Efter den kalla vintern och med ett rörligt elpris vill jag gärna binda för att slippa överraskningar om det blir en lika rå vinter i år.
Men vad tror ni som är vana elprishandlare om det?

Billigast just nu för mig i Skåne är Skellefteå Kraft med 65,10 öre/kWh. Ska jag binda nu eller avvakta lite till tills dom får rätt på Ringhals?

Bindningstid ett år.

Fick push notis att inför kommande dygn skulle priset ligga på 97 öre/ kWh i mitt nuvarande rörliga avtal. Detta är alltså rent elpris utan de andra härliga påslagen.
 
A
Nu bor jag i norr själv,ska byta leverantör igen snart,billigast ettårs just nu för mig är telinet med ca:40 öre,jag kommer avvakta så länge som möjligt eftersom priset sjunkit senaste tiden tror dock inte man når fjolårets pris på 25 öre:)
 
Redigerat:
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Nu bor jag i norr själv,ska byta leverantör igen snart,billigast ettårs just nu för mig är telge med ca:40 öre,jag kommer avvakta så länge som möjligt eftersom priset sjunkit senaste tiden tror dock inte man når fjolårets pris på 25 öre:)
25 öre :crysmile:

inte ens i februari när vi hade runt -15 här nere var elpriset så högt som det är nu, helt efterblivet. Man vetalar nästan lika mycket nu trots 1/4 av förbrukningen.

Men du tror att priset kommer sjunka mer framåt sommaren. Vet inte om det är strul med reaktorn i Ringhals som gör detta just nu.

65 öre känns ganska okej ändå om det blir 80-90öre sen i vinter när man har betydligt högre förbrukning. :thinking:
 
  • Gilla
Gullfal
  • Laddar…
Låter dyrt. Vilket elområde bor du i?
42öre är snittet för SE3 i morgon.
 
C Cerb skrev:
Låter dyrt. Vilket elområde bor du i?
42öre är snittet för SE3 i morgon.
Det dyraste såklart :rofl: jag har rörligt pris men det blir ett snitt på hela månadens kWh pris.

Skärmdump av mobilnotiser från Öresundskraft om ellpriset och från SR Play om fotbollsresultat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Det dyraste såklart :rofl: jag har rörligt pris men det blir ett snitt på hela månadens kWh pris.

[bild]
Ah, jag kör timpris :)
 
C Cerb skrev:
Ah, jag kör timpris :)
Det hade jag inte orkat, bara tvätta, duscha och diska på natten. :rofl:
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Det hade jag inte orkat, bara tvätta, duscha och diska på natten. :rofl:
Jag tänker inte efter alls när jag gör saker faktiskt.
Får ett bra snitt ändå.
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
A
Priserna ligger högt ännu, har noterat att bolagen verkar villa styra in kunderna på långa avtal nu, ettårsavtal är plötsligt dyrare än 2-4 års :thinking:
 
Jag har fast elpris 28 öre, till 2023...Skekraft, band när rörliga elpriset var negativt i coronavåren 2020. Tänkte då att det inte kan gå lägre än negativt. ;) Det kommer komma fler sådana tillfällen framåt misstänker jag.
Elavtal med fast elpris på 28,4 öre/kWh till och med 2023-05-31, delvis täckt kontaktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Priserna ligger högt ännu, har noterat att bolagen verkar villa styra in kunderna på långa avtal nu, ettårsavtal är plötsligt dyrare än 2-4 års :thinking:
Har inte kollat på ett tag, dagspriset har gått ner nu på mitt rörliga, förhoppningsvis kan man kanske låsa runt 50 öre senare, det duger för mig.
 
Patrik440
Börjar kännas lite meningslöst att jaga ören på kilowattpriset.
Vattenfall vill ju ha snudd på tre gånger kilowattpriset för att leverera strömmen ändå.

Kör Skellefteåkraft nu och betalar fram till i höst 43-44öre per kilowatten.

Beräknad årsförbrukning 9500kWh ungefär.

Ungefär som när man tankar någon av bilarna och får 0,1 kronor i rabatt per liter med Volvokort eller liknande å soppan kostar 17:- litern.

Överbevisa mig gärna.

/ Patrik
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
A
Ja, den stora kostnaden kan man ju inte påverka själv, någon tusenlapp per år kan man väl iaf spara på att byta avtal oftast, gammal trogen kund får högsta priset som tack.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
A
Var för taskiga fastpriser så jag har tagit rörligt elavtal nu, blir lite spännande, fördelen är ju att man kan teckna om till fast när det ev blir bättre pris, vem vet! pest eller kolera:)
 
Handyman 1 skrev:
Var för taskiga fastpriser så jag har tagit rörligt elavtal nu, blir lite spännande, fördelen är ju att man kan teckna om till fast när det ev blir bättre pris, vem vet! pest eller kolera:)
Jag har fortfarande rörligt, hoppas det inte blir kallt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.