M Markarbetaren skrev:
Yes, men den sitter i källarplanet, sovrummet ligger en våning upp.

Nu har den sänkt temperaturen i sovrummet 4gr lägre än övriga våningsplanet, 22gr i sovrummet och 26 i övriga delar. Så visst kyler den, men med facit i hand skulle man nog lagt till 1500kr och fått en på 11,000BTU istället.
Brukar köra AC nån timme eller två innan läggdags och sedan stänger jag av den och somnar i ett kallt rum. Dom jag haft innan i samma prisklass fixade att kyla ned rummet under 20gr på 1-2 timmar när det var 26-27gr på våningsplanet.
Då skulle du väl behöva ett 16A uttag om du ska ha 11.000? Google säger att 11.000BTU motsvarar ~3.200watt
 
M
Tokslut Tokslut skrev:
Då skulle du väl behöva ett 16A uttag om du ska ha 11.000? Google säger att 11.000BTU motsvarar ~3.200watt
Nej inte för kyla. Kolla Nissenhj’s inlägg #72 ovan och bilden på hans pump.
 
M Markarbetaren skrev:
Nej inte för kyla. Kolla Nissenhj’s inlägg #72 ovan och bilden på hans pump.
:cool:(y)
 
Om jag skall köpa en ny portabel ac i framtiden, vet inte ens om min fungerar i år! Då blir det nog en med separat ute-del som man hänger utanför fönstretoch ett litet slang paket emellan.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Om jag skall köpa en ny portabel ac i framtiden, vet inte ens om min fungerar i år! Då blir det nog en med separat ute-del som man hänger utanför fönstretoch ett litet slang paket emellan.
Någon speciell du tänker på?
 
P polarsson skrev:
Någon speciell du tänker på?
Nej! När det det blir aktuellt då kollar jag vad som finns
Heter något i stil med Split AC
 
Redigerat:
Till det priset borde väl en konventionell LLVP med kylning vara mer ekonomisk?
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Till det priset borde väl en konventionell LLVP med kylning vara mer ekonomisk?
Om du tänker på en split. Så väger fördelen att kunna flytta den mellan olika rum och kunna ta den med sig i husbil/husvagn. Sen var denna nog i dyraste laget! eller har det ökat otroligt i pris sedan jag titta på dessa
 
https://www.hornbach.se/shop/Luftko...t-upp-till-84-m/4619277/artikel-detaljer.html

Köpte denna för 3.500 förra året och nu är den prissänkt till 3.000! 12.000 btu räcker långt.

Kraftig och rätt ljudlig, tyvärr är avluftsslangen nästan ett skämt då den är så tunn att den blir löjligt sladdrig när den blir varm - var tvungen att modifiera den med min gamla avluftsslang som var betydligt stadigare.
 
M
D rob_t_j72 skrev:
[länk]

Köpte denna för 3.500 förra året och nu är den prissänkt till 3.000! 12.000 btu räcker långt.

Kraftig och rätt ljudlig, tyvärr är avluftsslangen nästan ett skämt då den är så tunn att den blir löjligt sladdrig när den blir varm - var tvungen att modifiera den med min gamla avluftsslang som var betydligt stadigare.
Fan vad jag ångrar att jag betalade 2500 för en 7000BTU igår:seenoevil::mad:
 
  • Ledsen
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Fan vad jag ångrar att jag betalade 2500 för en 7000BTU igår:seenoevil::mad:
Kan du inte lämna tillbaka den?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
M
N nissenhj skrev:
Kan du inte lämna tillbaka den?
Nä jag orkar inte klabba med det.
 
M Markarbetaren skrev:
Nä jag orkar inte klabba med det.
Jo men byt, tror du aldrig kommer bli nöjd med den du köpte - jag skulle iaf inte bli det…

Fortfarande rea på Hornbach.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vår lägenhet är olidlig under sommaren men jag kan inte leda ut luften genom fönstret då vi har en trafikerad väg utanför som lever rövare 24/7. Skulle det funka att leda in luften i badrummet genom att göra ett hål i badrumsdörren? Blir såklart inte vidare praktiskt men jag har en innerdörr över att slakta.
Badrummet har en frånluft som går på fastighetens ventilationssystem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.