Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P pmd skrev:
Jag hoppas dock att det är populärt hos befolkningen i Sverige. Det är fantastiskt att bli bjuden på ett dyrt vaccin. Inte en spänn har jag betalat för mina två sprutor. Det är mycket bättre än TBE-vaccin och vaccin mot säsongsinfluensa. Båda dessa måste jag betala för. Jag är mycket tacksam.

Och eftersom jag betalar lite mer skatt än de flesta så hoppas jag att ni sänder även mig en tacksamhetens tanke. ;)
Vem har betalat då?
 
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
V växelventil skrev:
Av 514 patienter som behöver akut sjukvård är 59% fullvavaccinerade. [länk] i Israel.
Således ett bevis för att vaccin fungerar. Inte så bra som vi hoppats, men det fungerar. 79% över 12 år fullvaccinerade och av de som ligger behöver vård så är 59% fullvaccinerade. Om vaccinet varit verkningslöst så hade det rimligtvis varit 79%.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
2,Fördelen med smitta med alfa är på sjukhuset kunde man gett alfa smitta för att sedan kunna vara hemma i 14 dagar Mao inte ute i samhället och smitta som vanligt vid symtom.
Det är nog lite mer praktiskt med vaccinering. Det blir man inte sjuk av.
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Så klart han säger det.Men vi har väl folk i riskgruppen här med som är fullvavaccinerade.
Absolut. Så alla bör fortsätta hålla avstånd resten av sitt liv.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Således ett bevis för att vaccin fungerar. Inte så bra som vi hoppats, men det fungerar. 79% över 12 år fullvaccinerade och av de som ligger behöver vård så är 59% fullvaccinerade. Om vaccinet varit verkningslöst så hade det rimligtvis varit 79%.
Ja 59% kan man tycka att det fungerar(y)
 
P
harry73 harry73 skrev:
Här finns en annan aspekt man inte får glömma. Förra året såg man att smittspridningen gick ner i de nordliga regionerna, medan man närmare ekvatorn började få en ökning av smittspridningen.
För USA betydde det att man under våren hade mycket smittspridning i New York, Washington och andra stora städer däromkring och att man under sommaren fick smittspridning i sydstaterna.
Vaccinationstäckningen är också lägre i sydstaterna.
 
P pmd skrev:
Det är nog lite mer praktiskt med vaccinering. Det blir man inte sjuk av.
Tycker rätt många går hem efter första/andra sprutan eller dom kanske bara tycker det är skönt att slippa jobba med feber.
 
F
R Rkarlsson skrev:
Att alla har rätt till vård vad de än väljer att göra med sin kropp. Det står jag för. Även om det är en försupen äckelgubbe som visslar på småflickor i parken.
Tyvärr tänker inte folk så när de ser uteliggare och dylikt i nöd.
Det säger en hel del om dig.
Oj förlåt - jag visste inte att du hade de problemen. Sorry.
 
  • Arg
Lilak
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Men när väl Ryssland invaderar Sverige, eller vi följer Ungerns väg mot diktatur, då är infrastrukturen redo.
Den är redo redan nu.
 
B b8q skrev:
Absolut. Så alla bör fortsätta hålla avstånd resten av sitt liv.
Äntligen gick hissen ändå upp(y)
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
P pmd skrev:
Exakt det är vad körkort går ut på, om man byter ut "smittspridningen" mot "trafikolyckorna" i den sista meningen.
?
 
garvin garvin skrev:
Vem har betalat då?
Samt @växelventil

Det har han redan svarat på, nämligen det han skriver i andra stycket,

P pmd skrev:
Och eftersom jag betalar lite mer skatt än de flesta så hoppas jag att ni sänder även mig en tacksamhetens tanke. ;)
Alltså, om du inte förstår andra stycket så betalas vaccinet & vaccineringen med skattemedel. Så ja indirekt så har han betalat sitt egna vaccin samt eventuellt även liten del av andras vaccin.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
F frasen_36 skrev:
Varför skulle någon körkortslös få köra bil på allmän väg? Det är olovlig körning och har alltid varit ett brott.
Tidigt 1900-tal behövde man inte ha körkort för att köra bil, men ganska snart infördes krav på det. Så småningom infördes även kunskapskrav för att få ett körkort.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Av 514 patienter som behöver akut sjukvård är 59% fullvavaccinerade. [länk] i Israel.
Väldigt missledande påstående. Med få fall och hög andel vaccinerade så blir det naturligtvis så. Jämför antalet fall totalt över tid istället.
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
På vilket sätt sätter grundlagen stopp för vaccinpass?
Klart den inte gör. Vi har redan vaccinpass.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.