M Mackan_H skrev:
Tusen tack
Körde på det! Hur bra som helst.
Idag åker linern på
Gott snack! Vi har badat i två veckor nu. Må. ska få valuta för pengarna
 
Jonas Persson
Det är värre med värmen i Stockholm. Poolen har värmts av solen til 17,5C°

Normalt är det minst 24C° runt den 20 april. Men i år är det fortfarande minusgrader på nätterna och bara vissa dagar med över tio på dagarna. Så med dessa tidiga vårtemperaturer infinner sig inte lusten att bada, men det måste snart vända
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
När jag startade poolen denna säsongen tyckte jag att trycket på vattnet var lägre än i fjol.
Jag tänkte att man lätt minns fel men idag hade vi strömavbrott och när jag badade efter det var trycket som jag mindes det. Minst dubbelt så starkt. Vad kan detta bero på? Behöver man starta om pumpen ibland som en dator :thinking::crysmile:

Byggde ett solskydd denna våren. Man måste ju hålla igång :crysmile:
 
  • Ett trädeck med ett solskydd över och vita draperier, samt ett vitt trädgårdsbord och stolar under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck med ett nybyggt solskydd med vita draperier framför en röd husvägg och gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
parom
  • Laddar…
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
När jag startade poolen denna säsongen tyckte jag att trycket på vattnet var lägre än i fjol.
Jag tänkte att man lätt minns fel men idag hade vi strömavbrott och när jag badade efter det var trycket som jag mindes det. Minst dubbelt så starkt. Vad kan detta bero på? Behöver man starta om pumpen ibland som en dator :thinking::crysmile:

Byggde ett solskydd denna våren. Man måste ju hålla igång :crysmile:
Luft i pumpen månne? När den stannade fylldes den med vatten och när strömmen kom tillbaks var kraften tillbaka.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Luft i pumpen månne? När den stannade fylldes den med vatten och när strömmen kom tillbaks var kraften tillbaka.
Kanske.
 
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Kanske.
Har själv upplevt det många gånger på länspumpar och tänkte, pump som pump.
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
J
Katarsis Katarsis skrev:
Slipa betong. Kalla mig gärna nörd men det är riktigt ball.
Vad slipar du med för att få en fin yta på plattan?
 
J jasy skrev:
Vad slipar du med för att få en fin yta på plattan?
Vinkelslip med diamantklinga.
 
Jag frågade om budget när du höll på. Vad landade det totalt på?
 
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Slipa, slipa, slipa. Har bara några åsar kvar som jag missat men ikväll ska jag mäta ut var väggarna ska stå och börja ställa ut block.

Min fru säger att jag aldrig dammsuger. Jag har ju bildbevis.

[bild]
Hej,
Hur har du gjort för att förhindra att dräneringsbrunnen trycks upp av vatten underifrån?
 
JLyck JLyck skrev:
Jag frågade om budget när du höll på. Vad landade det totalt på?
Jag har lagt upp allt specat i tråden tidigare mewn det landade på 160-170k med trädäck och allt.
 
  • Gilla
JLyck och 2 till
  • Laddar…
E EasyCash skrev:
Hej,
Hur har du gjort för att förhindra att dräneringsbrunnen trycks upp av vatten underifrån?
Ingenting. Brunnen fylls snabbare än materialet runtomkring så den borde stanna där den är.
Har aldrig haft mer en fem cm vatten i den ändå.
 
  • Gilla
EasyCash
  • Laddar…
...man använder ju en brunn med räfflad utsida för att undvika att brunnen flyter upp.
 
MathiasS MathiasS skrev:
...man använder ju en brunn med räfflad utsida för att undvika att brunnen flyter upp.
Jo jag förstår, förutsatt att brunnen återfylls helt runt omkring den. Men om den inte ska återfyllas runt helt inser jag själv att jag får hitta på en lösning. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.