Z
En sovande katt kurad i en säng bland vita kuddar och täcken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovmorgon på en söndag? Det är sen gammalt :D
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 11 till
  • Laddar…
Nån har lagt nåt i min stora vattenskål och den går att gå på.
Katt utforskar en uppblåsbar pool fylld med vatten i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det går att dricka vatten från den också.
Katt utforskar en uppblåsbar pool fylld med vatten i en grön trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åh nej, åh nej vad blött :crysmile:
Katt som undersöker en uppblåsbar pool med vatten i en solig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Myrstacken och 17 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Nån har lagt nåt i min stora vattenskål och den går att gå på.
[bild]
Det går att dricka vatten från den också.
[bild]
Åh nej, åh nej vad blött :crysmile:
[bild]
Oj oj:rofl:
Höll poolen, tänker klorna borde åka fram i brådskan att ta sig ur?
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Oj oj:rofl:
Höll poolen, tänker klorna borde åka fram i brådskan att ta sig ur?
Tveksamt , har en del laglappar sen innan så det kan nog bli ett par till
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Nån har lagt nåt i min stora vattenskål och den går att gå på.
[bild]
Det går att dricka vatten från den också.
[bild]
Åh nej, åh nej vad blött :crysmile:
[bild]
Kattonger av diverse varianter har jag sett. Men denna vattenskål inger hittills oslagbar och rättmätig respekt. Har du en inomhus också?
 
  • Gilla
yonna och 5 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Kattonger av diverse varianter har jag sett. Men denna vattenskål inger hittills oslagbar och rättmätig respekt. Har du en inomhus också?
Ser mig omkring och undrar var jag ska ställa den :rofl: Nä, nån skillnad på inne och ute bestämmer jag att det får vara :D
 
  • Haha
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
J
J Jonobe skrev:
Fast nu slog det helt bakut. Vi lämnade honom ensam för att sova lite, då kröp han in under en bokhylla och vägrar komma fram - morrar då man försöker locka ut honom :cry: Yoda är dock sitt vanliga glada jag igen :crysmile:

Tänker att vi låter Zorro vara under bokhyllan till imorgon i alla fall... han kommer väl fram om han blir för hungrig.

Edit:
Eller vad tycker ni? Yoda var hur glad som helst direkt när han kom hem. Inte van vid denna situation, blev förvånad då han var så trygg i början.
Kan rapportera att han kom fram efter ett par timmar. Var nog slut efter hemresa, läskig katt och alla nya intryck. Nu är han väldigt social. Är instängd i ett eget rum, men tänkte nog öppna dörren på glänt med kompostgaller framför imorgon.

Zorro ser ut som en liten farbror :crysmile: Benjamin button-katt.

Katt med unikt utseende inbäddad i en mörk filt, ser trött och tillbakadragen ut men ändå social.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart och grå kattunge med stora ögon vilar i någons knä, ser trött och belåten ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
GreenYoda och 15 till
  • Laddar…
Mikael_L
J Jonobe skrev:
Kan rapportera att han kom fram efter ett par timmar.
Först nu jag läste ditt förra inlägg och nu detta.
Men jag tänkte hålla med om att låta han trycka under bokhyllan så länge som han vill.
Det är nog ett vanligt beteende när det blir ovant och stressande. Och det lugnar sig när inget farligt händer, stressen sjunker undan och katten känner alltmer kontroll över situationen.

Ni har dock fortfarande kvar pärsen med att katterna ska lära sig samsas. Ja det kan förstås gå hur bra och lätt som helst, eller så inte. Det kan man nog aldrig veta.
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Karlia
J Jonobe skrev:
Kan rapportera att han kom fram efter ett par timmar. Var nog slut efter hemresa, läskig katt och alla nya intryck. Nu är han väldigt social. Är instängd i ett eget rum, men tänkte nog öppna dörren på glänt med kompostgaller framför imorgon.

Zorro ser ut som en liten farbror :crysmile: Benjamin button-katt.

[bild] [bild]
Så söt!
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
J
Mikael_L Mikael_L skrev:
Först nu jag läste ditt förra inlägg och nu detta.
Men jag tänkte hålla med om att låta han trycka under bokhyllan så länge som han vill.
Det är nog ett vanligt beteende när det blir ovant och stressande. Och det lugnar sig när inget farligt händer, stressen sjunker undan och katten känner alltmer kontroll över situationen.

