
ichigo
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fast det var väl inte på en 8-bitars CPU@1MHz med 64k RAM?
Jag mins inte vilken av mina datorer jag började koda på. Haft 8086, 286, 386 och 486 under de åren jag körde QBasic. Gissar på det var först med 486 jag var så pass avancerad att jag fixade 3D grafik.
 
P
S skaraborgsfakir skrev:
stängd för icke-fb användare.
Hm. Jag kunde se websidan (med tre bilder) och jag är inte medlem i Facebook.
 
S skaraborgsfakir skrev:
stängd för icke-fb användare.
En till sak som folk glömt att det finns/funnits - folk utan facebook-konto.
 
  • Gilla
Kjell K. och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
jarlh jarlh skrev:
En till sak som folk glömt att det finns/funnits - folk utan facebook-konto.
Det glömmer jag aldrig. För inte heller jag har någon "Fagbook" som min bekant kallar det.

Staffans
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Jonas Persson
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det glömmer jag aldrig. För inte heller jag har någon "Fagbook" som min bekant kallar det.

Staffans
En till, skulle aldrig falla min in att skaffa ett konto. Ca 20% av svenskarna över 16 år är fria och utan FB.
 
  • Gilla
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
En till, skulle aldrig falla min in att skaffa ett konto. Ca 20% av svenskarna över 16 år är fria och utan FB.
Man använder det väl precis så mycket eller lite man vill? Ibland är jag inne flera gånger varje dag, ibland inget på flera dagar

Har kontakt med flera lumparkompisar via fb, vi hade inte setts på 25år, hittade varandra på fb och har träffats IRL flera gånger efter det så bara till ondo är det inte

Lumpen är väl också en grej som är bortglömd?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Man använder det väl precis så mycket eller lite man vill? Ibland är jag inne flera gånger varje dag, ibland inget på flera dagar

Har kontakt med flera lumparkompisar via fb, vi hade inte setts på 25år, hittade varandra på fb och har träffats IRL flera gånger efter det så bara till ondo är det inte

Lumpen är väl också en grej som är bortglömd?
Socialmediaföraktet är lite löjligt ja
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
nino nino skrev:
Lumpen är väl också en grej som är bortglömd?
Jag har inte vågat ta upp ämnet Lumpen, även om jag varit inne o nosat på det med mina bilder på knallskotten.:cool:
Risken är att tråden översvämmas av gamla lumpenhistorier. Jag vet av erfarenhet att de kan lätt ta överhanden i många sammanhang.:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Om det bara var så enkelt. FB är inte en passiv tjänst, den ser vilka webbsidor du besöker och mycket mer. Hade det som BH bara varit ett forum där du bestämmer vad du gör och inget sker utanför sidan, skulle det vara en annan sak.

Tyvärr är just FB så tveggat, ett utmärkt verktyg för att hålla kontakt med vänner från förr eller vad som sker där du bor. Men samtidigt finns det spaltmil med information om vad FB gör med dina uppgifter mm.

Jag och en femtedel av vår befolkning har valt bort FB, men jag kan förstå er andra också. Dock är säkerheten viktigare för mig.

Sociala medier är samtidigt så mycket mer än just FB och där konsumerar jag mer.
 
  • Gilla
Tokskalle och 5 till
  • Laddar…
Jonas Persson
K knipo skrev:
Jag har inte vågat ta upp ämnet Lumpen, även om jag varit inne o nosat på det med mina bilder på knallskotten.:cool:
Risken är att tråden översvämmas av gamla lumpenhistorier. Jag vet av erfarenhet att de kan lätt ta överhanden i många sammanhang.:crysmile:
Minns det som kallt och jävligt och inget Internet:worried:
 
  • Haha
Saelen
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Minns det som kallt och jävligt och inget Internet:worried:
Fanns det ens internet när man gjorde lumpen?!;)
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.