J Jernhand skrev:
Skulle jag behövt använda den ofta så skulle absolut en sådan vara ett bättre köp.
Men i och med att jag bor i lägenhet så är vinterdäcken det enda jag ska transportera och då känns det inte motiverat.
Det kommer sluta med att du aldrig använder den iaf. för att inget hjul har luft eller kraftig slagsida som gör att hjulen dina hamnar i grannens rabatt och det blir ett jävla liv. = mer skit att lagra i onödan + kineserna vann igen...

Jag är dock allergisk mot kinaskit och tar gärna inte i skiten, bär hellre 2ggr.
 
  • Gilla
Jonas Persson och 2 till
  • Laddar…
Nytt Bosch linjelaserkit uppackat på golvet med laddare och batteri, i bakgrunden en del av ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Beräknad leverans i morgon, inget som tydde på tidigare leverans men dök upp idag. (Beställt i förrgår eftermiddag)
Egentligen inte haft något konkret behov av linjelaser men tycker ju varje recension man läser säger "varför köpte jag inte en tidigare" så gjorde just det. Med annalkande/pågående väggbygge och och kommande köksbyte kändes det bättre att ha den redan nu än köpa efter "halva behovet" passerat.

Så är man inne i Bosch 12V system också... lite sugen på en slagskruvdragare.
 
  • Gilla
ceson och 9 till
  • Laddar…
U
J JFrisk skrev:
[bild]
Beräknad leverans i morgon, inget som tydde på tidigare leverans men dök upp idag. (Beställt i förrgår eftermiddag)
Egentligen inte haft något konkret behov av linjelaser men tycker ju varje recension man läser säger "varför köpte jag inte en tidigare" så gjorde just det. Med annalkande/pågående väggbygge och och kommande köksbyte kändes det bättre att ha den redan nu än köpa efter "halva behovet" passerat.

Så är man inne i Bosch 12V system också... lite sugen på en slagskruvdragare.
hur är linjerna på den? Tänkte beställa via amazon igår men läste omdömet. De klagades på att 3-4 meter ifrån så blev tjockleken på strålen 4mm tjock.
 
LoweW
J JFrisk skrev:
[bild]
Beräknad leverans i morgon, inget som tydde på tidigare leverans men dök upp idag. (Beställt i förrgår eftermiddag)
Egentligen inte haft något konkret behov av linjelaser men tycker ju varje recension man läser säger "varför köpte jag inte en tidigare" så gjorde just det. Med annalkande/pågående väggbygge och och kommande köksbyte kändes det bättre att ha den redan nu än köpa efter "halva behovet" passerat.

Så är man inne i Bosch 12V system också... lite sugen på en slagskruvdragare.
Var beställde du ifrån & har du märkt av det som "Utsliten och utdömd" skrev angående tjockleken på lasern?
Har själv velat fram och tillbaka om den lasern men inte kommit till skott än.
 
Handlade från Amazon som hade i lager. Velade också ett tag men sen tänkte ja bara är att det är att slå till så den faktiskt kunde komma till användning när behovet finns.
Bild tagen på 4,4m. Upplevs inte på samma sätt i verkligheten, inte ett ljust streck i mitten av strecket. Tycker nog strecket är lite tjockare än jag räknat med. Jag har ju dock inget att jämföra med.
Hand håller ett grönt laserpass mot en vit vägg som projicerar en grön laserlinje, med ojämn tjocklek på linjen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
U
J JFrisk skrev:
Handlade från Amazon som hade i lager.
Bild tagen på 4,4m. Upplevs inte på samma sätt i verkligheten, inte ett ljust streck i mitten av strecket. Tycker nog strecket är lite tjockare än jag räknat med. Jag har ju dock inget att jämföra med.
[bild]
tackar! Den där linjen ser mer ut som 1.5mm än 4mm tjock
Får nog bli en sån för mig med, har en gammal Black&decker som börjar sagga ihop och den används till det mesta så känns som en värd investering.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
tackar! Den där linjen ser mer ut som 1.5mm än 4mm tjock
Får nog bli en sån för mig med, har en gammal Black&decker som börjar sagga ihop och den används till det mesta så känns som en värd investering.
För att inte lura någon är det bäst jag lägger med denna bild också. Lätt att förvänta sig mm-skala på måltavlan annars. Transparent linjal jämförd med en måltavla för att visa skala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
nanowire nanowire skrev:
Jag har väntat 6 dagar på grejor i lager och börjar bli otålig.
ullberg ullberg skrev:
Jag väntar på en order sen slutet juni, när jag la ordern fanns det i lager men nu står det leveranstid, kanske var lagersaldot fel (står orderstatus ”godkänd” i listan över mina ordrar, på äldre ordrar står det ”levererad”). Har dock inte kontaktat dem då det inte var bråttom men kanske dags att göra det snart

