Hej allihopa,

På Bauhaus har de börjat sälja en ny bordssåg från skil (1340 AA) som i alla fall på pappret är väldigt lik Dewalt's populära DWE7492. Skil sågen finns av någon anledning inte uppe på Bauhaus svenska sida men på den norska sidan har den fått bra recensioner. Priset ser för bra ut för att vara sant dock...

Någon som hunnit testa eller har någon uppfattning om kvalitén på Skils verktyg?
 
W WarraWarra skrev:
Hej allihopa,

På Bauhaus har de börjat sälja en ny bordssåg från skil (1340 AA) som i alla fall på pappret är väldigt lik Dewalt's populära DWE7492. Skil sågen finns av någon anledning inte uppe på Bauhaus svenska sida men på den norska sidan har den fått bra recensioner. Priset ser för bra ut för att vara sant dock...

Någon som hunnit testa eller har någon uppfattning om kvalitén på Skils verktyg?
Jag var också grymt sugen på att köpa den men jag har fått veta via deras kundtjänst att dom är slutsålda i hela landet samt att det som hon på kundtjänst beskrev det inte var aktuellt med att ta in den i lager igen. Undra varför??:thinking:Den verkade ju (inte bara utifrån priset sett) som sagt vara nästan lite för bra för att vara sann. Jag har dock sett den på typ ebay eller amazon men då till ett avsevärt högre pris.
 
P Pumabjörnen skrev:
Jag var också grymt sugen på att köpa den men jag har fått veta via deras kundtjänst att dom är slutsålda i hela landet samt att det som hon på kundtjänst beskrev det inte var aktuellt med att ta in den i lager igen. Undra varför??:thinking:Den verkade ju (inte bara utifrån priset sett) som sagt vara nästan lite för bra för att vara sann. Jag har dock sett den på typ ebay eller amazon men då till ett avsevärt högre pris.
Jag var in till min lokala Bauhaus nu i helgen och den var slut då... Antar att det inte är någon idé att åka in igen om de inte ska ta in några fler...
 
W WarraWarra skrev:
Hej allihopa,

På Bauhaus har de börjat sälja en ny bordssåg från skil (1340 AA) som i alla fall på pappret är väldigt lik Dewalt's populära DWE7492. Skil sågen finns av någon anledning inte uppe på Bauhaus svenska sida men på den norska sidan har den fått bra recensioner. Priset ser för bra ut för att vara sant dock...

Någon som hunnit testa eller har någon uppfattning om kvalitén på Skils verktyg?
W WarraWarra skrev:
Hej allihopa,

På Bauhaus har de börjat sälja en ny bordssåg från skil (1340 AA) som i alla fall på pappret är väldigt lik Dewalt's populära DWE7492. Skil sågen finns av någon anledning inte uppe på Bauhaus svenska sida men på den norska sidan har den fått bra recensioner. Priset ser för bra ut för att vara sant dock...

Någon som hunnit testa eller har någon uppfattning om kvalitén på Skils verktyg?
Hej,
Lyckades komma över 2st innan dom blev slutsålda. Det enda som jag tycker saknas som jag kompletterat är strömbegränsare(mjukstart) kändes lite ryckig i starten förut. Funkar bra med klingan som följer med kört igenom både lister och 2”plank utan problem och det suveräna anslaget står för väldigt god precision. Rekommenderar den verkligen och kvaliten känns bra.
 
N Nizze37 skrev:
Hej,
Lyckades komma över 2st innan dom blev slutsålda. Det enda som jag tycker saknas som jag kompletterat är strömbegränsare(mjukstart) kändes lite ryckig i starten förut. Funkar bra med klingan som följer med kört igenom både lister och 2”plank utan problem och det suveräna anslaget står för väldigt god precision. Rekommenderar den verkligen och kvaliten känns bra.
Tack för feedbacken. Surt bara att den ska så svår att få tag på... Får hålla ögonen öppna.
 
  • Gilla
Iddqd
  • Laddar…
Mailade Skil om återförsäljare och fick följande svar:

"Tack för ditt mail.

Just nu är Bauhaus vår enda återförsäljare i Sverige.

1340AA bordssågen levererades i slutet av mars till alla Bauhaus i Sverige, men på grund av oförväntat explosiv efterfrågan såldes de slut på nästan en vecka.

