Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Den är väl antagligen tänkt att använda till att såga skivor. Ser smidig ut.
Finns det skenor till kan den nog vara bra för skivor! (y)
 
jag kan erkänna att jag har en äldre variant av den sänksågen, min är utformad som en vinkelslip , utan handtaget alltså. den fixar som sagt inte några djupare snitt. Till min finns inga skenor, man MÅSTE ansluta dammsugare då klingskyddet annars fylls med spån. Gångjärnet i plattan på min är inte särskilt precist, det kan diffa en aning i sidled då man tex följer en skena.
Har man ett bra användningsområde är den helt okej. jag köpte / använde den för att fälla in diagonaler i ett räcke, till det funkade den bra. samlar typ damm sen dess.
 
Cheesen
Peraan82 Peraan82 skrev:
Vad har ni för erfarenhet av denna sänksåg? Finns det en batteridriven variant också? Säljs i Lidl denna vecka med en hel del tillbehör men då eldriven.
Har ingen erfarenhet... men vad kan sågdjupet bli om klingan bara är 89 i diameter kanske en knapp tum..... Den har väl ingen skena heller och då är ju själva sänkfunktionen ganska meningslös
 
Köpte en Parkside PTS710A2 igår måndag efter att fått besöka två olika Lidlbutiker i Gbg området. Klockan 10 på andra stället fanns det två kvar att köpa. På första stället var de slut 09.30. Jag har diverse Bosch blå cirkelsågar utan sänkfunktion så förra året behövde jag sänkfunktion på 21mm virke och skivor och köpte en enkel Skilsaw 5360 för plana jobb på horisontella upplägg. Maskinen är OK kvalitetsmässigt men startknapparna för motor och sänklåset är krångliga. Nu jobbar jag med mitt hus ytterpaneler på husgavlarna. Jag behöver skarva några mycket långa ytterbrädor med några decimetrar längs ner som kommer från 8 meters höjd. Att köra Skillen på tvären är en mardröm. Därav köpte jag Parksidesågen som har två mycket bra handtag med enkel startfunktion och lågt pris. Jag har bara tänkt att använda sågen till denna reparationstyp. Vinkeln mellan fotplatta och sågblad är inte helt perfekt som redan nämnts om man kör mot linjal. Skenstyrning saknas och sågen går ej att luta.
 
Peraan82 Peraan82 skrev:
Vad har ni för erfarenhet av denna sänksåg? Finns det en batteridriven variant också? Säljs i Lidl denna vecka med en hel del tillbehör men då eldriven.
Har sett en tysk (eller om det var fransk) Youtube som hade en såg av liknande modell för enklare saker. Ganska underhållande att titta på. Men det förutsätter skena (vilket du kan bygga själv). Men batteridrivet gör stor skillnad! Kanske bäst att vänta.
 
bjornhallberg bjornhallberg skrev:
Jag har provmålat på en bit rent plattstål och en bit rostigt armeringsjärn. Får se imorrn hur det ser ut. Verkade blank men inte superblank. Lite vattnig. Luktade nästan för lite. Kan bara jämföra med nån gammal generisk plåtfärg från ÖoB. Den är ju tjockare, stinker som fan och tar veckor innan den är klibbfri.

Har tyvärr ingen erfarenhet av Hammerite eller Rustoleum men jag såg att nya Hammerite Ultima också var nån slags vattenburen historia?
Hammerite svart är brun .Måste vara fel på blandningen.
 
M Manhunter skrev:
Hammerite svart är brun .Måste vara fel på blandningen.
Det lät inte bra, köpte en 2.5l burk svart slät
 
Besökte Lidl och köpte lite öl och verktyg.
Får väl se om de är något att ha.
Nya verktyg från Lidl på en arbetsbänk, inklusive nivå, svetshållmagneter och låstångsset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Besökte Lidl och köpte lite öl och verktyg.
Får väl se om de är något att ha.
[bild]
Ölen? :thinking:
 
stigen stigen skrev:
Ölen? :thinking:
Alkoholfri så den vågar jag inte visa här :rofl:
 
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
hsd
Redan uppdrucken ;)
 
nivv nivv skrev:
Vad tror ni om tigersågen? Vet att jag ska ta upp ett hål i en vägg om några månader.

[länk]

[bild]
Jag är nöjd med min. För den pengen så tycker jag den är klart värd det. Stödet längst fram strulade lite i början men gick att spänna till på en skruv.
 
  • Gilla
Scout och 1 till
  • Laddar…
För den pengen är tigersågen guld……
Har en som får ”slita hårt” både vid rivningssågning och grenkapning / trädfällning

Har fällt gullregn där grövsta stammen var över 20cm i diameter :surprised:
Men som med alla batterimaskiner stort och välladdat batteri ökar livslängden…….
 
Kanske är läge att köpa en tigersåg...
Har ju redan batterier.
Me måste däremot byta borrskruvdragaren, har en som har fungerat väldigt bra. Men den har en egenhet att man måste dubbel trycka på avtryckaren innan den börjar skruva, lite irriterande.... Är i övrigt nöjd med den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.