A
h-man h-man skrev:
hmm, det där får jag nog ta mig en titt på. Den här låg lös också. Ser ut som nåt jag pillade på plats när jag bytte startsnöre. Vad gör den egentligen? Det ser ut som om piggen på ovansidan har slitits ner. Gissar att det betyder att jag får göra nytt besök nere på reservdelsförsäljaren…
Det där är haken för att startapparaten ska suga tag i Svänghjulet..
De där slår ut av kraften från linhjulet..
När du drar i snöret..
Man lossar den där skruven i mitten och håller i själva linhjulet.. Sedan lägger man tillbaka haken och skruvar tillbaka locket...
Om inget är skadat...
Finns många olika lösningar på detta från Briggs... Detta är en av de billigare.. tyvärr..
 
  • Gilla
h-man
  • Laddar…
A
h-man h-man skrev:
hmm, det där får jag nog ta mig en titt på. Den här låg lös också. Ser ut som nåt jag pillade på plats när jag bytte startsnöre. Vad gör den egentligen? Det ser ut som om piggen på ovansidan har slitits ner. Gissar att det betyder att jag får göra nytt besök nere på reservdelsförsäljaren…
Jag kan glo i min lik hög om inte din handlare har.. (y)
 
  • Gilla
h-man
  • Laddar…
F
Maskintok skrev:
laddregulatorer finns det nästan överallt att hitta... till och med biltema har..
snabbt bytt och fixat..
nja, det,är ju en generatormomterad laddregelator med intrerad kol, se bilden längre upp. Hittar du den på Biltema.

jag har fö precis beställt en på Skruvat. 260spänn.
 
A
F fsn skrev:
nja, det,är ju en generatormomterad laddregelator med intrerad kol, se bilden längre upp. Hittar du den på Biltema.

jag har fö precis beställt en på Skruvat. 260spänn.
Jodå det gör du.. köpte en till en Hyundai access nyss.. 119 kr..
 
F
Maskintok skrev:
lyft hela skiten då..
med en stubbrytare eller en rejäl vinch..
:thinking:
lite ont om sånt i villakvarteren. Jag hade skapligt bra garage för 15 år sen när jag körde racing och byggde racebilar med ett 80kvm garage med billyft + lyftbord motorlyft och en jävla massa skit och en 40kvm verkstad med bla fräs och svarv. Men storbilsracing är sen länge ett extremt avslutat kapitel. Saknar inte det öht, ett utmärkt sätt att befria sig själv från både alla pengar man har och övrig fritid.
 
F
Maskintok skrev:
Jodå det gör du.. köpte en till en Hyundai access nyss.. 119 kr..
kollade Biltema, det finns faktiskt ingen som passar. 63-706 och 707 passar väl men det är fel anslutning på kontakten. Och dom är betydligt dyrare än på Skruvat.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
F fsn skrev:
kollade Biltema, det finns faktiskt ingen som passar. 63-706 och 707 passar väl men det är fel anslutning på kontakten. Och dom är betydligt dyrare än på Skruvat.
Jajemän dåså.
Då är det iallafall kollat, man vet ju aldrig..
(y)
 
F
Maskintok skrev:
Jajemän dåså.
Då är det iallafall kollat, man vet ju aldrig..
(y)
Biltema är inte billigt längre, dock väldigt lättillgängligt . Jag köper i princip alla bildelar på Autodoc eller Bildelaronline24 när jag har lite framförhållning (det är väl fö samma företag)
 
A
F fsn skrev:
Biltema är inte billigt längre, dock väldigt lättillgängligt . Jag köper i princip alla bildelar på Autodoc eller Bildelaronline24 när jag har lite framförhållning (det är väl fö samma företag)
Jajemän det är det.. den ena lite finare hemsida än den andra.. :rofl:
ja biltema är dyrare än de varit.. Men de är närmaste varuhus för min del när det gäller bildelar... annars är det Mekonomen som gäller... Och där vill jag inte handla...
 
Maskintok skrev:
Då ska vi se..

1. gnista, finns den?
2. blir den sur? eller kommer inte bränsle fram?
3. stoppknapp är den av eller på? glapp?
4. vilket bränsle?
5. primerblåsa?
6. hur ser det ut i cylindern?

Detta är de vanligaste frågorna som jag brukar kolla innan jag går vidare...
Facit: cylindern som nypt enligt mekarn. Inte värt att lägga pengar på så den fick åka i reservdelslådan.

Ny frågeställning då, något/några speciellt märke man ska söka sig till vad gäller kvalitet på dylika maskiner, gräsklippare/trimmer mm?
Inte så stor trädgård, så försöker sikta in mig på batteridrivet av båda delarna. Några tips?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
tveksamt tveksamt skrev:
Facit: cylindern som nypt enligt mekarn. Inte värt att lägga pengar på så den fick åka i reservdelslådan.

Ny frågeställning då, något/några speciellt märke man ska söka sig till vad gäller kvalitet på dylika maskiner, gräsklippare/trimmer mm?
Inte så stor trädgård, så försöker sikta in mig på batteridrivet av båda delarna. Några tips?
Det lät mysko.. Men men.. :thinking:
jag hade köpt julas största såg nu när det är kampanj.
 
Med vad justerar jag en sådanhär förgasare?
Närbild av en smutsig Homelite förgasare med justerskruvar på en motor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är en homelite
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
N Niq skrev:
Med vad justerar jag en sådanhär förgasare?
[bild]
Det är en homelite
Finns special mejslar på nätet som man ställer med..
Eller en näbbtång...
 
  • Gilla
Niq
  • Laddar…
A
N Niq skrev:
Med vad justerar jag en sådanhär förgasare?
[bild]
Det är en homelite
Upplägg av åtta olika skruvmejslar för justering av förgasare på en online shopping-sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Niq och 1 till
  • Laddar…
Hade ingen tång som rymdes. Men lyckades justera med ett annat verktyg. Men var ju inte så smidigt.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.