D
Mer sovrum på gång med allt vad det innebär.... Snart sista sovrummet.

Fällt in el, dragit nya radiatorrör, målat tak, slipat och vaxat golv, tapetserat etc. Renoverat sovrum med vita väggar, vitmålat tak, trägolv, synliga elinstallationer och radiatorrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jockeping och 4 till
  • Laddar…
D
Tabell över asbestprov i byggmaterial med intygnummer, plats, provresultat och kommentarer.
 
D
Håller just nu på med sista sovrummet på övervåningen, till husmor och husfar. Det var ett gammalt kök förut, så har kapat och proppat rören i källaren och flyttat lite väggar, riktat väggar och tak, dragit el och radiatorrör etc.....

Även slipat lite golv i källaren och beställde just hem klinker till bryggeriet och tvättstugan.

Bilder kommer om nåt blir färdigt någon gång :crysmile:
 
  • Gilla
troja och 3 till
  • Laddar…
Nu är jag med och följer Danne!

/
Mandela
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Behöver inte vara färdigt.. mittenbilder duger också.. :cool::D
 
D
Renoverat rum med oslipad spackel på väggar och tak vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:rofl:
 
  • Gilla
Vissii och 1 till
  • Laddar…
D danpih skrev:
[bild]
:rofl:
Både halvfärdigt ..och halva rummet ;)

(y)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Nyligen tapetserat rum med blåvita mönstrade tapeter, oavslutat golv och tapetverktyg på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis borttagen plastmatta som avslöjar gammalt trägolv med sprickor och rörlagd underlayment.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tapetserat färdigt. Efter att vi fick reda på att det inte var asbest i plastmatta eller lim, bestämde vi oss för att ta fram och slipa golvet.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Är det en (aktiv/inaktiv) fuktfläck på golvet el smuts?

Tapeten är jättefin, kollade på en liknande i grön färgskala tidigare (funderade på att ha ihop med pärlspont) :cool:
 
D
Det är gamla fuktfläckar. Det har varit ett kök i detta rummet och vatten och avlopp har kommit upp genom hålet närmast väggen., hålet efter avloppet får jag lägga igen, men som tur är finns det ett snarlikt golv som är lagt på reglar i källaren, som jag tänkte riva upp.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D
Reparationsarbete på trägolv med nya golvbrädor på plats bredvid öppet golv och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick fylla i med lite golvbrädor på vissa ställen. Som tur var hittade jag en hylla på vinden som var byggd av golvbrädor. Dom är ca 40 mm tjocka, så hade blivit svårt att laga med annat virke.

Efter slipning och behandling blev det helt ok.

Nyinstallerade golvbrädor i rum med tapetserade väggar och vit dörr, verktyg syns på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinlagda golvbrädor i ett rum med ljus vägg och dörröppning till ett annat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
16386 och 7 till
  • Laddar…
D
D danpih skrev:
Det är gamla fuktfläckar. Det har varit ett kök i detta rummet och vatten och avlopp har kommit upp genom hålet närmast väggen., hålet efter avloppet får jag lägga igen, men som tur är finns det ett snarlikt golv som är lagt på reglar i källaren, som jag tänkte riva upp.
Golvet i källaren var samma bredd, men 10 mm tunnare märkte jag när jag började riva :D Tur att det fanns lite hyllor på vinden som sagt...
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D
För den som är uppmärksam, kan man se på sista bilden att jag inte lyckades slipa golvet i det som ska bli vår garderob.

Det var fernissa på och jag provade 24-kornigt papper med och utan olja. Kletade ihop direkt, så jag gav upp.

Funderar på om man kan måla golvet ovanpå fernissan. Tänker mig någon grå eller vit färg. Antingen det, eller ringa en firma som har en bättre slipmaskin :D

Vad tror ni?
 
Kanske kan utöka maskinparken med en lackfräs. Har ingen egen erfarenhet om det är rätt maskin men någon annan har säkert den kunskapen.
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.