Najkire
Rätt svar är 2 % noggrannhet.
Med 2% noggrannhet får jag bra information om virkets tillstånd och vet bättre när jag kan måla. En trygghet som jag behöver.
 
Rätt svar: 2%

Banken köpte en kåk till mig för fyra år sedan med fukt i golvet. Jag lade alla pengar på att dränera hela kåken och hoppades på att det skulle bli bättre... På ett sätt vill jag inte veta för risken blir ytterligare en fet utgift på några hundra tusen för utbyte av golv och badrumsrenovering.. Därför har jag inte köpt en fuktmätare ännu utan byggt en fin altan istället

Nu har jag fått kronisk bihåleinflammation och får numera skölja näsan med en spruta saltvatten morgon och kväll.. Om det beror på fukt i golvet eller något annat, är det ingen som vet..

Kanske med er hjälp är det nu dags att bita i det sura äpplet och mäta.. om jag vinner en ryobi fuktmätare blir det till att fira eller gråta, men då kan jag iaf vara nöjd att jag inte betalat en krona för fuktmätaren

Mvh
Snor-Emil
 
Rätt svar: 2%

Som nybliven husägare som direkt hade problem med fukt i källare hade det varit perfekt med ett sådant redskap. I hopp om att ha ett försprång till eventuella brister som man kan stöta på när man har hus =)
 
Svar: med 2% noggrannhet

Ett par månader efter livets första husköp skulle vi verkligen ha nytta av en fuktmätare för att hålla koll på våra tryckimpregnerade syllar (y)
 
2%.Bra att ha vid utomhus målning så man kan kolla fukten på den vägg man ska måla
 
Rätt svar: 2%

Anledningen till att just jag vill vinna är för följande..

# Har en eldstad hemma och vill gärna kolla så veden är torr nog att elda med
# Hålla koll på husets fukthalter i stora hela, bor i en riskkonstruktion med källare där man har byggt lite galet med trä rakt ner i betong osv. Så denna mätare hade varit utmärkt att ha på verktygshyllan!
 
2 % är det väl. Sen vore det trevligt med en fuktmätare, renoverar en stuga som är byggd runt 1920 talet ..
 
  • Gilla
Tallkottebarr
  • Laddar…
2% är det.
Tycker att vi har hög luftfuktighet och skulle vilja kolla om det är fukt i väggar, tak o golv. Också praktiskt att kunna kolla om veden är torr innan den ska in i vedboden.
Roland
 
2%.
Jag behöver en fuktmätare för att verifiera hemma hos mig samt hjälpa vänner vid framtida husköp.
 
Noggrannhet på 2%

Jag och min man fick chansen att köpa vårt drömhus för några år sen som vi ofta brukade köra förbi och drömma om att bo. Ett gammalt men charmigt trähus på landet med stor lummig tomt, bodar och hundgård som senare år bara använts som fritidshus så ett stort behov av omsorg. Tills det är dags för större renovering gör vi vid saker efter hand. Hur mycket vi behöver en fuktmätare är såklart nåt som alltid kommer på tal, men aldrig i ägo tryggt att ha både till huset och bodarna vi använder som jag ständigt oroar mig över, men även helt underbart till veden ju! Tror mannen hade gråtit en skvätt om jag kunde överraska med denna inför vintern haha håller tummarna!
 
Svaret på frågan är 2%
Efter renoverings kaos med läckage som följd skulle det vara bra att kunna mäta var fukten står kvar.
Denna lilla fuktmätare verkar gå rakt på sak utan krångel.
 
Svar: 2 %
Jag jobbar som KA och det skulle vara perfekt om jag kunde mäta fukt i trä eller väggar.
 
Noggrannheten är två procent.

Vi renoverade nyligen köket och då gjorde jag luckornas och lådornas handtag samt trösklarna av egen björkved ur vedtraven. Tänkte fortsätta bygga saker av ved och spillvirke. Billigt och miljövänligt! Då skulle denna fuktmätare vara perfekt för att hålla bättre koll på virket. :)
 
V
Svar 2%

perfekt att mäta fukthalten på veden då jag tillverkar grillkol. Viktigt med fukthalten för att få bra grillkol. Denna hade passat mig perfekt nu när fukten börjat komma.
 
2% noggrannhet upp till väldigt höga fuktnivåer.
Perfekt när jag sågar mina egna plank på Logosol-sågverket, då är det bra att veta fukthalt när virket sedan har legat för tork under några månader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.