/U
Ringde upp i morse, tydligen hade en eller två saker blivit restade, var i lager när jag beställde men. De skulle splittra min order och skicka i två omgångar så jag slipper vänta, dock inte fått något spårningsinfo ännu.
Maskinklippet och proffsmagasinet beställdes igår och levereras imorgon (y)
 
U Utsliten och utdömd skrev:
hur är linjerna på den? Tänkte beställa via amazon igår men läste omdömet. De klagades på att 3-4 meter ifrån så blev tjockleken på strålen 4mm tjock.
Vid tjockare linje får man väl sikta/markera mitt på linjen. Man får väl förvänta sig att den sprider sig lika mycket åt varje hål. Kan ju inte bli så mycket mer fel än om man hade använt sig av ett vatten pass, snarare mindre.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Det kommer sluta med att du aldrig använder den iaf. för att inget hjul har luft eller kraftig slagsida som gör att hjulen dina hamnar i grannens rabatt och det blir ett jävla liv. = mer skit att lagra i onödan + kineserna vann igen...

Jag är dock allergisk mot kinaskit och tar gärna inte i skiten, bär hellre 2ggr.
Har motsvarande kärra från Biltema och det har aldrig varit några problem med den under de fem år jag ägt den, förrutom handtagen då som jag ännu inte har limmat, tror förövrigt att proffskärran på jobbet också har lösa handtag. Pumpat däcken har jag väl gjort någon gång då och då men det får man ju på Skottkärran från Ekeby med.
Kört kaminer, tvättmaskiner, stora stenar utan problem.
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Efter lite runtresa med UPS..
Bosch professionell slipmaskin i förpackning, UPS-leverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Födelsedagspresent till frun. Hon ville ha något bättre än den som följer med bilen och jag tyckte det var lika bra med något mycket bättre. Strax under 2500:- efter prisgaranti på bauhaus.
Bahco 3 ton garagedomkraft, orange och svart, som födelsedagspresent till frun.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Födelsedagspresent till frun. Hon ville ha något bättre än den som följer med bilen och jag tyckte det var lika bra med något mycket bättre. Strax under 2500:- efter prisgaranti på bauhaus.
[bild]
Originaldomkraftarna till bilarna är inte gjorda för att byta hjul med 2ggr/år. de är enbart där för byte vid punktering. ;)
 
G-83 G-83 skrev:
Födelsedagspresent till frun. Hon ville ha något bättre än den som följer med bilen och jag tyckte det var lika bra med något mycket bättre. Strax under 2500:- efter prisgaranti på bauhaus.
[bild]
Frågan är om inte min sambo också skulle vilja ha en sån...
Det är väl bäst att bara köpa en utan att fråga. Som en överraskning liksom. Tror hon kommer bli glad.
:cool:
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 10 till
  • Laddar…
M
J JFrisk skrev:
[bild]
Beräknad leverans i morgon, inget som tydde på tidigare leverans men dök upp idag. (Beställt i förrgår eftermiddag)
Egentligen inte haft något konkret behov av linjelaser men tycker ju varje recension man läser säger "varför köpte jag inte en tidigare" så gjorde just det. Med annalkande/pågående väggbygge och och kommande köksbyte kändes det bättre att ha den redan nu än köpa efter "halva behovet" passerat.

Så är man inne i Bosch 12V system också... lite sugen på en slagskruvdragare.
Har dreglat över en sådan i minst ett halvår nu, så jag beställde en DWE7492 istället :)

Hur bra syns strålen i dagsljus? Håller på att byta hängrännor och jag får vänta tills kväll innan jag kan sätta upp snöre för lutningen då min PLL360 är helt värdelös utomhus dagtid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.