Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Det är lättare att lura folk än att få dem att inse att de har blivit lurade.
Dags att vakna snabbt nu och se genom alla lögner. Sluta ge bort din kraft och makt till fel människor.
Ja, det känns ju som en väldigt bra beskrivning av dig själv.

OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Annars kommer vi om några år behöva visa upp vaccinpass vart vi än går.
Om alla vaccinerar sig så att smittspridningen i stort sett försvinner, så som har skett med t.ex. mässling, så finns det ju inget behov av vaccinpass eftersom det är så sällsynt med sjuka.
 
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Jag bad om källa till ditt påstående.
Jag frågade vilket? Har du inte kunskap om hur vaccin fungera generellt och över i en värld där du tror du blir "immun" och odödlig så lever du farligt. Du kan bli smittad och smitta. Jag är inte ditt uppslagsverk. Det är väldigt lätta och bekräftade uppgifter som finns överallt. Basic virologi.
 
P
R Rkarlsson skrev:
Ja det är för jävligt av sjukvården.
De som inte vill vaccinera sig bör också ta på sig ansvar för inställda operationer. Samt de som struntar i socialt avståndstagande. Samt de som reser på utlandssemester utan att vara vaccinerade. Samt de som trängs på tantraläger i Värmland. Med flera.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M Matte.mhk skrev:
Du behöver nog läsa på. Så är inte fallet.
Hur du kunnat undgå att vaccinerade blir smittade. Tom iron maidens sångare vilket är dubbel vaccinerade, har covid 19 i skrivande stund.
Att några kan bli det är verkligen inte samma sak som att alla vaccinerade kan bli smittade.
Det är nog du som behöver läsa på.

Du skrev alltså: "Det smittar och du smittar fortfarande som vaccinerad."
#712
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Om du hade kollat på videon så hade du vetat att vården inte har varit överbelastad. Enligt statistik har antal IVA-patienter varit mindre förra året än alla andra år. Problemet ligger i att staten drar ner på vården.
Varför är det ett problem att staten drar ner på vården om det inte resulterar i överbelastning?
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
J
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Det är lättare att lura folk än att få dem att inse att de har blivit lurade.

Dags att vakna snabbt nu och se genom alla lögner. Sluta ge bort din kraft och makt till fel människor.

Annars kommer vi om några år behöva visa upp vaccinpass vart vi än går. Vi kommer bli kontrollerade vad vi än ska göra.
Efter att ha läst dina inlägg blir jag jättesur på alla simulanter på våra covidavdelningar som vi tvingats vårda :mad: jäkla latmaskar, syrgas och respirator för att man är för lat för att andas själv. Argast blir man ju på de unga utan riskfaktorer.
 
  • Gilla
  • Haha
Guzzi och 8 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Att några kan bli det är verkligen inte samma sak som att alla vaccinerade kan bli smittade.
Det är nog du som behöver läsa på.
Du blir inte immun. Punkt. Det är inte så vaccinet fungerar. Du blir inte lika sjuk. Du kan fortfarande bli sjuk. De flesta känner inte det ens. som en vanlig förkylning. Dock kan du smitta som vanligt.

Det du påstår finns inga belägg för. Det är ingen immunitet . Vi får lära oss leva med skiten. Så är det.
 
  • Gilla
Cancerman_777 och 1 till
  • Laddar…
P
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
”Viruset” har aldrig blivit isolerat. Man har alltså skapat ett ”vaccin” mot något som aldrig har blivit identifierat.
Här är en artikel som beskriver hur man gick till väga för att isolera SARS-CoV-2-viruset.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7239045/
 
  • Gilla
lat och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
M Matte.mhk skrev:
Det du påstår finns inga belägg för.
Tack detsamma!
Du kom med ett påstående först så du visar sanningshalten för ditt påstående först. Fullt normal regel i en diskussion.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
pmd och 2 till
  • Laddar…
J
M Matte.mhk skrev:
Jag frågade vilket? Har du inte kunskap om hur vaccin fungera generellt och över i en värld där du tror du blir "immun" och odödlig så lever du farligt. Du kan bli smittad och smitta. Jag är inte ditt uppslagsverk. Det är väldigt lätta och bekräftade uppgifter som finns överallt. Basic virologi.
Det du skrev om att delta smittar lika mycket bland vaccinerade som ovaccinerade. Det är ju ett ganska kontroversiellt uttalande, då får man ändå bistå med källa om det efterfrågas. Jag vill nog påstå att jag har rätt god kunskap om hur vaccin fungerar.

Du skrev följande:
"Kom färska uppgifter om just USA. Att delta smittar lika mycket bland vaccinerade.
Vaccinet gör helt enkelt att du inte riskera bli lika sjuk..."
 
  • Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Varifrån hämtar videofilmen data om överdödlighet?
Det får du fråga honom om. Troligtvis någon myndighet där statistiken finns.
 
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tack detsamma!
Du kom med ett påstående först så du visar sanningshalten för ditt påstående först. Fullt normal regel i en diskussion.
Och jag frågade om vilket? För du verkar vara i tron om att du blir immun av vaccin. Då får du helt enkelt googla själv. Så fungerar inte vaccinet.

Du kan se exempelvis israel som har vaccinerat flest, samt Island.

Det du hänvisar till att "få" blir smittade som vaccinerade.

Det är också "få" som blir väldigt sjuka. Det är många som inte känner nånting. (Det som var farligt och därför vi höll avstånd osv..)
Det här vet du redan..

Mörkertalet tros vara enormt bland antal smittade.

https://www.gp.se/kultur/kultur-nöje/iron-maidens-sångare-har-fått-covid-19-1.52839770

Där har du en dubbel vaxxad smittad.
 
P pmd skrev:
Varför är det ett problem att staten drar ner på vården om det inte resulterar i överbelastning?
Det har det ju uppenbarligen gjort. Inte hört talas om de långa vårdköerna som finns.
 
P pmd skrev:
Här är en artikel som beskriver hur man gick till väga för att isolera SARS-CoV-2-viruset.
[länk]
This article is a preprint
 
J Jonobe skrev:
Det du skrev om att delta smittar lika mycket bland vaccinerade som ovaccinerade. Det är ju ett ganska kontroversiellt uttalande, då får man ändå bistå med källa om det efterfrågas. Jag vill nog påstå att jag har rätt god kunskap om hur vaccin fungerar.

Du skrev följande:
"Kom färska uppgifter om just USA. Att delta smittar lika mycket bland vaccinerade.
Vaccinet gör helt enkelt att du inte riskera bli lika sjuk..."
J Jonobe skrev:
Det du skrev om att delta smittar lika mycket bland vaccinerade som ovaccinerade. Det är ju ett ganska kontroversiellt uttalande, då får man ändå bistå med källa om det efterfrågas. Jag vill nog påstå att jag har rätt god kunskap om hur vaccin fungerar.

Du skrev följande:
"Kom färska uppgifter om just USA. Att delta smittar lika mycket bland vaccinerade.
Vaccinet gör helt enkelt att du inte riskera bli lika sjuk..."
Stod i nytimes. Sök.
De återinförde munskydd krav på ställen också
Bli inte förvånad att nästa vecka är det andra uppgifter. Så fort går det. Stod på flera sidor. Delta drabbar de ganska hårt just nu..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.