Hur hanterar jag grannen?

  • Antal röster
    1 006
J JohanLun skrev:
Är det kallt ute anser jag det är mycket dumt att göra det
Ja totalt helkorkat! Stor risk att sprutmunstycket fryser sönder!
 
  • Haha
  • Gilla
crillux och 1 till
  • Laddar…
K
T ToRy skrev:
Så du menar på fullt allvar att jag skall vänta tills hunden skitit klart, fånga in den, ta med den till veterinär som får läsa av chipet, hoppas att de lämnar ut ägaruppgifterna till mig, söka upp hundens ägare och prata med dem? Jo tjena...

Att det är olämpligt med "straff" för att lära hundar saker är din åsikt. Jo jag vet, du kan visa upp massor med hundkunniga människor och organisationer som stödjer din sak. Jag kan visa upp lika många som visar att en mix av bestraffning och belöning är det bästa. Precis som med barn. Att spruta vatten på en hund kommer inte skada den.
Djur är väl en sak men barn och människor är ju bara korkat. Behöver du spruta ner barn med vattenslang eller andra då har du nog problem. Klarar man inte lösa det vettigt och prata med vuxna och barn så har man något problem .så då får man nog fundera lite på hur man själv är .
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Unikt namn
K Krille_90_ skrev:
Djur är väl en sak men barn och människor är ju bara korkat. Behöver du spruta ner barn med vattenslang eller andra då har du nog problem. Klarar man inte lösa det vettigt och prata med vuxna och barn så har man något problem .så då får man nog fundera lite på hur man själv är .
Vad ska man göra med om grannens barn börjar bajsa på ens tomt då?
 
  • Haha
  • Gilla
ToRy och 1 till
  • Laddar…
K
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vad ska man göra med om grannens barn börjar bajsa på ens tomt då?
Tror knappast det händer
 
P
T ToRy skrev:
Som sagt; det är din åsikt. Hundar är inte gjorda av papier-maché...
Det är inte barn heller …
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vad ska man göra med om grannens barn börjar bajsa på ens tomt då?
Spruta vatten på grannens hund.
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Eller högtryck på självaste korven, stänker den upp på grannens fasad kanske det blir ändring.

En kollega berättade att när deras granntomt bebyggdes med hus sket hantverkarna på deras tomt. De snålade in på bajamajan. Tror det var språkliga bekymmer, men en dusch med slangen är nog tolkningsbart på något slags universellt sätt?
 
P
J JohanLun skrev:
Eller högtryck på självaste korven, stänker den upp på grannens fasad kanske det blir ändring.

En kollega berättade att när deras granntomt bebyggdes med hus sket hantverkarna på deras tomt. De snålade in på bajamajan. Tror det var språkliga bekymmer, men en dusch med slangen är nog tolkningsbart på något slags universellt sätt?
Stackars människor anställda av hänsynslösa.
 
K
P Peken skrev:
Stackars människor anställda av hänsynslösa.
Normala människor skiter inte ute i trädgården de jobbar på de kräver tillgång till bajamaja/toalett. . Så så får man ta konsekvenserna
 
Maskintok skrev:
förstår inte vad folk gnäller över..
visst det är inte trevligt med hundskit när man kör röjarn för att trimma gräs..
Men det är inte ölburkar eller petflaskor heller.. dessa bitar som flyger upp skär rakt in i huden..

hundskit är bara att bära regnkläder, ta spolslangen, och lite såpa så är det klart..
klipper man gräset på allmänna ytor så blir det mindre begärligt för djur att uträtta sina behov där..

plockar man upp det man kan så är det helt okej för min del..
Röjde gräs en gång med en kollega..
kollegan hittade på en golfboll med sin r
såg.. det gjorde riktigt ont... Då är hundskit trevligare... bär plastvisir och tänk på hur man kör bara..

kliva i hundskit... Ja och?
Vatten och tvål... klart... är det såna hemska problem på en allmänning, ge fan i att vara där då tills marken är rensad...
för att inte prata om när folk slänger ut sin förbannade tomburk och eländet hamnar i ensilaget
 
  • Gilla
  • Arg
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
för att inte prata om när folk slänger ut sin förbannade tomburk och eländet hamnar i ensilaget
Jäkla skit det..
Det skär upp magarna på kossorna inifrån.
plåtburkar, läskburkar åker med in i slåtterkrossen och in i valsarna, de krossas och när man sedan serverar ensilaget så är det vassare än rakblad som djuren äter..
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
K Krille_90_ skrev:
Djur är väl en sak men barn och människor är ju bara korkat. Behöver du spruta ner barn med vattenslang eller andra då har du nog problem. Klarar man inte lösa det vettigt och prata med vuxna och barn så har man något problem .så då får man nog fundera lite på hur man själv är .
:crysmile: Men allvarligt talat, hur fan får du mitt inlägg till att jag skulle gå omkring och spruta vatten på barn?

Öppen uppmaning till dig och alltför många andra: Skärpning vad gäller tolkning av vad andra skriver. Det blir alltför ofta helt bisarra tolkningar och trådar spårar ur.
 
  • Gilla
Patrik V.
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är inte barn heller …
Exakt. Där är vi överens.
 
K
Jag undrar hur många här som ens skulle försöka att ta en diskussion med ägaren innan man tar fram vattenslangen
 
K
T ToRy skrev:
:crysmile: Men allvarligt talat, hur fan får du mitt inlägg till att jag skulle gå omkring och spruta vatten på barn?

Öppen uppmaning till dig och alltför många andra: Skärpning vad gäller tolkning av vad andra skriver. Det blir alltför ofta helt bisarra tolkningar och trådar spårar ur.
En väldigt dålig jämförelse iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.