G Grumsgrums skrev:
Jag har haft en Smeg! Den absolut bästa diskmaskinen jag haft! När den gick sönder
hade vi brottom,så vi köpte en Asko! Vilken skit!! Hoppas att skiten snart går sönder!!
Köp en lott... ;)
I ett område här i Uppsala med radhus som stod klart för ca 5 år sedan hade Smeg fått jackpott och levererat vitvaror till husen. Av 20 hus har (minst) sex stycken fått sina diskmaskiner utdömda redan.
 
electroluxaren skrev:
vi tar upp tråden igen om 25-år så vet vi....
Då det du hittills citerat mig låter mycket som gissningar och antaganden, så undrar jag vilken verklig erfarenhet du har i dina rekommendationer.
Du verkar ju på något sätt arbeta/har arbetat i branschen.
Många hoppas nog att en maskin för 25000:- håller längre än en för 10000:-, men det är ingen som kan veta/garantera hur mycket längre den håller.

Finns det alternativ för oss som inte vill ha lullull utan bara premierar ren disk, låg ljudnivå och komponenter av hög kvalité?
 
A
X xLnT skrev:
Då det du hittills citerat mig låter mycket som gissningar och antaganden, så undrar jag vilken verklig erfarenhet du har i dina rekommendationer.
Du verkar ju på något sätt arbeta/har arbetat i branschen.
Många hoppas nog att en maskin för 25000:- håller längre än en för 10000:-, men det är ingen som kan veta/garantera hur mycket längre den håller.

Finns det alternativ för oss som inte vill ha lullull utan bara premierar ren disk, låg ljudnivå och komponenter av hög kvalité?
Men så är det. nya modeller trycks fram hela tiden en del kommer vara bra och många kommer att vara dåliga. Idag är det finesserna man säljer på. "alla" vill sitta i soffan och köra diskmaskinen. Köp en maskin med 5-års garanti. Den kanske inte håller så länge men du blir inte lika besviken.
Bosch serie 8 väljer jag själv det är en stabil plattform.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Nej
EU har förbjudit den funktionen
Snack! Det finns indikering på Asko ex.vis.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Finns det diskmaskiner där det lyser en lampa när disken är klar, så man vet om det är färdigdiskad eller smutsig disk i?
Min diskmaskin har en röd lampa som lyser medan disken är igång.
 
A
M Mattan01 skrev:
Snack! Det finns indikering på Asko ex.vis.
Och hur länge lyser den efter avslutat program då?
 
A
C Citrona skrev:
Min diskmaskin har en röd lampa som lyser medan disken är igång.
EU medger att lampor för tid etc. är igång vid drift. Maskiner i standby får inte förbruka nåhon energi.
 
electroluxaren skrev:
Bosch serie 8 väljer jag själv det är en stabil plattform.
Sannolikt vad du kan få från IKEA. Made in Germany Närbild av en typskylt på en IKEA-produkt med tekniska specifikationer och texten "Made in Germany".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
electroluxaren skrev:
EU medger att lampor för tid etc. är igång vid drift. Maskiner i standby får inte förbruka nåhon energi.
En mekanisk flagga som fälls ut när disken är ren då :geek::thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
BigR och 1 till
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Sannolikt vad du kan få från IKEA. Made in Germany[bild]
Förvisso tillverkade i Tyskland men inte specade enligt Bosch/Siemens högsta krav för sina bästa serier. IKEA's maskiner är förmodligen i klass med Bosch lägsta och mellanklass serier.
 
Redigerat:
P Pin skrev:
En mekanisk flagga som fälls ut när disken är ren då :geek::thinking:
Familjens gamla Electrolux från 1981 hade en färgindikator som visade när disken var klar. Det var en klisterlapp som medföljde maskinen som man satt fast på luckan och ändrade färg beroende på temperatur, funkade dock mindre bra varma sommardagar och slutade fungera efter några år!:rolleyes:
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Wohoooo, min med! Made in Germany!

(ena luckfjädern har lossnat efter 2 år :rolleyes:)
 
  • Ikea Diskad diskmaskinsetikett med text "Made in Germany" och modellnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Wohoooo, min med! Made in Germany!

(ena luckfjädern har lossnat efter 2 år :rolleyes:)
Är du nöjd med den annars eller är den Diskad?:rofl: Ser att du har deras toppmodell Diskad som i januari i år vann Råd & Röns test av integrerade modeller. Har inte läst testet så vet inte på vilka grunder den vann.
 
electroluxaren skrev:
Men så är det. nya modeller trycks fram hela tiden en del kommer vara bra och många kommer att vara dåliga. Idag är det finesserna man säljer på. "alla" vill sitta i soffan och köra diskmaskinen. Köp en maskin med 5-års garanti. Den kanske inte håller så länge men du blir inte lika besviken.
Bosch serie 8 väljer jag själv det är en stabil plattform.
Tyvärr verkar inte Bosch serie 8 funka till Ikeas Metod-kök. :(
Vi försökte köpa Ikeas värsting i juli, men den fanns inte och kommer in först i januari.

/Höghus
 
Det är väl så här det skall se ut om man vill ha en Asko som förhoppningsvis håller lite längre.

Närbild på en Asko-apparat med logotyp och texten "Made in Sweden".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.