MultiMan
hsd hsd skrev:
Kollade andra webbplatser och de gick bra
Hur trafik routas mellan dig och andra är oerhört komplext och att det kan gå segt till Byggahus men snabbt till någon annan vid ett visst givet tillfälle, behöver inte alls innebära att Byggahus ISP har problem, utan det kan lika gärna vara hos dig, eller någonstans däremellan. Har man t ex Telia med stort eget nät och frihet att routa var de vill nästan, så går det fortare till fler, väljer man budgetleverantör som måste hyra linor överallt så kan segheten komma sporadiskt och närsomhelst.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi försöker lagga buggen.
En fördröjning löser inte problemet ;)
Ett litet stavfel kan enkelt ändra betydelsen.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tack för buggrapporten @Nötegårdsgubben.
Buggen är nu rättad och den korrekta urlen ska vara [länk]
För kännedom så har jag stött på samma sak ett par gånger tidigare, trots att det inte är speciellt ofta jag trycker på dessa länkar. Är det en automatisk process så kanske den inte lägger in hela länken om den är för lång (som det blev nu)?
 
T Trunk skrev:
För kännedom så har jag stött på samma sak ett par gånger tidigare, trots att det inte är speciellt ofta jag trycker på dessa länkar. Är det en automatisk process så kanske den inte lägger in hela länken om den är för lång (som det blev nu)?
Det är en manuell hantering där det lätt kan bli fel av olika anledningar. Vi trodde vi hade fixat detta tidigare men nu hittade du ytterligare en bugg när länkarna är väldigt långa.
 
Nu idag fick jag två dubbelnotiser, när jag tänker efter så har jag fått det någon gång ibland under någon månads tid.
Det är inte vid alla notiser, funderar på om det är de trådar där man först börjat bevaka för att sedan svara i tråden.
Skärmavbild av iPhone-notiscenter som visar dubbla notiser från BYGGAHUS app om svar i diskussionstråden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump från iPhone visar dubbla notiser om forumtrådar från BYGGAHUS appen på låsskärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


iPhone Xs, iOS 14.7.1, app.ver. 3.6
 
  • Gilla
  • Wow
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Men, vad hände med sajten idag kl 13?
Sitter och läser de senaste inläggen (på laptop) och har tagit upp flera flikar så som jag vanligen gör, en ny flik för nästa intressanta tråd. Läst färdigt ett ämne och klickar ner den fliken och hamnar då automatiskt på tidigare flik och sidan ser annorlunda ut. Kan inte sätta fingret på vad, men tycker inte det blev bättre :oops: för det är väl inte inbillning?
 
Maria T Maria T skrev:
Men, vad hände med sajten idag kl 13?
Sitter och läser de senaste inläggen (på laptop) och har tagit upp flera flikar så som jag vanligen gör, en ny flik för nästa intressanta tråd. Läst färdigt ett ämne och klickar ner den fliken och hamnar då automatiskt på tidigare flik och sidan ser annorlunda ut. Kan inte sätta fingret på vad, men tycker inte det blev bättre :oops: för det är väl inte inbillning?
Sidan är responsiv och ser lite olika ut beroende på webbläsarens sidbredd. Utseendet av inläggen och placeringen av navigeringen är de ändringar som märks mest. I bredare enheter ligger användarnamnet och annan metadata till vänster om inlägget medan i smalare enheter ligger det ovanför.

Kan det vara så att du har råkat ändrat på webbläsarfönstrets bredd i din laptop?
 
Maria T
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Sidan är responsiv och ser lite olika ut beroende på webbläsarens sidbredd. Utseendet av inläggen och placeringen av navigeringen är de ändringar som märks mest. I bredare enheter ligger användarnamnet och annan metadata till vänster om inlägget medan i smalare enheter ligger det ovanför.

Kan det vara så att du har råkat ändrat på webbläsarfönstrets bredd i din laptop?
Jag säger inte emot, och om ingen annan skriver och påpekar detta så är det givetvis vad som har hänt.
Kan bara inte förstå hur det kan hända att jag klickar ned en flik, och nästa fliksida har en annan layout - har dock hävdat tidigare att min laptop gör sina egna ändringar när den känner för det men min inom-IT-arbetande-sen-urminnestider make hävdar att så inte kan vara fallet. I rest my case. :)
 
Ladda upp två skärmdumpar så att vi ser vad du ser så är det lättare att förstå och hjälpa till.
 
Maria T
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ladda upp två skärmdumpar så att vi ser vad du ser så är det lättare att förstå och hjälpa till.
Ska försöka - det ser helt enkelt olika ut på mina två laptops, så lutar väl åt att jag "kommit åt" nåt som jag inte vet.... inte första gången det hänt om jag säger så :oops:
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
125/150 % zoom i laptopläge på den ena? En rätt vanlig grej som ofta finns. Du hittar det under bildskärmsinställningar.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Är det bara jag som saknar en knapp på genomstrykning av text??

Alternativt en automatisk funktion när man väljer att redigera sitt inlägg så får text som raderas ett streck genom sig (genomstykning) och en markering på text som tillkommit.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Oj vad mycket meningslöst vi skulle få se då! Jag redigerar (allt för ofta) stavfel/slarvfel, helt ointressant för andra att se.

Varför vore det en bra funktion?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.