Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P pmd skrev:
Du har nog missuppfattat termen immun i infektionssammanhang. Kroppens immunförsvar är inte hundraprocentigt, med eller utan vaccin. Det får dock rejält med hjälp av ett vaccin i de allra flesta fall.
Du ska nog lösa igen vad det står. Det står du blir INTE
 
P
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Det får du fråga honom om. Troligtvis någon myndighet där statistiken finns.
OK, tills han har presenterat sin källa så kan vi nog avvakta med att titta på videofilmen.
För han presenterar alltså inte sin källa i filmen, antar jag. Du har ju sett den så du borde väl veta?
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
P
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Det har det ju uppenbarligen gjort. Inte hört talas om de långa vårdköerna som finns.
Vården har ju inte varit överbelastad enligt vad du skrev i inlägg #633.
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
P
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
This article is a preprint
Ja, hurså? Läste du artikeln?
 
Staffans2000
P pmd skrev:
Det här, gott folk, är faktaresistenta vetenskapsförnekares signum. Det eller "googla själv" är bland de svar man får när man frågar efter en referens till ett påstående. Då gör man bäst i att släppa saken och ägna sig åt något vettigare.
Håller helt med dig. Samma förakt visar de som vägrar ta åt sig information för att den kommer från fel källa.
Själv lyssnar jag tillochmed på Tegnell, trots hans många felsteg. Låter det logiskt tar jag med det i beräkningen, oavsett var det kommer ifrån.

Staffans
 
P
R Rkarlsson skrev:
Men det är väl inte bra att den var dåligt och blev sämre för att ingen gjorde något åt det?
Nej, det är givetvis inte bra alls, men det är att slå in öppna dörrar och har föga med belastningen på sjukvården pga covid-19 att göra.
Så de som vaccinerat sig bör inte alls ta ansvar?
En halmgubbe som knappast förtjänar ett svar.
 
P
C Crash_anka skrev:
Alla som inte delar min uppfattning är fascister... ;-)
Se även inlägg #564.
 
P pmd skrev:
Ett vaccin eliminerar inte risken att bli smittad, men det minskar risken och om man blir smittad trots att man är vaccinerad så är risken att man smittar någon annan mindre än om man inte hade varit vaccinerad. Det finns bra data från de kliniska tester som vaccintillverkarna har gjort innan vaccinen blev godkända.

Den här Pfizer-websidan är en inångssida på vilken man kan hitta länkar till ytterligare information om Pfizers vaccintester.
[länk]
Förstår inte vad du tjafsar om.
Jag är i en diskussion med ett spån som tror man blir immun av vaccinet.
Jag säger nej. Du blir inte immun. Du kan fortfarande bli smittad.
Vaccinen gör att du blir bekant med viruset. Du blir inte lika allvarligt sjuk. Det således räddar liv.
Lägg ner tagga mig utan veta vad du ens skriver eller vem du svarar. Du verkar kriga överallt och har ingen koll på vem du svarar .
Vi är inte ditt uppslagsverk.

Vaccineringen är optimal när alla är vaccinerade... Och lycka till med det

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1

Här förklaras hur, obs, delta varianten är det vi pratat om hela tiden.

Det står även lite i ny Times. Hittar inte artikeln nu. Men vet det var en förut idag.

Sedan kan du även se över varför munskydd är aktuellt överallt igen. Även vaccinerade..(USA)
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Håller helt med dig. Samma förakt visar de som vägrar ta åt sig information för att den kommer från fel källa.
Själv lyssnar jag tillochmed på Tegnell, trots hans många felsteg. Låter det logiskt tar jag med det i beräkningen, oavsett var det kommer ifrån.

Staffans
Förutom att han inte läser utan krigsr med allt och alla. Ingen kontext. Ingen aning om. Vad han snackar om.
Hur det kan undgå folk att man kan bli smittad, även som vaccinerad. Helt otroligt. Vilken. Sten lever de under...
 
