K knipo skrev:
Tippen!
Den lokala soptippen strax utanför byn.
Där kunde man fynda det mesta!
O det var även där man hittade P-tidningarna.
Ibland hittade man en stor samling. Då rotade man fram man en gammal resväska eller annat o samlade ihop alla porrisarna, cyklade iväg o gömde dem. Sedan bytte man dem mot annat från de äldre grabbarna i byn, tex fiskedrag, godis eller ibland pengar.
Så det var du som placerade ut all skogsporr? Det fanns alltid någon gömma, men ingen visste varifrån de kom.
 
  • Haha
  • Gilla
rogerkp och 5 till
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Så det var du som placerade ut all skogsporr? Det fanns alltid någon gömma, men ingen visste varifrån de kom.
Haha nu fick du mig tänka på spriten man gömde i skogen. Ibland glömde man var man gömt den och fick leta bra länge, extra jobbigt om man lovat en snygg tjej sprit på kvällen :)

Mins också att vi gjorde egen Baileys på O'boy och läkarsprit (hade en polare vars far var professor på Universitetet och polaren extrajobbade där och kunde sno). Mjölken i den blandningen var inte så fräsch efter en vecka i skogen :)
 
Redigerat:
  • Haha
  • Wow
nino och 3 till
  • Laddar…
A
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Volvo Amazon med galonklädsel.....................
Haha, ja fyfan när man hade varit och badat, för att sen slå ner arslet mot galonet. Kortbyxor också, det var som att lägga låren i en stekpanna. Ratten gick ju fö inte heller att hålla i:crysmile:
 
  • Gilla
slurppe99
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Så det var du som placerade ut all skogsporr? Det fanns alltid någon gömma, men ingen visste varifrån de kom.
Så det var DU som snodde alla P-blaskor vi gömde?!?:p
 
  • Gilla
  • Älska
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Farsan berättade att han och hans storebror byggde ett armborst av en bladfjäder från en folkabuss och man lade skedar på spåret som plattades till och användes som ammunition. Lät som det var farligt vara barn på 1950 talet :)
Lägga saker på järnvägsrälsen gjorde man ju ibland.
Stenar dunkade ordentligt!
Mynt blev platta.
Patroner lade vi många gånger, men hittade aldrig dem av någon anledning.
Nu i efterhand förstår man ju att det inte var så lämpligt att leka på o kring järnvägsspåret.
Men man får väl försvara sig med att X2000 inte fanns. Det var mest de oranga (o sedemera de blå) RC4 loken om jag inte minns fel.
O även de är något man nästan glömt bort att de funnits.....

Röd och vit RC4-lok framför ett tåg på järnvägsspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Tåg åkte jag en hel del när jag var liten.
Jag minns de gamla loken, kameltåg tror jag att jag kallade det för det såg ut som att det hade en puckel.
Gammalt orange och vitt lokomotiv, refererat till som 'kameltåg', på järnvägsspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


O de gamla vagnarna.
Gammaldags rödmålat tåg på station med öppen dörr och personer utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Välstoppade säten, det skakade, slamrade o gungade när man åkte.
När tåget lämnade stationen kunde man stå o åka med en bit med öppen dörr, precis som konduktören gjorde i sista vagnen när han blåste i sin visselpipa, kollade att allt var ok o viftade med armen till lokföraren.
När han hojtade eller farten blev för hög drog man igen dörren ordentligt. Drog man inte igen den ordentligt o farten var för hög kunde man inte öppna den igen, så då fick konduktören stänga den eller vänta tills nästa station.
Mellan vagnarna kunde man se ut lite överallt o det blåste in mellan gummibälgarna.
Toaletterna var ett rakt rör rakt ut på spåret. Det fanns en skylt där det stod att man ej fick använda toaletterna då tåget stod vid perrongen.:crysmile:
 
  • Gammal rödbrun personvagn från SJ med välstoppade säten och öppningsbara dörrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HSP och 1 till
  • Laddar…
Jag brukade lägga kastsmällare på rad på spårvagnsspåret så lät det som en kpist när tolvan körde över :)
 
harry73
Silly Bear Silly Bear skrev:
En tid utan skjutningar varje dag?
Va, har ni så många skjutningen i Västerbotten?
 
K knipo skrev:
Tippen!
Den lokala soptippen strax utanför byn.
Där kunde man fynda det mesta!
O det var även där man hittade P-tidningarna.
Ibland hittade man en stor samling. Då rotade man fram man en gammal resväska eller annat o samlade ihop alla porrisarna, cyklade iväg o gömde dem. Sedan bytte man dem mot annat från de äldre grabbarna i byn, tex fiskedrag, godis eller ibland pengar.
Ska man fortsätta på naket så kalendrar med pinuppor.
Finns väl inga företag som vågar trycka upp och sälja eller skicka till kunder idag.
 
harry73 harry73 skrev:
Va, har ni så många skjutningen i Västerbotten?

Var skrev jag att det var i västerbotten?
 
harry73 harry73 skrev:
Va, har ni så många skjutningen i Västerbotten?
Här i Stockholm sker det mest i Södertälje så drabbar ju inte mig i city. Men illa ändå. Konstigt inte svensken vill avsätta de styrande
 
  • Gilla
udihow och 2 till
  • Laddar…
cfwiklund cfwiklund skrev:
Glassen Skate, som en nogger fast med ljus choklad och smörkola fyllning.
Mycket god men fanns av någon märklig anledning bara i ett år.
Jag vet inte när det var men kanske 15år sen kom en nogger lakrits. På nått sätt blev det galet, nån skämta halvt öppet om att den hette Nigger och flera tyckte det var skandal fast namnet var Nogger Lakrits och inte Nigger.
Försvann väll snabbt pga det.
 
harry73
Jag gillade att man kunde öppna tågdörrarna innan tåget hade stannat
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Tycker man läser om överallt annars än södertälje nu när det gäller storblaskorna.
Flemmingsberg, huddinge, osv.
Mord var väl i helenelund förra året?

De jävliga är att många ggr när det snackas om no go så har man varit där dagarna efter artiklarna och det är sömnigare än i barrskogen.

Kommer ihåg att blaskan skrev om ett absolut livsfarligt område i malmö, kom någon "obehörig" in på gatan så blev de hotade direkt.
Jag var i området varje dag i 2 veckor så jag tog en sväng till gatan varje dag och där var inte en kotte :O

Dock så var jag halvnervös när jag var ensam svensk i kista galleria för något år sen, alla stirrade halvsurt på mig. Lägg till skåning med så blir det riktigt illa :D
Kanske du ska tagga ner lite om du är rädd i Kista galleria, problemet ligger nog mer i dig själv ;)
 
  • Haha
Rkarlsson
  • Laddar…
Nån som minns att man kunde köpa varma jordnötter i kiosken på Stockholms central i mitten av sextiotalet?
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.