Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
kan du bara inte bevisa att giftinjektionerna inte ger biverkningar o dödsfall!
Det är väl bara att läsa alla dessa forskningsrapporter som det redan har länkats till i den här tråden.
Har du något svar på frågorna?
 
  • Gilla
remrag och 6 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Ännu ett svar som bevisar hög IQ;)
du kan testa ditt om du vill! Det är enkelt!

kan du inte bara bevisa att giftinjektionerna inte ger biverkningar och dödsfall!
 
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
kan du bara inte bevisa att giftinjektionerna inte ger biverkningar o dödsfall!
Skilj på giftinjektioner (som säkert ger biverkningar och dödsfall) och vaccin, tack.
 
  • Gilla
remrag och 4 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det är väl bara att läsa alla dessa forskningsrapporter som det redan har länkats till i den här tråden.
Har du något svar på frågorna?
läs om biverkningar på Läkemedelsverket det är bara att göra det!
 
Fairlane Fairlane skrev:
Tja, Pfizer har ju haft stora tester och insyn... Själv får jag noll kronor i ersättning för att skriva.


Intressant, så några av doserna innehåller gift och några koksalt. Har nu några ungefärliga siffror på andel av det ena eller andra? Om en stor andel innehåller gift så kommer vi få se en väldig massa föräldralösa barn i västvärlden om några år?


Intressant igen. Alla jag känner som anses ha ett högt IQ, dvs som kan vara eller är medlemmar i Mensa som exempel, anser att konspirationsteorierna är rent skitsnack. Det verkar mer som att man ska ha ett lågt IQ för att "förstå".


Jag tycker det är du som saknar empati. Du sitter inne på information som kan rädda livet på väldigt många människor (enligt dig själv), men svarar inte på en enda fråga eller beskriver ens hur konspriationen fungerar. Många har ännu inte hunnit vaccinera sig, däribland en stor mängd barn och ungdomar: De skulle du kunna rädda, men du verkar sakna empati för att göra det... Ettrig är du också. Mängder med inlägg på kort tid, inlägg utan substans, utan att besvara en enda fråga. Birgit skriver också många inlägg (troligen färre än du skrivit i den här tråden sen du klev in), men svarar på frågor och motiverar sina åsikter med mer än hänvisningar till ett skrivfel på en hemsida (som senare korrigerats).
Om du har rätt så sitter du där med dåligt samvete om ett par tre år, för alla liv som du inte försökte rädda. Eller så kliver du in i tråden om ett par tre år och talar om ifall du hade rätt eller fel.

Kan du inte bara bevisa att injektionerna inte ger biverkningar och dödsfall!
 
janwide
Jag måste beundra er alla som vågar argumentera mot en människa med så hög IQ!
 
  • Haha
  • Gilla
Ingenjören och 10 till
  • Laddar…
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Kan du inte bara bevisa att injektionerna inte ger biverkningar och dödsfall!
Inlägg #1450 har några intressanta frågor som vi nog gärna vill ha svar på
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
T TowaTei skrev:
Vem är du att avgöra det? Har du mycket erfarenhet av medicinsk forskning?

Jag blir mörkrädd av ditt sätt att argumentera.
snälla kan du bara inte bevisa att injektionerna inte ger biverkningar och dödsfall!

Jag är läskunnig och där står att läsa om inkomna biverkningar/dödsfall pga av giftet. men det tar tid för dem att gå igenom dem…ha ha
 
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
snälla kan du bara inte bevisa att injektionerna inte ger biverkningar och dödsfall!

Jag är läskunnig och där står att läsa om inkomna biverkningar/dödsfall pga av giftet. men det tar tid för dem att gå igenom dem…ha ha
Det finns ett antal biverkningar rapporterade i samband med vaccination (inget ovanligt för just Covid-vaccin, för övrigt), och till och med några få misstänkta dödsfall.
MEN snälla människa, man måste sätta det i relation till de oändligt många fler som insjuknat, avlidit eller fått långvariga skador av Covid-19.
Varför klarar du inte av en enkel jämförelse?
 
  • Gilla
remrag och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
kan du bara inte bevisa att giftinjektionerna inte ger biverkningar o dödsfall!
Nu pratar vi om vaccination och inte giftinjektioner här. Det underlättar om du håller dig till ämnet.

Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Alla studier? Har du läst alla annars lägg av!
Jag har läst några. Har du läst någon över huvud taget?

Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
läs om biverkningar på Läkemedelsverket det är bara att göra det!
Ja, väldigt många mycket milda och kortvariga samt 2-3 dödsfall efter Astra Zenecas vaccin. Men det är ju inget jämfört med de tusentals som har dött av covid och några tusen som skulle ha dött under tredje vågen om de inte hade varit vaccinerade.
 
  • Gilla
remrag och 8 till
  • Laddar…
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Jag är läskunnig och där står att läsa om inkomna biverkningar/dödsfall pga av giftet. men det tar tid för dem att gå igenom dem…ha ha
Möjligen läskunnig, men med tanke på hur dålig du är på att läsa andras inlägg så är jag inte helt övertygad. Något som däremot är väldigt tydligt är att du är oförmögen till kritiskt tänkande. Och nej, att läsa några Facebookinlägg med avvikande åsikter i en aktuell fråga, känna sig lite upprymd av att läsa dessa uppfriskande mothugg mot vad samhället förespråkar, att sedan full av konfirmeringsbias sjunka djupare in i filterbubblan och slänga ut de sista spåren av källkritik och logiskt tänkande som man hade u sig för att därefter sprida irrläror som man inte ens kan backa upp med någon form av saklig argumentation… det är inte det som är ”kritiskt tänkande”, Catharina.

tillägg: all heder åt er andra som orkar bemöta Catharina sakligt trots att hon inte har respekt nog att svara er i samma ton! Jag brukar inte raljera så här i diskussionsforum, men Cs otrevliga ton gör att jag inte orkar linda in orden. Tack för att flera av er andra orkar!
 
  • Gilla
  • Älska
remrag och 14 till
  • Laddar…
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Jag vill gott oxå, men att få folk att begripa vad som pågår så går man ta i, det här med covid är känsligt och irriterande.
Ok. Jag undrar en sak. Du länkade till en FB-grupp lite längre upp i tråden. Har du testat, bara för skojs skull, att söka fakta utanför gruppen eller kolla vad andra säger om en specifik sak som tas upp i den gruppen? Jag tänker så här: Visst man kan befinna sig i en bubbla en liten stund, men det är viktigt att inte stanna där, att ta några steg tillbaka, spräcka den bubblan och sen backa tusen steg till och se sig omkring och få ett fågelperspektiv på saker och ting.

Många av texterna i FB-gruppen du länkade till påminner tyvärr om hur människor som är inne i en psykos uttrycker sig.

Jag gissar att du tänker mycket och försöker tänka utanför boxen?
Jag har också varit inne på alla de där sidorna och läst texter, följt länkar och kollat på videor och verkligen gett dem en chans. Men samma nyfikenhet och vetgirighet (som gjorde att jag öht hamnade där) gjorde även att jag inte stannade där på de där sidorna. Jag gav mig inte, utan fortsatte att gräva vidare längre och längre ner i kaninhålet och det konstiga var att när jag kom till vägs ände i kaninhålet så var jag tillbaka där jag startade: Nej det är inte en konspiration. Nej de vill oss inte illa. Det finns inga gifter i våra vaccin. Det finns inga motiv eller syften att skada människor medvetet, tvärtom: Det finns stora ekonomiska motiv till att utklassa sina konkurrenter genom att erbjuda de mest effektiva och säkraste vaccinerna. Min stora slutsats efter denna resa är att världen vi lever i inte är full av konspirationer. Världen är tråkig och komplicerad och ibland, bara ibland, kommer en ny spännande upptäckt som gör att vi lär oss mer om världen och oss själva.

Ett sista tips till dig är att bli medlem i en grupp som heter: Källkritik, fake news och faktagranskning på Facebook. Du kan vara med i den gruppen som ett komplement till allt det andra. Den tveksamheten du har till t.ex FHM, behåll den tveksamheten även när du befinner dig på alla antivax-sidor.
 
  • Gilla
  • Älska
Ingenjören och 16 till
  • Laddar…
Fairlane
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Snälla kan inte bara bevisa att giftet inte ger nga biverkningar och dödsfall
Nej jag kan inte ens bevisa att det finns något gift i vaccinet. Jag vet inte ens om du menar att det bara finns gift i Pfizers vaccin eller om du menar att det finns i samtliga.