P
M Matte.mhk skrev:
Nu finns det ju även ny data och mutationer som är nästan upp mot 100% mer smittsamma. Lite skillnad.
Menar du att inget vaccin skyddar alls mot de mutationerna? Var finns det nya datat att inhämta?
Dubbel vaccinerade. Ändå smittad. Förklara gärna.
Vad är det som behöver förklaras? Vaccination eliminerar inte risken att bli smittad. Jag får nog hänvisa till den websida hos Pfizer som berättar om de kliniska studier som gjordes. Länk i ett tidigare inlägg.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Menar du att inget vaccin skyddar alls mot de mutationerna? Var finns det nya datat att inhämta?

Vad är det som behöver förklaras? Vaccination eliminerar inte risken att bli smittad. Jag får nog hänvisa till den websida hos Pfizer som berättar om de kliniska studier som gjordes. Länk i ett tidigare inlägg.
Du kan börja läsa det senaste istället. Vi är på delta.
 
P
M Matte.mhk skrev:
Eller gör du dig till en idiot. Kan knappast undgå någon att även vaccinerade blir smittade / smittar.
Nu var det ju inte det jag skrev om, utan om att man ofta får svaret "googla själv" eller som i det här fallet "jag är inte din uppslagsverk" när man frågar efter referenser till tveksamma påståenden.
De som är idioter är de som tror man blir immun och lever som vanligt. Och släpper garden.
Ja, där håller jag helt med (även om jag tycker att kan vara lite oartigt att kalla dem idioter).
Jag är dubbelvaccinerad och lever fortfarande som en eremit.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
M Matte.mhk skrev:
Du kan börja läsa det senaste istället. Vi är på delta.
Du löser uppenbarligen inte.

Kan du snälla lösa istället.

Du är skyddad. Du blir helt enkelt inte lika sjuk.
Men det lutar mer åt att även vaccinerade blir smittade. Och kan smitta.
CNN skrev bla det här
https://www.google.com/amp/s/amp.cn...infection-covid-vaccine-misleading/index.html

"At the same time, however, many of us know someone who, after being fully vaccinated, has tested positive for the coronavirus and showed symptoms. I know several, as well. Maybe it's your kid's teacher, your brother-in-law, your neighbor, your coworker or your mechanic. And while it's great news that we can leave chicken soup at their door instead of attending their memorial service, it makes the phenomenon seem very real and not at all "rare" -- so we should probably stop describing them that way. In fact, because vaccinated individuals are not getting tested very often, we have no idea how common these infections really are."
 
P
M Matte.mhk skrev:
Du ska nog lösa igen vad det står. Det står du blir INTE
Vad är det du har argumenterat mot då? Håller du med om att vaccinering ger en ökad immunitet mot sjukdomen eller tror du att vaccination är verkninsgslöst?
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
M Matte.mhk skrev:
Du löser uppenbarligen inte.

Kan du snälla lösa istället.

Du är skyddad. Du blir helt enkelt inte lika sjuk.
Men det lutar mer åt att även vaccinerade blir smittade. Och kan smitta.
CNN skrev bla det här
[länk]

"At the same time, however, many of us know someone who, after being fully vaccinated, has tested positive for the coronavirus and showed symptoms. I know several, as well. Maybe it's your kid's teacher, your brother-in-law, your neighbor, your coworker or your mechanic. And while it's great news that we can leave chicken soup at their door instead of attending their memorial service, it makes the phenomenon seem very real and not at all "rare" -- so we should probably stop describing them that way. In fact, because vaccinated individuals are not getting tested very often, we have no idea how common these infections really are."
Det summerar ganska bra det jag säger.

Ta ditt vaccin för inte bli dödens sjuk. Men lev efter restriktioner för du kan fortfarande bli smittad eventuellt smitta. Det verkar råda väldigt mycket tvivel om deltan..

Farligt och leva i tron om att vaccinet kommer utplåna det här. Som de ser ut nu.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.