Ni har dock fortfarande kvar pärsen med att katterna ska lära sig samsas. Ja det kan förstås gå hur bra och lätt som helst, eller så inte. Det kan man nog aldrig veta.
Ja, luktinskolning än så länge. Men idag verkar de mer nyfikna då man öppnar dörren, inte hört en enda katt fräsa men de har ju inte heller haft direktkontakt. Håller tummarna.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Katthägnet:
Vi har satt rådjursnät upp till 2,20 m, nätet vi köpte var 2 meter så mot marken har vi satt kompostgaller som vi stuckit ner en bit i jorden. Grönt rådjursnät upp till 2,20 m högt fäst vid kompostgaller och häck med påbörjad klippning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har en lång sida av trädgården med häck och odlingslådor. Vi fäste läkt i lådorna och satte nätet på. Detta för att det ska bli svajigt. Katten kan klättra i nätet men det svajiga gör att det inte är så kul. Överst satte vi en konsol och fäste nät i den, lite som på ett fängelse. Trädgårdsnät uppfäst med konsol vid trästolpe för att skapa ett svajigt hinder och skydda mot rådjur och hålla katten inne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På de andra sidorna hade vi redan plank som vi kompletterade med nät. Trädgårdssida säkrad med rådjursnät monterat på staket och kompostgaller, med en konsol högst upp och delvis klippt häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsstaket kompletterat med svajigt rådjursnät upp till 2,20 m för att skydda katten, intill en häck och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker inte att det ger en så instängd känsla med nätet. Trädgårdshörn med skyddsnät för katt, staket, växtlighet och utemöbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har också ett träd nära planket och där har jag satt en trekant med nät som gör att det inte går att klättra på stammarna. Ett träd med gröna blad och svajigt säkerhetsnät installerat runt för att förhindra katter från att klättra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nätet i häcken gör dock att häcken får klippas med sekatör. Men vad gör man inte för Katten. Som ni ser har häck klippning påbörjats...
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Microkatten
J Jonobe skrev:
Ja, luktinskolning än så länge. Men idag verkar de mer nyfikna då man öppnar dörren, inte hört en enda katt fräsa men de har ju inte heller haft direktkontakt. Håller tummarna.
Det går säkert bra, låt det ta den tid som behövs så kommer de till slut att åtminstone tolerera varandra.

När vår ena katt låg inlagd hos veterinären en hel dag så fräste vår andra katt åt henne när hon kom hem, trots att de är bästa vänner. Främmande lukter - speciellt veterinärens - är inte att leka med, katter går ju främst på det. Kanske om ni gosar med nykomlingen mycket så sprids er goa doft och snabbar på processen?
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
J
Microkatten Microkatten skrev:
Det går säkert bra, låt det ta den tid som behövs så kommer de till slut att åtminstone tolerera varandra.

När vår ena katt låg inlagd hos veterinären en hel dag så fräste vår andra katt åt henne när hon kom hem, trots att de är bästa vänner. Främmande lukter - speciellt veterinärens - är inte att leka med, katter går ju främst på det. Kanske om ni gosar med nykomlingen mycket så sprids er goa doft och snabbar på processen?
Större delen av dygnet inne hos nykomlingen nu. Men får variera lite då den äldre börjar ropa utanför dörren, kramar man honom direkt men minstingens färska lukt på sig så brukar han beklaga sig högljutt :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
yonna och 3 till
  • Laddar…
J
Jiji Jiji skrev:
Katthägnet:
Vi har satt rådjursnät upp till 2,20 m, nätet vi köpte var 2 meter så mot marken har vi satt kompostgaller som vi stuckit ner en bit i jorden.[bild]
Vi har en lång sida av trädgården med häck och odlingslådor. Vi fäste läkt i lådorna och satte nätet på. Detta för att det ska bli svajigt. Katten kan klättra i nätet men det svajiga gör att det inte är så kul. Överst satte vi en konsol och fäste nät i den, lite som på ett fängelse. [bild]

På de andra sidorna hade vi redan plank som vi kompletterade med nät. [bild][bild]
Jag tycker inte att det ger en så instängd känsla med nätet. [bild]
Vi har också ett träd nära planket och där har jag satt en trekant med nät som gör att det inte går att klättra på stammarna. [bild]

Nätet i häcken gör dock att häcken får klippas med sekatör. Men vad gör man inte för Katten. Som ni ser har häck klippning påbörjats...
Tack! Jag försöker sälja in att inhägna stor del av tomten. Tror faktiskt att det hade räckt med nät i häckarna då de är rätt klätterovänliga.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Tack! Jag försöker sälja in att inhägna stor del av tomten. Tror faktiskt att det hade räckt med nät i häckarna då de är rätt klätterovänliga.
Vi hägnar in en del av vår andra trädgård också. Nu när vi haft stor inhägnad och märkt att det funkar bra. Kan jag inte tänks mig något annat. Det finns växter att smyga omkring i och ställen att klättra på och så är ju vi i trädgården tillsammans med Katten. Han är helt klart tillfreds, det märks om det är väldigt dåligt väder så att han inte fått gått ut, hur rastlös han blir av att vara inne och hur nöjd han är med sin värld i trädgården.
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.