.
 
  • Coca-Cola Light-flaska upp och ned fäst i en taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Grinigt Positiv och 20 till
  • Laddar…
Karlia
T Trunk skrev:
Svart humor.

Antingen kan man se det för vad det är och fnissa lite.

Eller så ser man det för vad det är men tycker inte att det är speciellt roligt

Eller så inbillar man sig själv att besitta ensamrätt på vad som får anses roligt eller inte.

Min favorit är:
”Det bästa jag vet med Berlin är tjejerna, men det är lite irriterande att de skriker sin ålder vid sex”.

Tack för att du försöker förklara.

För det mesta lyckas jag förstå vad som är tänkt att vara roligt. Ibland tycker jag det också, ibland blir jag bara road över att någon tycker det är roligt. Just den här historien kan jag inte förstå vad det roliga ligger i.
 
  • Gilla
arkTecko och 1 till
  • Laddar…
Jag har en kompis som inte alls förstår det roliga i detta:

Men så är han en samlare också...
 
  • Gilla
  • Haha
Simon Traktor och 8 till
  • Laddar…
S Stego1 skrev:
Men kamma dig. Ok du fattade inte skämtet. Men kom inte dragande med övergrepp. Läs mellan raderna. Om du inte fattar ändå så låt det vara men kom inte dragande med våldtäktskortet, det handlar inte om det.
Förklara gärna poängen, jag kan inte se något annat "roligt" än att en man begår ett övergrepp mot en kvinna eftersom han inte kan språket hon talar i sitt hemland. Riktigt sunkig och låg "humor".
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S
J jonko skrev:
Förklara gärna poängen, jag kan inte se något annat "roligt" än att en man begår ett övergrepp mot en kvinna eftersom han inte kan språket hon talar i sitt hemland. Riktigt sunkig och låg "humor".
Intressant iakttagelse.
 
S
Karlia Karlia skrev:
Tack för att du försöker förklara.

För det mesta lyckas jag förstå vad som är tänkt att vara roligt. Ibland tycker jag det också, ibland blir jag bara road över att någon tycker det är roligt. Just den här historien kan jag inte förstå vad det roliga ligger i.
Ja, den är nog lite för akademisk. Jag får skärpa mig och sänka nivån.
 
Blir inte humortråden ganska tråkig om alla som inte uppskattar ett visst försök till humor måste kommentera det med påföljande diskussioner? Kan man inte bara skratta åt det man eventuellt finner roligt och strunta i andra inlägg?
 
  • Gilla
  • Älska
Pin och 16 till
  • Laddar…
Nu tycker jag att vi i denna tråd gemensamt sjunger 'We shall overcome'.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 10 till
  • Laddar…
Humoristisk graf med texten "It depends" kopplat till en ökande linje märkt "Years of experience".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
gaidin och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nu tycker jag att vi i denna tråd gemensamt sjunger 'We shall overcome'.
Du får sjunga högre för jag hör inget och då blir det svårt att hänga med.....:whistle:
 
Skip6711 Skip6711 skrev:
[bild]
Säger väl ungefär samma sak som Dunning-Kruger-effekten? (Ju mindre man vet, desto tvärsäkrare uttalar man sig).
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nu tycker jag att vi i denna tråd gemensamt sjunger 'We shall overcome'.
ROFL,
Friggebo är för övrigt helt rätt att travestera i en tråd på BH då säkert de flesta haft nytta av annat förknippat med Henne
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Skärmdump som förklarar hur Maps hittar din position med hjälp av GPS, Wi-Fi och mobilnät.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
…Kan man inte bara … strunta i andra inlägg?
Hur kul är det?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
ROFL,
Friggebo är för övrigt helt rätt att travestera i en tråd på BH …
Såhär kanske:
Nu tycker jag att vi i denna tråd gemensamt bygger en …
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.