Var på lokala XL-bygg idag och köpte två reglar 45x70 (5.4m). Hittade en rak och den andra hade en böj sista metern men tänkte det är OK (ville inte stöka till mera i bunten). Det facila priset för dessa båda reglar blev 408 kr, dvs nästan 40 kr/m!

Tänkte därför roa mig med att hitta ett ännu värre exempel. Mitt bidrag blir en OSB-skiva från Beijer och utmaningen till forumet blir att överträffa med något ännu värre.
Skärmdump av en OSB-skiva på en byggvaruhussida med priser och dimensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
ByggPajken och 7 till
  • Laddar…
Kan inte bräcka det.. Jag höll på att sätta frukosten i halsen bara jag såg priser på 350kr per osb skiva.
 
  • Gilla
zhivago71
  • Laddar…
Jag köpte ett gäng OSB i våras när det va risk för leveransproblem. Köpte dock några för många så nu har jag 10st i garaget som ligger i vägen, kanske borde sälja dom? :surprised:
 
  • Gilla
  • Haha
Gukken och 12 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Jag köpte ett gäng OSB i våras när det va risk för leveransproblem. Köpte dock några för många så nu har jag 10st i garaget som ligger i vägen, kanske borde sälja dom? :surprised:
Vänta ett tag till innan du lägger ut på blocket så betalar du av ditt utbygge ;). Följer din tråd och är impad av tempot, hatten av!

Måste vara bättre avkastning på OSB än teckningsoptioner i Moderna. Jag köpte för många råspontluckor till taket så det får bli min pensionsförsäkring.

Behöver inte vara OSB, söker de värsta exemplen på prisökningar.
 
  • Haha
  • Gilla
U i CAR och 8 till
  • Laddar…
Skärmdump av webbsida som visar information och pris för klyvsida med möjlighet att välja längd och butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
  • Gilla
Thomas Buskhagen och 1 till
  • Laddar…
H
Var på en norsk bygghandel i veckan och köpte lite saker då såg jag priset på trall
 
  • Trall av märket SCA Wood visas med priset 54,50 NOK per löpmeter på en norsk återförsäljares hemsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Arg
  • Gilla
Thomas Buskhagen och 4 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Var på en norsk bygghandel i veckan och köpte lite saker då såg jag priset på trall
Det blir 454 kr/m2, lite som ett helt ok parkettgolv..
 
  • Wow
  • Haha
Thomas Buskhagen och 3 till
  • Laddar…
H
Kallson Kallson skrev:
Det blir 454 kr/m2, lite som ett helt ok parkettgolv..

Gav 21 kr m för trall i samm butik i februari.
 
  • Gilla
em72 och 1 till
  • Laddar…
T
Inte kul att se de där priserna på OSB skivor :worried:. Jag ska ju precis köpa OSB till mitt Attefallshus :thumbdown:
 
  • Ledsen
U i CAR
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Inte kul att se de där priserna på OSB skivor :worried:. Jag ska ju precis köpa OSB till mitt Attefallshus :thumbdown:
Du får välja råspont, då har du anledning att skaffa spikpicka.
 
  • Gilla
  • Haha
Brevduva och 4 till
  • Laddar…
T
F fribygg skrev:
Du får välja råspont, då har du anledning att skaffa spikpicka.
Råspont är ju nästan lika dyrt :(
Råspontlucka av gran på byggvaruhusets webbsida, pris och artikelnummer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Picka har jag redan :cool:
En Paslode spikpistol på en blå presenning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Börjar bli dags att sälja av de överblivna formplywood skivorna man har övers.
 
  • Stapel med formplywood skivor täckta med grön presenning på en träplattform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stapel med överblivna formplywood skivor i olika storlekar på ett byggområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Broens och 15 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Börjar bli dags att sälja av de överblivna formplywood skivorna man har övers.
Ujuj.
Du må då i alla fall se över hemlarmet! :surprised:
 
  • Gilla
  • Haha
Broens och 7 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Råspont är ju nästan lika dyrt :(
[bild]

Picka har jag redan :cool:
[bild]
I Lkpg kostar fortfarande 17mm råspånt under 120kr/m2, luckor ser jag inte som nödvändiga om man inte ska betala lön till snickaren och har tid och riktig picka.
 
  • Gilla
Thomas Buskhagen
  • Laddar…
Skenande priser är bra att hålla koll på (y) Men för en som mig som aldrig i mitt liv hittills köpt en OSB tex, så skulle det vara intressant om även priset som varan brukar/brukade kosta finns med. Helst exakta siffror, men en ungefärlig uppskattning räcker också :) Ser att någon fått med ett ”före” pris, men efterfrågar alltså flera.
 
  • Gilla
U i CAR och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.