Vi försöker vårt bästa att få in mera sågar innan höst, men Covid-19 har ställt till det lite i produktionen, vilket orsakar dröjsmål i påfyllningstidtabellen.



Beklagar verkligen att du inte hann få tag på en såg, vi hade förutspått en hög efterfrågan – men den verkliga situation överraskade både oss och Bauhaus"
 
W WarraWarra skrev:
Mailade Skil om återförsäljare och fick följande svar:

"Tack för ditt mail.

Just nu är Bauhaus vår enda återförsäljare i Sverige.

1340AA bordssågen levererades i slutet av mars till alla Bauhaus i Sverige, men på grund av oförväntat explosiv efterfrågan såldes de slut på nästan en vecka.

Vi försöker vårt bästa att få in mera sågar innan höst, men Covid-19 har ställt till det lite i produktionen, vilket orsakar dröjsmål i påfyllningstidtabellen.



Beklagar verkligen att du inte hann få tag på en såg, vi hade förutspått en hög efterfrågan – men den verkliga situation överraskade både oss och Bauhaus"

Okej det verkar ju glädjande att den eventuellt dyker upp i handeln igen då men undrar hur det eventuellt påverkar det enligt mig väldigt fördelaktiga priset.

Får väl hålla tummarna att det inte justeras upp nämnvärt och under tiden.
;)
 
  • Gilla
WarraWarra
  • Laddar…
Hej!

Jag köpte sågen förra veckan och skrev om det i en annan tråd här i helgen. Här kommer min bedömning igen.

Jag testade sågen från SKIL igår eftermiddag genom att klyva och kapa några brädor samt såga en del i mdf. Jag brydde mig inte om att göra några justeringar utan packade bara upp den, kopplade in grovdammsugaren och körde.

Mitt intryck är att det är en gedigen och prisvärd såg. Bordet var plant när jag kollade med vattenpasset. Klyvanhållet är lätt att ställa in och låser fast ordentligt. Geringanhållet är dock lite plastigare och skramligt. Motorn fick aldrig visa vad klarar av när det gäller grövre virke men klingan gav fina snitt i det jag sågade. Den låter en hel del men med hörselkåpor på är det ingen fara.

Det är en betydligt bättre såg än de allra billigaste som kostar knappt 2000 kronor. Det finns ju alltid en spridning i vad man kräver av sina verktyg men jag tror definitivt att de som tittar på sågen från SKIL blir nöjda med den. Det skulle inte förvåna mig om priset på den höjs framöver.

Mvh Mackk
 
  • Gilla
Pumabjörnen och 1 till
  • Laddar…
Någon som vet vilket maxvarvtal denna har?
 
Alec82 Alec82 skrev:
Någon som vet vilket maxvarvtal denna har?
Hej!

Jag har för mig att det är 4600 varv per minut.

Mvh Mackk
 
Det verkar gå trögt att få in denna i lager igen. Bauhaus själva verkar inte alls veta när det blir. Vet någon mer ?
 
  • Gilla
kizen
  • Laddar…
P pette_rsson skrev:
Det verkar gå trögt att få in denna i lager igen. Bauhaus själva verkar inte alls veta när det blir. Vet någon mer ?
Som jag skrev tidigare så svarade Skil att de siktade på innan hösten men att det gick trögt.
 
Jag blev själv lite intresserad av denna såg.. Men lite seg på bollen och nu är den ju omöjlig att få tag i.
Bauhaus säger, när jag frågade online, att det inte finns några planer på att sälja denna maskin igen.
 
Åh, vad tråkigt om den inte återkommer. Jag har använt min till lite olika projekt i sommar och är väldigt nöjd, och jag tror att många skulle vara nöjda med den. Vem vet, Bauhaus kanske ändrar sig? När jag såg på SKILs hemsida uppgav de fortfarande Bauhaus som återförsäljare för sågen.

Mvh Mackk
 
Jag har varit i kontakt med Bauhaus och Skil flera gånger och det verkar som att Bauhaus ska ta in den igen, men Skil har väldiga problem med att få in den. Om det är transport eller produktion är lite oklart. Kanske en kombo….

Bauhaus kundtjänst vet tyvärr inget och vissa säger att de inte ska ta in den igen, vilket inte verkar stämma när man fortsätter fråga vidare/någon annan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.