Nissens Nissens skrev:
Men man kan ju tycka att grannen har öron också.
Den låter ju klart mindre än automateld och bomber som är vardag för flyktingar från krigsområden, så dom kanske bara tycker det är ljuv musik.

Sen har jag inget vettigt att tillföra, mer än att säg till dom att laga skiten eller så ringer du Åkesson
 
  • Haha
  • Wow
  • Arg
  • Gilla
TobbeP och 6 till
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Den låter ju klart mindre än automateld och bomber som är vardag för flyktingar från krigsområden, så dom kanske bara tycker det är ljuv musik.

Sen har jag inget vettigt att tillföra, mer än att säg till dom att laga skiten eller så ringer du Åkesson
Skulle Åkesson vara vass på gräsklippare:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Lindalolsson och 9 till
  • Laddar…
Låter som att denna tråd är ett bra argument för att köpa HQ med knivplatta istället. Den blir inte skev om man kör på en sten. Jag har dockt knäckt ett par plattor genom åren (de är gjorda i plast och inte så hiskeligt dyra).
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
T
pacman42 pacman42 skrev:
Låter som att denna tråd är ett bra argument för att köpa HQ med knivplatta istället. Den blir inte skev om man kör på en sten. Jag har dockt knäckt ett par plattor genom åren (de är gjorda i plast och inte så hiskeligt dyra).
Min Robomow har kört över otaliga stenar och grenar genom åren utan problem.
Den här måste varit och klättrat i berg.

Dom har väl hemförsäkring?
 
  • Haha
  • Gilla
EvertL och 3 till
  • Laddar…
B
Jag hade dumpat skiten i ån.

Skitit i vad dem sagt. Vissa saker spelar ingen roll och jag hade inte funnit mig i det där hur länge som helst.

Deras egen snålhet ska bara dem själva lida av, "med oklippt gräsmatta"

Språk svårigheter: ingen ursäkt. Dem får hyra in en tolk
 
  • Gilla
  • Wow
CCPusher och 6 till
  • Laddar…
A
B Konsumenten84 skrev:
Jag hade dumpat skiten i ån.

Skitit i vad dem sagt. Vissa saker spelar ingen roll och jag hade inte funnit mig i det där hur länge som helst.

Deras egen snålhet ska bara dem själva lida av, "med oklippt gräsmatta"

Språk svårigheter: ingen ursäkt. Dem får hyra in en tolk
inte vidare snällt..
Det går ju att laga skiten..
Och att kommunicera med grannen även om det är svårt och ansträngande...

Men att kasta andras egendom bara för att nä nä...
 
  • Gilla
CCPusher och 4 till
  • Laddar…
B Konsumenten84 skrev:
Språk svårigheter: ingen ursäkt. Dem får hyra in en tolk
Stor humor
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
shtob och 34 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Stor humor
Håller med! Jag försökte få till ett eget inlägg om detta, men det blev bara olika varianter som var opassande....
 
  • Älska
  • Gilla
Jennie For och 1 till
  • Laddar…
Nästa gång den passerar den tomtgräns släng en sten framför så kommer den nog att ha gjort sitt! :crysmile:

Skämtåsido, givetvis mycket tråkigt efter din extremt fina gest! En eloge för det! (y) Tänk om alla mina grannar hade lagat mina saker… :love::love::love:

Jag hade gått över och pratat med grannen igen, och försökt få honom att skämmas lite. Personligen hade jag skämts ordentligt om min granne reparerat min gräsklippare och sen är jag dum nog att inte besikta gräsmattan så det inte händer igen. Med lite tur så är det så han känner och därför känner att han nog är så illa tvungen att kosta på sig en reparation denna gången! Du skulle ju kunna erbjuda dig hjälpa till med reparationen om han köper ny motor (eller vad som nu krävs), för att det ska gå lite mer smärtfritt framåt. Säg något i stil med att, det verkar som den har gått sönder igen…. Kollade du aldrig över gräsmattan så det inte ligger någon sten någonstans? Det var ju synd, hur gör vi nu för det där oljudet funkar inte att lyssna på hela dagen! Du får stänga av den tills den är åtgärdad, jag skulle ju kunna hjälpa dig reparera den igen men då får du stå för reservdelarna och se till att gå igenom din tomt ordentligt!
 
  • Gilla
CCPusher och 3 till
  • Laddar…
S
L Lutte skrev:
Den låter ju klart mindre än automateld och bomber som är vardag för flyktingar från krigsområden, så dom kanske bara tycker det är ljuv musik.

Sen har jag inget vettigt att tillföra, mer än att säg till dom att laga skiten eller så ringer du Åkesson
Och vad menar du att Åkesson skulle göra åt TS problem?
 
  • Gilla
  • Wow
EvertL och 3 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Och vad menar du att Åkesson skulle göra åt TS problem?
Han deporterar dom säkerligen mer än gärna.

Men jag tror Ts kan sitta lugn i båten, dom verkar vara skötsamma så dom blir säkert utvisade snart pga någon skitsak endå.

O givetvis med glimten i ögat
 
  • Gilla
  • Haha
EvertL och 2 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Och vad menar du att Åkesson skulle göra åt TS problem?
Han åker väl till det drabbade området och delar ut flygblad med information om hur en robotgräsklippare ska låta och instruktioner för hur man reparerar den.
 
  • Gilla
Lindalolsson och 3 till
  • Laddar…
Myrstacken
L Lutte skrev:
Han deporterar dom säkerligen mer än gärna.

Men jag tror Ts kan sitta lugn i båten, dom verkar vara skötsamma så dom blir säkert utvisade snart pga någon skitsak endå.

O givetvis med glimten i ögat
Fantastiskt att det alltid skall vara massa folk som blandar in politik i allt..
T om i en tråd om halvtrasiga robotgräsklippare..
 
  • Gilla
MiTi och 8 till
  • Laddar…
Ts. Kan du inte skänka oss lite lugn i att du meddelar att du kommer att stänga av klipparen när den väsnas. Du kommer undan med det. Intressant också hur forumet åskådliggör hur j*vla korkade människor kan vara, eller tror grannen på riktigt att det där är ok?
 
  • Gilla
Carcoza och 1 till
  • Laddar…
A
Myrstacken Myrstacken skrev:
Fantastiskt att det alltid skall vara massa folk som blandar in politik i allt..
T om i en tråd om halvtrasiga robotgräsklippare..
Fick du det till det.. :thinking:fick en svag känsla av främlingsfientlighet... ;)
 
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.