nino nino skrev:
Bästa telefonen jag har haft var en Nokia som man delade på längden för att få ut ett tangentbord, minns inte namnet... den ligger vid stora skuggan efter sonicesphere
Nokia Communicator?
 
Apropå telefoner, finns det någon nu levande själ som har en telefonbänk?

Är man under 30 vet man kanske inte vad en telefonbänk är men förr i tiden frågade man aldrig "Var är du?" när man ringde någon, för man visste redan var de var.
Gammaldags telefonbänk i trä med en röd telefon och en svart stoppad sits mot en bakgrund av ett mönstrat mattgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Folk man ringde till satt i hallen på en särskild möbel där telefonen stod och där telefonkatalogen låg i en låda.

Telefonkatalogen var för övrigt en massa olika böcker där alla hushåll som hade en telefon var uppskrivna med namn, adress och titel/yrke.
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 18 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Lite oväntant ändå, men samtidigt är det väl en viss skillnad för en 8-åring att bo i centrala Stockholm mot för att bo i lite mindre städer där de kanske kan röra sig mer fritt?
Vi har så för vår 2åring också, med ett Otterboxskal, men den används bara för ”nödsituationer” :)

För mig blev det en HTC Diamond som första smartphone :p
Han kommer säkert börja tjata snart :) men än så länge är det inget han visat intresse för, de får ju ändå inte ha mobilen i skolan
 
Maria T
Apropå Saker som vi glömt bort att de funnits och helst inte vill bli påminda om - ta-daaah! Axelvaddar.
Som tydligen är på återgång så smått :sick:



Tre kvinnor i typiska 80-talskläder med axelvaddar, randiga toppar och färgade byxor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två män i 80-talskläder med axelvaddar, den ena med uppvikt kavajärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min bästis på 80-talet kunde inte få nog av axelvaddar utan sydde in ett extra par i alla kavajer, tänk MC Hammer i videon till "U can't touch this" (f ö en låt jag fortfarande blir glad av).
Person i glittrig kavaj med stora axelvaddar sjunger i mikrofon på scen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och vad var grejen med uppvikta ärmar som visade fodret? Jag hade det, min pojkvän hade det (som Don Johnson) - alla hade det.
 
  • Gilla
  • Haha
ichigo och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Keiller Keiller skrev:
Apropå telefoner, finns det någon nu levande själ som har en telefonbänk?

Är man under 30 vet man kanske inte vad en telefonbänk är men förr i tiden frågade man aldrig "Var är du?" när man ringde någon, för man visste redan var de var.
[bild]
.
Telefonbänk får mig att minnas mormor.
Vi hade en telefonhylla!! Den var (i lägenheten) i hallen strax utanför badrummet, och telefonstolen som jag spenderade många timmar i som tonåring, var en mycket skön korgstol.
Det är sant att min pappa halkade och med huvudet slog ned sagda hylla efter ett bad... men den återinstallerades och fanns kvar tills mina päron flyttade.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Apropå Saker som vi glömt bort att de funnits och helst inte vill bli påminda om - ta-daaah! Axelvaddar.
Som tydligen är på återgång så smått :sick:



[bild] [bild]

Min bästis på 80-talet kunde inte få nog av axelvaddar utan sydde in ett extra par i alla kavajer, tänk MC Hammer i videon till "U can't touch this" (f ö en låt jag fortfarande blir glad av).
[bild]

Och vad var grejen med uppvikta ärmar som visade fodret? Jag hade det, min pojkvän hade det (som Don Johnson) - alla hade det.
Ja, musiken var definitivt bättre än modet på 80-talet. Efter axelvaddarna kom nåt ännu värre: Midjekorta kavajer och byxor nerstoppade i vita tubsockor :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
ichigo och 3 till
  • Laddar…
Nej comminicator var det inte... n95 kanske

N9 hade jag också en av världens bästa telefoner utan ios och Android
 
P
nino nino skrev:
Bästa telefonen jag har haft var en Nokia som man delade på längden för att få ut ett tangentbord, minns inte namnet... den ligger vid stora skuggan efter sonicesphere
Nokia N900. Den körde Linux utan Android ovanpå. Mycket bättre system än dagens konstiga mobil-OS som försöker gömma allt vad operativsystem heter från användaren.
Apputbudet var dock för torftigt för att den skulle överleva.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
Och vad var grejen med uppvikta ärmar som visade fodret? Jag hade det, min pojkvän hade det (som Don Johnson) - alla hade det.
I Florida är det för varmt för att ha nedkavlade ärmar. :)
 
  • Haha
dicliff
  • Laddar…
P pmd skrev:
Nokia N900. Den körde Linux utan Android ovanpå. Mycket bättre system än dagens konstiga mobil-OS som försöker gömma allt vad operativsystem heter från användaren.
Apputbudet var dock för torftigt för att den skulle överleva.
Exakt den var det, kanske var den N jag skrev tidigare som hade tangentbordet
 
N97 var det nog
Fällde upp det, och det hade regnat sen 11, och telefonen smet ur näven och landade i gytjan... flera lyste åt mig men det sket sig
 
Eurotechno

 
  • Gilla
  • Älska
Daniel 32 och 3 till
  • Laddar…
Platåträskor hade ju alla i slutet av 70 talet, snacka om att man stukade fötterna lätt. Roligast var nog att trycka ned dom i asfalten så det rykte när man körde moppe.:cool:

Svarta platåträskor från 70-talet på betonggolv, buren med mörkblå strumpor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PercyP och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Eurotechno

[media]
Knappast glömt! :heart:

Två stycken Spotifylistor med totalt 300 låtar, många dubbletter så klart men...
Bästa mainstreameuroblippblopplåten ever skulle ja hävda är Rythm is a Dancer från Snap.
Men nog f_n suger det i öltarmen när man hör nåt från KLF, CultureBeat, Sash, DrAlban, IceMC, Maxx, MrPresident, U96 osv..

"I wanna be a Kennedy!" :cool:
 
  • Gilla
Per_Eriksson och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Knappast glömt! :heart:

Två stycken Spotifylistor med totalt 300 låtar, många dubbletter så klart men...
Bästa mainstreameuroblippblopplåten ever skulle ja hävda är Rythm is a Dancer från Snap.
Men nog f_n suger det i öltarmen när man hör nåt från KLF, CultureBeat, Sash, DrAlban, IceMC, Maxx, MrPresident, U96 osv..

"I wanna be a Kennedy!" :cool:
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.