Dom är stöldbegärliga dom där robotgräsklipparna, de blir ofta stulna...
 
  • Gilla
  • Haha
ullis54 och 17 till
  • Laddar…
Nissens
Det sitter väl en stor röd stoppknapp på dem? ;)
 
  • Gilla
ullis54 och 4 till
  • Laddar…
Jäklar den där låter rejält för att vara något som puttrar runt hela dagarna. Att se inte själva ger upp och köper en vanlig att köra med.
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Ursäkta men jag bara skrattar rakt ut, satan vad den låter! Hoppas de får löst det där.
 
  • Gilla
  • Haha
mlaf och 2 till
  • Laddar…
Du måste ha misstagit dig och drömt att du lagade den.
Det där är ingen robotgräsklippare , det är en robotjordfräs! ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Roffe_riff och 6 till
  • Laddar…
Först tänkte jag att det där kan ju inte vara så illa men så klickade jag på filmen… herregud. Hur står er granne ut egentligen? Hade jag ägt den så skulle jag slängt den på tippen omedelbart…
 
  • Gilla
kattlucka och 8 till
  • Laddar…
Har du ingen annan granne som också stör sig? Lite kommunikation kommer man långt med. Funkar inte det, ja då kanske man kan börja fundera på vidare åtgärder.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Rimligen påtalar du detta någon gång till, sista gången med eftertryck. Därefter hade antagligen klipparen gått sönder i elektroniken…
 
  • Gilla
  • Haha
CCPusher och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det sitter väl en stor röd stoppknapp på dem? ;)
Ja det gör det, men vill ju inte gärna bli skyldig till egenmäktigt förfarande :)
 
P Pvesterlund skrev:
Vart är vi idag, 2021. Vad hände med att kunna göra något så simpelt som att prata med varandra? Grannar sinsemellan. Har du ingen annan granne som också stör sig? Lite kommunikation kommer man långt med. Funkar inte det, ja då kanske man kan börja fundera på vidare åtgärder.

Istället sitter vi på ett forum och frågar frågor som man enkelt kan få svar på om man bara orkar ses i verkligheten.
Jag har ju talat med dom face to face! Hjälpt till att laga den och idiot som jag var så ANTOG jag att de skulle kolla sin gräsmatta så att den inte körde på något igen. Jag påtalade att de var tvugna att se över gräsmattan så gräsklipparen kunde gå fritt, tom höjde klipparhöjden. Såklart jag ska prata med dom igen men känner att jag inte riktigt vet hur jag ska gå tillväga eftersom de antingen inte förstår problemet eller också är det språkbarriärer som ställer till det.

Men tack för din input.
 
  • Gilla
redep och 9 till
  • Laddar…
Nissens
C Carcoza skrev:
Ja det gör det, men vill ju inte gärna bli skyldig till egenmäktigt förfarande :)
Jo, men det är nog ingen fara med det. Du kan ju förklara för grannen att du stängde av den för den låter förskräckligt. Att stoppa den är ju inte att göra någon åverkan menar jag.
 
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
GreenYoda GreenYoda skrev:
Låter som du har agerat mycket föredömligt. Jag tycker att du ska knacka på igen och säga
"Hej hörni, vad är det som har hänt nu? Klipparen låter ju lika illa igen? Vet ni om den har kört på något, har ni kollat tomten? Vet ni, ni måste lösa det....det går verkligen inte att den låter så mycket. Antingen får ni se till att den blir reparerad eller så får ni stänga av den, det här ljudet är faktiskt outhärdligt".

Ge dom en ny chans att åtgärda detta, men var tydlig med att det inte går för sig att ha situationen som nu. Det låter ju ändå på din beskrivning som att de bryr sig, eftersom de försökt reklamera. Nu har du dessutom hjälpt dom en gång och då kan man tycka att de borde känna en viss tacksamhetsskuld till dig, även om lösningen inte höll.
Tack snälla för din input. Ja lite så känner jag också. Tycker bara det är så jobbigt att behöva tjata om något som jag anser är en självklarhet.
 
  • Gilla
Ebbajk
  • Laddar…
C Carcoza skrev:
Jag har ju talat med dom face to face! Hjälpt till att laga den och idiot som jag var så ANTOG jag att de skulle kolla sin gräsmatta så att den inte körde på något igen. Jag påtalade att de var tvugna att se över gräsmattan så gräsklipparen kunde gå fritt, tom höjde klipparhöjden. Såklart jag ska prata med dom igen men känner att jag inte riktigt vet hur jag ska gå tillväga eftersom de antingen inte förstår problemet eller också är det språkbarriärer som ställer till det.

Men tack för din input.
Det kanske inte är något som den kör på. Kan ju vara bra att veta vad de tycker det var lite det jag var ute efter. Gillar de ljudnivån? Vill de att sina saker ska gå sönder? Klart det kan bli svårt med språket. Det visar väl sig.
Hoppas det löser sig
 
  • Gilla
Uttberg
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jo, men det är nog ingen fara med det. Du kan ju förklara för grannen att du stängde av den för den låter förskräckligt. Att stoppa den är ju inte att göra någon åverkan menar jag.
Bra ide, kan ju vinkla det som att den verkat ha gått sönder igen. Tycker det här är skitjobbigt just pga språket, svårt att få fram poängen på ett rättframt sätt.

Tack för input.
 
  • Gilla
redep och 5 till
  • Laddar…
P Pvesterlund skrev:
Det kanske inte är något som den kör på. Kan ju vara bra att veta vad de tycker det var lite det jag var ute efter. Gillar de ljudnivån? Vill de att sina saker ska gå sönder? Klart det kan bli svårt med språket. Det visar väl sig.
Hoppas det löser sig
Såklart den kört på något annars hade inte axeln i klipparmotorn blivit skev.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.