D Dixies skrev:
[bild] Gett mina rhododendron kärlek genom att snoppa av dom. Det är ett drygt jobb men betalar sig varje år.
Berätta gärna mer om det. Vi har en stor fin rhododendron som säkert skulle må bra av lite kärlek.
 
Är väl som exempelvis med syrén, klipper man bort fröstänglarna så blir det mer blommor nästa år.

Själva har jag grävt upp en liten almstubbe och sedan har vi påbörjat hönsgården.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Berätta gärna mer om det. Vi har en stor fin rhododendron som säkert skulle må bra av lite kärlek.
Du bryter av den vissna blomman , där finns typ en perforering men se till så det sker ovanför de nya skotten. För att undvika det bryts på fel ställe kan man använda en brytbladskniv som hjälp och dra ett litet snitt. Där det redan skjutit skott är det oftast lätt att göra på frihand men det är alltid bra med lite mothåll . Lycka till. Blomstrande buske med rosa blommor och grönt lövverk i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blommande buskage med rosa och röda rhododendron på en solig dag, perfekt för beskärning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Årets blomning.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
cpalm och 9 till
  • Laddar…
Får man lov att kalla detta jordmån?
Grävmaskinerad jordmån i skottkärra, mycket sten och grus, bredvid grävt hål och bar fot på gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Inget speciellt, men idag fick vi regn, första sen före midsommar... Gräsmattan ser ut såhär framför huset

TqKTxWC.jpg
 
  • Ledsen
  • Wow
cpalm och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Får man lov att kalla detta jordmån?
[bild]
Snygga stenar! Tvätta dem och sälj för 269 kronor påsen på närmaste trädgårdsaffär :)
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Nedhuggna äppelträdsstubbar i en trädgård med nedfallna äpplen runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjat ett evighetsarbete. Har fällt sista äppelträdet och ska nu få bort stubben. :sleep::sleep:
 
OestlundJ OestlundJ skrev:
[bild] Påbörjat ett evighetsarbete. Har fällt sista äppelträdet och ska nu få bort stubben. :sleep::sleep:
Såga av rötterna, gräv och spetta runt och under stubben, så den ligger löst och sätt sen en bogserlina runt stubben. Sen är det bara att dra bort den med bilen.
 
S
Keiller Keiller skrev:
Såga av rötterna, gräv och spetta runt och under stubben, så den ligger löst och sätt sen en bogserlina runt stubben. Sen är det bara att dra bort den med bilen.

:crysmile::seenoevil:
 
  • Wow
  • Haha
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Såga av rötterna, gräv och spetta runt och under stubben, så den ligger löst och sätt sen en bogserlina runt stubben. Sen är det bara att dra bort den med bilen.
Som sagt, ett evighetsjobb :p
 
Ett tipps till nästa gång. Såga trädet på typ 2meters höjd. Kanske lite farligt med så grovt träd men mycket lättare att välta loss det när det finns lite hävstång.
Å gräv ett större hål på en gång. Blir mycket lättare att gräva lite längre ut då det inte är tjocka rötter hela tiden och man får bättre plats att ta av rötterna.
 
  • Gilla
Pehu1004 och 3 till
  • Laddar…
K kioskdavid skrev:
Ett tipps till nästa gång. Såga trädet på typ 2meters höjd. Kanske lite farligt med så grovt träd men mycket lättare att välta loss det när det finns lite hävstång.
Å gräv ett större hål på en gång. Blir mycket lättare att gräva lite längre ut då det inte är tjocka rötter hela tiden och man får bättre plats att ta av rötterna.
Tack för tipset :D
 
Kojprojektet har legat i träda men så fick jag ett litet ryck.

Förstärka upp mellanrummen

Byggprocess av trädhus med träreglar monterade runt ett stort träd mellan gröna löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


golv i halva åtminstone

Trägolv utomhus med starka träskruvar för förstärkning, delvis skuggat av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggt trägolv i ett kojprojekt, konstruerat runt träd, med synliga förstärkningsbrädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Kojprojektet har legat i träda men så fick jag ett litet ryck.

Förstärka upp mellanrummen

[bild]

golv i halva åtminstone

[bild]
[bild]
Träd-a :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Fox Lane och 2 till
  • Laddar…
Äntligen tog jag mig lite tid att fixa grillplatser lite. Nu ska jag bara fundera ut något snyggt för galler, stekhäll och kaffekannan. Renoverad grillplats med grillgaller omringat av stenar i solnedgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nybyggd grillplats med stenar runt, grillgaller och bänk, under visande berg och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.