Jag brukar anses ha en rätt hög IQ, och i det brukar ligga att inse sina begränsningar. En person som Stephen Hawkin till exempel ansågs ha en mycket hög IQ. Det innebar inte att han visste allt om allt. En person med högt IQ besvarar en fråga i ett område som den inte känner till med orden "Det här kan jag inget om". En person med lägre IQ besvarar nog frågan med att upprepa massor med gånger "Du får bevisa din åsikt" istället för att bevisa sin egen, eller ens kunna beskriva sin egen åsikt.

Du kan väl börja med att besvara en enkel fråga, mycket enklare än eventuella gifter i vaccinet eller liknande:
"Vilka ligger bakom konspirationen om att med hjälp av vaccin döda en väldigt stor andel av befolkningen?"


För övrigt, om jag lever om 2-3 år så lovar jag att erkänna att du hade rätt om det finns tydliga bevis för det då. Kan du lova motsvarande, att du erkänner att du har fel om inte mängder med folk dött av vaccinet?
 
  • Gilla
Guzzi och 8 till
  • Laddar…
Disneygrisen Disneygrisen skrev:
Ok. Jag undrar en sak. Du länkade till en FB-grupp lite längre upp i tråden. Har du testat, bara för skojs skull, att söka fakta utanför gruppen eller kolla vad andra säger om en specifik sak som tas upp i den gruppen? Jag tänker så här: Visst man kan befinna sig i en bubbla en liten stund, men det är viktigt att inte stanna där, att ta några steg tillbaka, spräcka den bubblan och sen backa tusen steg till och se sig omkring och få ett fågelperspektiv på saker och ting.

Många av texterna i FB-gruppen du länkade till påminner tyvärr om hur människor som är inne i en psykos uttrycker sig.

Jag gissar att du tänker mycket och försöker tänka utanför boxen?
Jag har också varit inne på alla de där sidorna och läst texter, följt länkar och kollat på videor och verkligen gett dem en chans. Men samma nyfikenhet och vetgirighet (som gjorde att jag öht hamnade där) gjorde även att jag inte stannade där på de där sidorna. Jag gav mig inte, utan fortsatte att gräva vidare längre och längre ner i kaninhålet och det konstiga var att när jag kom till vägs ände i kaninhålet så var jag tillbaka där jag startade: Nej det är inte en konspiration. Nej de vill oss inte illa. Det finns inga gifter i våra vaccin. Det finns inga motiv eller syften att skada människor medvetet, tvärtom: Det finns stora ekonomiska motiv till att utklassa sina konkurrenter genom att erbjuda de mest effektiva och säkraste vaccinerna. Min stora slutsats efter denna resa är att världen vi lever i inte är full av konspirationer. Världen är tråkig och komplicerad och ibland, bara ibland, kommer en ny spännande upptäckt som gör att vi lär oss mer om världen och oss själva.

Ett sista tips till dig är att bli medlem i en grupp som heter: Källkritik, fake news och faktagranskning på Facebook. Du kan vara med i den gruppen som ett komplement till allt det andra. Den tveksamheten du har till t.ex FHM, behåll den tveksamheten även när du befinner dig på alla antivax-sidor.
Det här är ett jättebra inlägg, önskar att jag skrivit ett sådant istället för mitt raljerande tidigare idag.

Det du beskriver så bra är hur lätt det är att dras in i dessa bubblor. Det hjälper mycket att vara tränad i hur man bör förhålla sig till texter man läser, vana av att bedöma trovärdigheten hos olika källor och i vad de säger samt insikt i ens egna begränsningar (dels vad gäller rena kunskaper men även om hur man fungerar, som tex konfirmeringsbias och andra vanliga mekanismer som kan påverka ens uppfattning). Det handlar främst om vana, inte om intelligens eller ”begåvning”.
 
  • Gilla
Mnbvcxz och 13 till
  • Laddar…
Fairlane
Nedan är en länk som motsäger allt trams om D-vitamin, ivermektin och klorokinfosfat, allt trams om ändrat DNA, allt trams om hemligt innehåll i vaccinerna och allt trams om nödgodkännande. Inte för att jag tror att alla klarar av att ta till sig informationen, men om någon gör det, någon som lutat åt att tramset skulle vara korrekt så är mycket vunnet.

Länk
 
Redigerat:
  • Gilla
Mnbvcxz och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.