R roli skrev:
Ja, det var lite att ” bita” i. Till och med dammen är grön medans gräset har lagt sig och blivit gult. De ”fina gula blommorna” i gräsmattan hoppas jag att du tar bort fråga på så snabbt som möjligt. Om ni nu har tillträde till huset, för stoppar man maskrosornas spridning tidigt på våren så underlättar det framöver.
Jo vi gjorde en likande maskros-sanering i vårt nuvarande hus men här får vi börja på ny kula. Gräsmattan är helt knölig eftersom gräset inte klippts på nått år så vi får klippa ner till 0 och sen börja hålla efter :)
 
Lovely :love: sicken slumrande pärla! Lite kärlek och den kommer blomstra o gnistra som aldrig förr!
 
Kliar i klipparfingrarna när man ser alla vackra gamla, numer, ofriserade buskar som en gång haft former :cool:(y)

Den ”gröna stommen” som många river på gamla tomter :( (det första de gör. tom.:thinking::oops:).. den tar många år att återskapa (eller djävulsk stor plånbok hehe).. har man den.. kan man i stort sett plantera alla blommor/buskar och allt passar in..

Har man bara blommor.. o ingen stomme.. blir det så tomt (även om blommorna fortfarande kan vara fina i sig själva - ungefär som en rom o cola.. utan rom!) :cool:
 
  • Gilla
Kaninjan och 1 till
  • Laddar…
K
Vågar knappt skriva vad jag skulle gjort med den trädgården :p bort med allt annat och så gräsmatta utan buskar och träd :p
 
  • Ledsen
Düsseldorff och 1 till
  • Laddar…
K Krille_90_ skrev:
Vågar knappt skriva vad jag skulle gjort med den trädgården :p bort med allt annat och så gräsmatta utan buskar och träd :p
Så kul är väll inte gräsmatta? :p:crysmile:
Stenläggning och singel :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Hej Ramnemark 2.0

Grattis till nya huset.
Jag tycker du ska låta saker och ting vara och bara putsa diverse i trädgården till att börja med. Det är väldigt enkelt att ta bort "allt". Att låta det som ni vill ha kvar är aldrig fel. Man vet man ju inte förrän man sett hur saker och växter utvecklar sig "under ett växtår".
/Bonor
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Hej Ramnemark 2.0

Grattis till nya huset.
Jag tycker du ska låta saker och ting vara och bara putsa diverse i trädgården till att börja med. Det är väldigt enkelt att ta bort "allt". Att låta det som ni vill ha kvar är aldrig fel. Man vet man ju inte förrän man sett hur saker och växter utvecklar sig "under ett växtår".
/Bonor
Det är vår plan, det står tom i inlägg 1 :).
Det kommer försvinna en del då där knappt är någon gräsmatta till grabben nu, men vi ska spara det mesta och göra iordning dammen. Framsidan kommer däremot bli garageuppfart till 50% så där försvinner en hel del :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
K
Ramnemark Ramnemark skrev:
Så kul är väll inte gräsmatta? :p:crysmile:
Stenläggning och singel :crysmile::crysmile::crysmile:
Öppet utan massa saker lätt att klippa och väldigt lite att sköta om :D tänker väl bara praktiskt hur jag lättast sköter om trädgården haha :p hur som helst lycka till med nya huset :d
 
Får ni bara komma till o rensa/klippa.. så kommer tomten kännas större.. sen kommer det nog naturligt om ni känner för att öka på gräsmattan åt nått håll (y) går o flytta om växterna så de kommer till nytta iaf :)

Behövs oftast inte så mycket gräsyta för lek.. det som tar plats är sandlådor, småpooler.. och studsmatta! (Sedan har ju vissa barn specialintressen o vill ha egen fotbollsplan/hockeyrink osv för träning.. men ja det är en annan sak)

Sedan är det väl säkerhetsaspekten för damm.. som behöver staket osv om man har småbarn.. (gör att det ”krymper” lite ..).

Ni får satsa på basket/basketkorg på garaget.. om ni skulle göra en stor garageuppfart :D(y)
 
Vi får sköta om trädgården men vi måste få klart huset till fotografering. Sen ska jag dit och iaf klippa gräset. Svärmor kan börja kampen mot maskrosorna :crysmile:
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
Hoppas verkligen du inte tänker ge dig på de fina och stora japanska lönnarna! Men om du börjar tänka i de banorna så hojta till, då kommer jag upp och räddar dem (y)
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Hoppas verkligen du inte tänker ge dig på de fina och stora japanska lönnarna! Men om du börjar tänka i de banorna så hojta till, då kommer jag upp och räddar dem (y)
En man behöver bättre beskrivning än så. Vilka är det? :crysmile::thinking:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
KristinaRT
:rofl:

Till höger i bild, och precis till vänster om lilla brofästet. Lågväxande och breda, med flikiga blad…….
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
:rofl:
[bild]
Till höger i bild, och precis till vänster om lilla brofästet. Lågväxande och breda, med flikiga blad…….
Det är inte omöjligt att någon av dem ryker, men du får gärna ta hand om den. Vi tar inte bort något nu i sommar så vi gör inget förhastat :)
 
KristinaRT
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är inte omöjligt att någon av dem ryker, men du får gärna ta hand om den. Vi tar inte bort något nu i sommar så vi gör inget förhastat :)
Bara hojta till (y)
 
  • Gilla
Dewe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.